Kent Haberleri

Haydarpaşa Garı otel veya AVM değil YHT garı olacak!

Haydarpaşa Garı restorasyon projesi, Anıtlar Kurulu'ndan geçti. İhalesi ve sözleşme gereği yer teslimi yapıldı. Haydarpaşa Hızlı Tren garı olarak kullanılmasının yanı sıra kültürel faaliyetlere de ev sahipliği yapacak. İşte 13 karede yeni Haydarpaşa Garı.

Haydarpaşa Gar Binası'nın restorasyon projesi Anıtlar Kurulu tarafından onaylandı. İhalesi yapıldı. Sözleşme gereği yer teslimi yapıldı. 



Kadıköy Belediyesi tarafından verilecek ruhsatın ardından çalışmalar başlayacak. 



Restorasyon projesine göre Haydarpaşa Garı ne otel ne de AVM oluyor... 




Tarihi yapısının korunması kaydıyla Yüksek Hızlı Tren Garı olarak hizmete devam edecek. 



Atıl durumda bulunan çatı katı restore edilerek müze, sergi alanı, kütüphane, toplantı ve konferans salonu gibi kültürel işlevlere ayrılıyor. 



Sadece ulaşım için değil kültürel işlevler için de bir merkez haline gelecek. 12 milyon 473 bin liraya ihale edilen projenin öngörülen bitirme süresi 500 gün. 



Proje ile gar binasının atıl durumda bulunan kısımları işlevlendirilmiş olacak. 



Konumu itibariyle Topkapı Sarayı, Sultanahmet, Kadıköy'e kadar uzanan müthiş bir görselliğe sahip, oldukça büyük bir mekan kullanıma açılacak.



Aslına uygun yapılacak


Yeni Şafak'ın haberine göre, projede yangından hasar gören çatının restorasyonunda çatı katına sergi alanı, konferans salonu, kafeteryanın yanı sıra danışma, ofisler, arşiv, ve tuvalet yapılması öngörülüyor. 



Bina içindeki mevcut asansör yenilenecek, uzun kolda yeni bir asansör yapılacak. Mevcut ısıtma sistemi yerine fan-coil sistemi kurulacak. Eksik veya hasarlı bezemeler tamamlanacak, temizlenecek. Tavan ve duvar sıva ve boyaları yenilenecek.



Ahşap elemanların bakım onarımları yapılacak. Dış cephelerde kirlenmiş, yosunlanmış bölümlerin uygun yöntemlerle temizliği yapılacak. Eksilen, yok olan, kırılan taşlar tedarik edilecek ve onarılacak.


1908 yılından beri ayakta


Haydarpaşa Gar Binası 2. Abdülhamid zamanında yapıldı. İhtişamlı, dünyada ses getirecek bir yapı olmasına niyet edilerek Haydarpaşa Garı'nın yapımı için dünyanın dört bir yanından en başarılı mimarların katıldığı bir yarışmayla gerçekleşti. 



Titizlikle incelenen projeler arasında iki Alman mimarın sunumu üzerinde karar kılındı: Otto Ritter ve Helmuth Conu. Projeyi Anadolu Bağdat isimli bir Alman şirketi üstlendi. Almanya ve İtalya'dan yüzün üzerinde usta İstanbul'a getirildi. 30 Mayıs 1906'da başlayan çalışmalar 19 Ağustos 1908'de tamamlandı ve görkemli bir törenle Haydarpaşa garı hizmete açıldı.