Emlak Terimleri

Havaray Başıbüyük!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından düşünülen 8 noktadan biri olan havaray Başıbüyük hattının saatte 9 bin ila 33 bin kişiyi taşıması planlanıyor. Havaray hattının uzunluğu ise 3,6 kilometre olacak...


Havaray Başıbüyük!


İlk aşamada gerçekleştirilmesi planlanan Bostancı Ataşehir Ümraniye hattı yapım ihalesinin finansman modeli ile ilgili çalışmalara başlandı. Gerekli onayların alınmasından sonra bu yılın ikinci yarısında ihale ilanı yapılarak firmalardan teklif istenecek. Etüt proje çalışmaları tamamlanan projenin yaklaşık 772.3 milyon TL’ye mal olması bekleniyor.


Finans Merkezi’ni D-100 Karayolu, Kadıköy Kartal Metro Hattı, Marmaray ve Üsküdar Ümraniye Çekmeköy Metro Hattı ile birleştirmek üzere planlanan havarayın, Bostancı Kozyatağı Ataşehir Ümraniye Çakmak güzergahında yapılması hedefleniyor. Yetkililer, diğer havaray hatlarının ise etüt aşamasında olduğunu ve bunlarla ilgili çalışmalara ise önümüzdeki günlerde başlanacağını belirtiyorlar.


Bu hatların, araçlarla birlikte kilometre maliyeti, 25 milyon dolar olarak hesaplanıyor. Havaray ile günde ortalama 40-50 bin yolcu taşınması planlanıyor. Etüt aşamasında olan havaray projeleri şöyle belirlendi:


- Şişli (Zincirlikuyu) – Beşiktaş – Sarıyer (Rumeli Hisar Üstü) – (4.5 kilometre uzunluğunda)

- Kartal -D-100 (3 kilometre uzunluğunda)

- Beyoğlu – Şişhane (5,5 kilometre uzunluğunda )

- Sabiha Gökçen Havalimanı – Formula (7,7 kilometre uzunluğunda)

- Maltepe – Başıbüyük (3,6 kilometre uzunluğunda)

- 4. Levent – Gültepe – Çeliktepe – Levent (5,5 kilometre uzunluğunda)

- Sefaköy – Kuyumcukent – Havaalanı (7,2 kilometre uzunluğunda)


Havaray Başıbüyük 3,6 kilometrelik hat uzunluğu ile Maltepe Başıbüyük arası ulaşım sağlanmış olacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından düşünülen 8 noktadan biri olan havaray Başıbüyük hattının saatte 9 bin ila 33 bin kişiyi taşıması planlanıyor.



Havaray projesi!
4. Levent havaray hattı!
Ümraniye Ataşehir havaray!
Havaray ne zaman?



Nagihan AKDAŞ/Emlakkulisi.com