26 / 11 / 2024

Haydarpaşa-Mekke arası hızlı tren yolculuğu hayal olmaktan çıkıyor!

Haydarpaşa-Mekke arası hızlı tren yolculuğu hayal olmaktan çıkıyor!

Hızlı trenle Haydarpaşa-Mekke arası... Dedikodu üretim merkezleri son günlerde çok mutlu. Çünkü aradıkları yeni ve heyecanlı malzemeyi buldular. Hepsi Haydarpaşa diyor, başka bir şey demiyor. Yalan ve iftira senaryolarını piyasaya sürmeye başladılar. Bel




2. Abdülhamid'in en büyük hayali Paris ile Mekke'yi trenle birleştirmekmiş. Devlet Demir Yolları (DDY) böyle çalışmaya devam ederse, üç-beş yıl sonra hızlı trenlerimiz bunu gerçekleştirecek. Şu sıralar Anadolu dağları köstebek yuvasına döndü. Her tarafa hızlı tren tüneli açılıyor ve 150 yıllık raylar tek tek yenileniyor. Özetle Asya, Avrupa ve Afrika'da her kente aktarma yaparak da olsa trenle gidebileceğiz. Asya'dan Avrupa'ya denizin altından tüp içinde geçen tren, başka hangi ülkede var Manş'ı denizden saymayın.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Mekke ve Medine istasyonlarında trenden inişi gözünüzün önüne geliyor mu Hele o hafif gülümseyen yüz ifadesi, gözlerindeki pırıltı... Ben şimdiden bunu görüyorum ve buna inanıyorum. Devlet Demir Yolları personeli de buna inanıyor. Bizim tarih boyunca üç dönemimiz var. Birincisi, demiryolunun önemini ilk olarak 2. Abdülhamid kabul etmiş. Binlerce kilometre ray döşetmiş, yüzlerce istasyon yaptırmış. Anadolu-Bağdat hattıyla yola çıkan ve büyük işe başlayan ilk devlet adamımızdır. Pek çok dağ onun zamanında delinip tünel olmuştur. Daha sonra konuyu Mustafa Kemal Atatürk sahiplenmiştir. "Demir ağlarla ördük anayurdu" diyerek demiryollarını sonuna dek desteklemiştir. Atatürk de çok sıkı demiryolu taraftarıydı. Şimdi Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da 2. Abdülhamid ve Atatürk'ün yolunda yürümektedir. 9 yıl içinde inanılmaz işler yapıldı, başarılar elde edildi. Çünkü Başbakan, demiryollarına gerekli maddi yatırımı sağladı. Bugün DDY'nin fabrikalarında her şey üretiliyor. Ray yapmaktan tutun da en gelişmiş ülkelere lokomotif satacak duruma geldik. Hadi gel de bununla gururlanma...

Şimdi yine "Haydarpaşa Garı kapanıp iş merkezi oluyor" diyenlere bakalım. Yani "dedikodu üretim merkezi" çalışmalarına... Ne olur bilmeden konuşmayın, yalancılara inanmayın. Haydarpaşa Garı ve çevresi için çok ciddi çalışmalar yapan bilim adamları var. Gerek o tarihi bina, gerekse çevre düzenlemesi hazırlanıyor. Merak edip araştırdım. DDY 1. Bölge Müdürü Hasan Gedikli, hızlı tren trafiğini uzun uzun anlattı. Kusura bakmayın ama yarısını anlayamadım, acayip komplike iş. Hızlı tren rayları büyük hızla döşeniyor. Bu trenlerin biri, tünelden Avrupa'ya geçecek, biri Haydarpaşa Garı'na park edecek. Tarihi Haydarpaşa, gar olarak görevine aynen devam edecek. 1908 yılından beri yaptığı gibi... Yani 2. Abdülhamid kabrinde huzur içinde uyumaya devam edecek.

Paris, Londra ve Berlin garları gibi olacak

Ancak binada bazı yenilikler olacak. Örneğin çatı katında kafeterya düşünülüyor. Birçok tavanı yüksek odada, örneğin kulelerde sanat-kültür galerileri açılacak. Konferanslara kiraya verilecek. TCDD Bölge Müdürlüğü ara katlarda aynen kalacak. Yukarılara dışarıdan camlı asansörle çıkılacak. Peronlarsa, Paris'teki gibi çok modern olacak. Elde edilecek mekânlarda her türlü aktivite olabilecek. Fuar, konser, tiyatro gibi... Özetle 24 saat hayat dolu bir Haydarpaşa Garı düşünülüyor. Aynen Avrupa'da, Londra, Paris, Milano ve Berlin'de olduğu gibi... Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım son yıllarda Türk halkının gördüğü en akıllı ve çalışkan bakan. Yıldırım'ı halkın ne kadar sevdiğini hep görüyoruz. Devlet Demir Yolları Genel Müdürü Süleyman Karaman ve DDY 1. Bölge Müdürü Hasan Gedikli, Haydarpaşa hakkında atıp tutanları utandırmaya kesin kararlı. Projeler gerçekleşince bakalım ne yapılacak Tabii ki Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bu konunun en sıkı takipçisi. Zaten Erdoğan, ilk günden beri demiryollarına farklı yaklaşan bir Başbakan. Konunun bilincinde. İnşallah oyunbozanlar yine utanıp susacaklar. Olimpiyatlarda Haydarpaşa Garı'nın önemini ise anlatmadım. Hele bir gerçekleşsin...

Aykut Işıklar/Bugün

 


Geri Dön