Havalimanları, kiralama alanında rekabeti büyüttü!
Havalimanları kiralama alanında rekabeti büyüttü. Türkiye’de havaalanı ve yolcu sayısının patlaması, günlük kiralama alanında rekabeti büyüttü. Fiyatlar düşerken, havayolu şirketleriyle işbirliklerine giren markalar da arttı.
Son yıllarda biribiri ardına açılan havaalanları ve havayolu şirketlerinin sunduğu imkanlar, günlük kiralamanın da giderek hız kazanmasını, rekabetin iyice kızışmasını sağladı. Pazardaki artan oyuncu sayısı ve oluşan rekabet sonrasında fiyatlar avantajlı seviyelere gelirken, firmalar, havayolu şirketleri ve yolcu programlarıyla yaptıkları işbirliği anlaşmaları çerçevesinde yolculara farklı seçenekler de sunuyor. Ayrıca sektörün önemli kurumsal firmaları da, şubeleşme atağıyla buna yardımcı oluyor ve fiyat avantajının yanında yaygın hizmet de veriyor.
Avrupa ortalamasında
Sektör yetkilileri, eskiden kendi araçlarıyla yurt içinde seyahat edenlerin, uygun bilet fiyatları ve havaalanlarının yaygınlaşması sonrasında uçağı tercih etmeye başladığını, bunun de günlük araç kiralama hizmetlerinde canlılık yarattığını belirtiyor. Bu sayede geçtiğimiz yıllarda oldukça yüksek seyreden kiralama fiyatlarının da, bugün itibariyle Avrupa ortalamalarına ulaştığı kaydediliyor.
Fiyatların uygunlaşması ve rekabet, filolara farklı araç seçeneklerinin eklenmesini de beraberinde getirirken, bu, özellikle yoğun otomobil kullanım ihtiyacı olmayan, sadece gerektiği zamanlarda ya da farklı otomobil kullanma deneyimi yaşamak için araç kiralayan bir müşteri kitlesini de sektöre kazandırdı.
Yazın talep % 30 artıyor
Günlük kiralama pazarı, özellikle yaz aylarında turizmin de etkisiyle oldukça hareketleniyor. Tatilcilerin ve turistlerin arttığı yaz aylarda, talebi karşılamak için günlük kiralama filolarında yaklaşık yüzde 25-30 civarında bir yükselme göze çarpıyor. Bayram, özel günler, kongre günleri gibi etkinlikler de, günlük araç kiralama talebini artıran unsurlar arasında. Ayrıca günlük araç kiralama sektöründe haftasonları, haftaiçine göre daha yoğun bir kiralama talebi oluşuyor. Tüm bu gelişmelere karşın Türkiye’de araç kiralamaya kişi başına harcanan miktar, halen ABD ve Avrupa’dan çok geride. Türkiye’de kişi başına araç kiralama için 2.6 dolar harcandığı belirtilirken, Avrupa ülkelerinde kişi başı araç kiralama harcaması yıllık yaklaşık 30 dolar. Bu miktar Almanya’da 38 dolar iken, Amerika’da 70 dolara kadar yükselebiliyor.
Avrupa’da turistlerin yüzde 40’ı araç kiralarken, Türkiye’de bu oran henüz yüzde 13 seviyelerinde. Bunlar da, Türkiye’nin halen günlük kiralama açısından yüksek potansiyel barındırmasının en önemli göstergesi.
vatan