24 / 12 / 2024

Haute couture Zorlu Center'a giriş yapıyor!

Haute couture Zorlu Center'a giriş yapıyor!

Ünlülerin 'haute couture' modacısı Derviş Bağzıbağlı ve oğlu Raşit Bağzıbağlı halka açılıyor. Diktikleri elbiseleri AVM'lerde ve showroomlarda daha uygun fiyatlara müşterilerin beğenisine sunacaklar



 Geçmişte herkesin mahallesinde bir terzisi vardı. Bayramlarda, özel günlerde bu terziye kıyafet diktirmek bir özellikti. Günümüzde kişiye özel dikim (haute couture) tekrar revaçta. Son zamanlarda sayıları fazlasıyla artan bu modern terziler özel showroom ve dükkanlarda hizmet veriyor. Ünlülerin haute couture modacısı Derviş Bağzıbağlı ve oğlu Raşit Bağzıbağlı AVM'lerde, showroom'larında bin- 40 bin euro arasında diktikleri elbiseleri, daha uygun fiyatlara satmaya hazırlanıyorlar. Kıbrıslı Bağzıbağlı'lar ailesinde üç nesil birarada iş yapıyor. Aslında kumaş işiyle uğraşan ve haute couture erkek giydiren baba Derviş'den sonra bayrağı devralan Raşit Bağzıbağlı. Bayramda hepsini bir araya getirip Derviş, Raşit ve Önay Bağzıbağlı ile sohbet ettik... Ailenin kökeni Konya'ya dayanıyor. 1571'de Konya'dan Kıbrıs'a göç edip yerleşenlerdenler. 53 yıl önce de dede Raşid Bağzıbağlı Kıbrıs'ta terzilik ve kumaşçılık yaparak ticarete başladı. 1957'de dede Raşid Bağzıbağlı tarafından kurulan Bağzıbağlı markası, oğul Derviş Bağzıbağlı ile 15 yıl önce İstanbul'a taşındı. Erenköy'deki ilk kumaş mağazasını 1995 yılında açan Derviş Bağzıbağlı, 2000 yılı itibarı ile kadın ve erkek kumaşlarının yanı sıra erkek ve kadınlara kişiye özel dikim hizmetlerini de sunuyor. Torun Raşit Bağzıbağlı da babasının mağazalarında hem houte couture, hem de hazır giyim markası sunuyor.

YILDA 100 BİN METRE KUMAŞ
Derviş Bağzıbağlı yılda aralarında Nur Yerlitaş, Yıldırım Mayruk, Dilek Hanif ve Siren Ertan gibi isimlerin satın aldığı 100 bin metre kumaş ithal ediyor. Levent'teki ''World of Fashion'' mağazasında erkek kumaşlarında dünyanın en asil İngiliz markaları olan Dormeuil, Taylor & Lodge ve John G. Hardy var. Kadın kumaşlarında ise özel üretimle gerçekleştirilen Sophia Hallette Fransız dantelleri, Cadena ve Tissus Monde özel kumaşları ve gelinlik kumaşları sunuluyor. Kişiye özel ayakkabıda ise Cheney ve Barker markalarını satan aile, hazır gelinlik koleksiyonları Benjamin Roberts, Enzoani ve Modeca ile de hizmet veriyor.

 Herkes kişiye özel dikim yapmaya başladı, bu konuda ne diyorsunuz
Başkalarının atölyelerinde iş yaptırmaya çalışıyorlar. O zaman kaliteli işler çıkmıyor. Konfeksiyon alıp, kişiye özele monte etmeye çalışanlar bile var. Dedelerimizin, babalarımızın metoduyla bu iş artık yapılmıyor. Ayrıca Türkiye'de markalaşmak çok kolay. Kalite anlayışını fiyatla kırıyorlar. 10 liralık ürüne 100 liralık etiket koyup, kaliteli imajı veriyorlar. Türkiye'de lüks mekanlarda şaşırtıcı bir şekilde ucuz ürünlere rastlıyorsunuz. Bu şekilde markalaşma iyi değil.

'Asil Nadir İngiltere'ye benim takımımla teslim oldu'
 Müşterileriniz kimler
Sanayici Murat Tosyalı, İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Aykut Demiray, Anadolu Grubu'ndan Kamil Yazıcı... Eczacıbaşı'ndan yöneticiler var. Boydak Holding'den Mustafa Boydak. Ve bakan Zafer Çağlayan. Asil Nadir de müşterim. Hatta İngiltere'ye giderken, üzerindeki takım benimdi. Benim bir başka özelliğim de ben kimsenin ayağına provaya gitmem. Bana provaya geliyorlar. Mağazayı boşuna açmadım ki. O zaman home ofisten çalışırdım. Bu anlayışa da karşıyım.

'Kumaş sektörü ölmek üzere'
 Kıbrıs'ta ticari yaşam nasıldı
53 yıl önce Kıbrıs'ta büyük turizm vardı. Türkiye'den gelip çok ithal ürün alışverişi oluyordu. 1988'de Türkiye'de ithalatların serbest kalmasıyla birlikte biz dedik ki, bu iş buraya kadar artık. Kıbrıs'a kimse gelmemeye başladı. Ben de 95'te burada mağaza açtım.

 Şimdi kumaş sektörü ne durumda
Artık kumaş sektörü ölmek üzere. Kumaşı çok iyi bir ürüne çevirebilecek ekibe sahip olmak gerekir.

 En iyi kumaşı İngilizler mi yapar
Kesinlikle. Dünyanın en pahalı markaları İngiltere'den. Tom Ford bile İngiltere'de yaptırır. Ermenigilda Zegna üst gruplarını İngiltere'de dokutur.

 AVM'lere giriyorsunuz. Neden
Zorlu Center'la gireceğiz. Benim müşterim gittiği yerde çok görünmekten hoşlanmaz. Ancak bu düşüncem yenildi, ne zaman baksam caddeler çok zayıf, AVM'ler hep dolu.
SİNAN ÖZEDİNCİK/Sabah

 


Geri Dön