27 / 12 / 2024

Havi Logistics, 2011'de yüzde 40 büyüyecek!

Havi Logistics, 2011'de yüzde 40 büyüyecek!

Türkiye'de 1990 yılından bu yana faaliyet gösteren ve gıda lojistiği hizmeti veren Havi Logistics, 2011'de yüzde 40 büyüyecek. Şirketin Türkiye genel müdürü Altan Sekmen, "Havi Logistics olarak, 2014 yılında kadar her yıl yüzde 30 büyümeyi hedefliyoruz" d



Türkiye'de 1990 yılından bu yana faaliyet gösteren ve gıda lojistiği hizmeti veren Havi Logistics, 2011'de yüzde 40 büyüyecek. Şirketin Türkiye genel müdürü Altan Sekmen, "Havi Logistics olarak, 2014 yılında kadar her yıl yüzde 30 büyümeyi hedefliyoruz. Bu yıl yüzde 40 olacağım tahmin ettiğimiz büyüme hedefi hem. ciro hem de yaptığımız taşıma bazında olacak" diyor

20 yıl boyunca Türkiye'de gıda lojistiği hizmeti veren Serlog, Temmuz 2008'de gerçekleştirdiği isim değişikliğiyle; global bir marka olarak yeniden doğdu. Daha önce dünyanın birçok noktasında farklı isimlerle hizmet veren şirket tüm Avrupa organizasyonlarını tek çatı altında topladı. Grubun 1974 yılında kurulduğunu, bir Alman şirketinden, tüm Avrupa'da farklı şirketlerden oluşan uluslararası bir lojistik ağı haline geldiğini söyleyen Havi Logistics Genel Müdürü Altan Sekmen, "Ortaya çıkan bu 40 şirketin hepsi tek bir şirketin başarı öyküsünün birer parçası olmasına rağmen daha önce ayrı isim ve logolara sahipti. İster Portekiz'de is¬ter Rusya'da ya da Norveç'te veya İtalya'da olsun, tüm çalışanlarımızı birleştiren unsurlar lojistiğe aynı şekilde tutku duyulması, ortak vizyon ve bağlılık seviyesi oldu. Bu güçlü bağlılık tüm GL şirketlerimizi Havi Logistics olarak isimlendirerek böylece Avrupa piyasasında "global lider lojistik sağlayıcısı" olarak konumlandık. Önde gelen global marka olmak için adım atmamızla daha da güçlendi" diyor. Havi Logistics Genel Müdürü Altan Sekmen, Havi Lojistik'in marka stratejisini Ekonomist ile paylaştı:

Havi Logistics markası ne zaman, nasıl doğdu İsim değişikliği sorun yarattı mı

Şirketimiz Türkiye'de gıda lojistiği konusunda bilinen bir markaydı. "Serlog" servis ve lojistik kelimelerinin kısaltılmasından oluşan bir isimdi. Değişikliği hiçbir şekilde bize olumsuz sonuçlar yaratmadı. Değişikliğin olacağını bildiğimiz için müşterilerimize gerekli bilgileri veriyorduk. Bu değişim sürecine iyi hazırlandık. Bu geçiş sürecinde zaten önceden yapılan bir planlamayla diğer markamızı 2009'dan sonra çok kullanmadık. Mart ayından sonra ilk yıl için tamamen Havi ismini kullandık. Planımızın' ilk yılından sonra Serlog'un güçlü imajını Havi ile gıda güvenliği konusunda sosyal sorumluluk çalışmalarımıza hız verdik.

Havi Logistics diğer şirketlerden ayıran marka stratejisi nedir

20 yıldır gıda sektöründe ve özellikle restoran zincirlerine tedarik zinciri hizmeti veriyoruz. Bu tecrübemizi yani 20 yıldır öğrendiklerimizi Havi Logistics'in global olan markasıyla birleştirip Türkiye'de güçlü olduğuna inandığımız imajımızı daha da geliştiriyoruz. Bu dönüşümün, global lojistik hizmet tedarikçisi olarak tüm dünyadaki pazar pozisyonumuzu daha da güçlendirecek. Bu çerçevede önümüzdeki 3 yılda çok önemli büyüme hedeflerimiz var. 2014' kadar bu yıl yüzde 40, diğer yıllarda ise yüzde 30 büyümeyi hedefliyoruz. Hizmet vermekte olduğumuz tüm ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de bu büyüme planı kapsamında müşteri portföyümüzü genişleteceğiz ve yeni yatırımlar gerçekleştireceğiz. Aynı zamanda sosyal sorumluluk, çevre ve gıda güvenliği konularındaki öncü kimliğimizle yeni açılımlar yaratmak için çalışmalarımıza daha da hız vereceğiz. Sürekli olarak yaptığımız sosyal sorumluluk projeleriyle marka bilinirliğini artırdığımız gibi sektörün eksikliklerini de hızla tespit edip aynı hızla çözüm üreten bir marka haline geldik.

Havi Logistics nereden nereye geldi Şu anki pazar konumunuz nedir

İlk kuruduğumuz yıllarda Türkiye'de sadece 5 restorana, hizmet veriyorduk. Türkiye'de büyüyen gıda lojistiği sektörüyle birlikte büyüdük. 2014 planında Havi markası olarak büyümeyi hedefliyoruz. 20 yılda Türkiye'de kaydettiğimiz aşama çok büyük. 5 yıl gibi kısa bir sürede de bu büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz.

Global bir markanın Türkiye ayağı olarak bölgenize özel bir marka stratejisi mi geliştirdiniz Merkezin uyguladığı modeli mi örnek alıyorsunuz

Havi sektöründe dünyanın önde gelen markalarından biri. Biz Türkiye'de pazarlamadan müşteri memnuniyetine kadar birçok alanda zaten başarılı bir marka oluşturmuştuk.

Havi'nin şirket kültürü çok güçlü iş yapış modelleri barındırıyor. Lokal strateji uygularımı yapıyoruz ya da global anlamda kabul görmüş bir uygulamayı modifıye edip uyguluyoruz. Havi dünya ve Avrupa organizasyonunda büyümeyi Hedefliyor. Bunun içerisinde Türkiye'nin yeri çok önemli. Biz bu büyüme hedefinin içindeki stratejik yerimizi biliyoruz.

Şirketinizin bugün geldiği noktaya gelmesinde aldığınız hangi kararlar etkili oldu Bir şey yaptığımızda artıları eksikleri ortaya koyarsanız gideceğiniz hedefe zaten varırsınız. Serlog markasını Havi'ye çevirmeden önce stratejimizi oluş¬turduk ve hayata geçirdik. Sistemli bir çalışma ile Türkiye'nin bilinen markası olduk. Bugün bizim sektörümüzle iş yapan şirketlerin hepsi bizim markamızın güvenirliğine referans olabilir.

HAVİ LOGİSTİCS TÜRKİYE GENEL MÜDÜR ALTAN SEKMEN
2011'de hedefimizin üzerinde bir ciro yapacağız

30 MİLYON EURO YATIRIM YAPACAĞIZ Biz marka olarak; 2011'de yüzde 40, 2014'e kadar diğer her yılda yüzde 30 büyüyeceğiz. Bununla beraber 2011'de toplam satış hedefimiz olan 200 milyon TL'lik bir satış bekliyoruz. Bu rakam yılbaşında koyduğumuz hedefin üzerinde. Biz aslında ciro bazında değil tonaj bazında artışı hedefliyoruz. 2014 yılında kadar 30 milyon Euro yatırım yapacağız.

EN DEĞERLİ YATIRIM İNSANA YAPILAN Mevcut dağıtım merkezlerimizin kapasitesini artıyoruz. Yeni araçlar alarak filomuzu büyütüyoruz. Teknoloji altyapımızı sürekli geliştiriyoruz. Dağıtım merkezlerinde kullandığımız yazılımları ve depo nakliye yatırımlarını artıyoruz. Bu yatırım planımızın içinde en önemlisi insan kaynağı alanından yaptıklarımız. Çalışanlarımız bizim için çok önemli. Sürekli bir eğitim programı ve sosyal çalışmalarla çalışanlarımızın şirketlerini sevmeleri için çalışıyoruz. Çünkü işini seven çalışan şirketlere başarı getirir.

TÜM RESTORAN ZİNCİRLERİNE HİZMET Toplamda 200'ün üzerinde müşterimiz var. Dağıtım merkezleri ve araçlarımızla bizim bir dağıtım ağımız var. Ülkemizdeki tüm restoran zincirlerine hizmet veren en büyük gıda lojistiği hizmet tedarikçisi olmak istiyoruz.
Ekonomist


Geri Dön