23 / 12 / 2024

Her daireye 1 otopark zorunluluğu başladı!

Her daireye 1 otopark zorunluluğu başladı!

Her daireye 1 otopark zorunluluğu getiren Yeni Otopark Yönetmeliği son yapılan düzenleme ile bugün yürürlüğe girdi...



Her daireye 1 otopark zorunluluğu getiren Yeni Otopark Yönetmeliği bugün yürürlüğe girdi. Böylece, her daireye 1 otopark zorunluluğu da başlamış oldu.

1 Haziran 2018 tarihinde yürürlüğe girmesi beklenen ancak 31 Mayıs 2018 tarihki Resmi Gazete'de yayımlanan Otopark Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile yürürlük tarihi değiştirilen yönetmelikte yeni tarih 1 Ocak 2019 olarak belirlenmişti.

Buna karşın Otopark Yönetmeliği'nde son değişiklik ise geçtiğimiz hafta geldi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca hazırlanan ve her daireye bir otopark yapılması zorunluluğunu getiren Otopark Yönetmeliği'nin yürülük tarihi 15 Eylül 2018 olarak yeniden belirlendi. 

Son yönetmelik gereğince cephesi 9 metreden veya alanı 250 metrekareden küçük olan parseller ile 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (e) bendi kapsamında kalan parsellerde otopark ihtiyacının en az yarısının parselinde karşılanabilmesi halinde konut kullanımına ait asgari otopark ihtiyacı yüzde 50 oranına kadar azaltılabilecek.

Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce, noter onaylı inşaat yapım sözleşmesi düzenlenmiş, imar durum belgesi ve istikamet rölövesi alınarak yapı ruhsatı başvurusu yapılmış olan yapılarda talep edilmesi halinde, bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önceki Yönetmeliğe göre uygulama yapılacak.

Otopark ihtiyacı kısmen veya tamamen parselinde karşılanamayan durumlar

1) Parselin alan veya cephe boyutları nedeniyle otoparkın, bu Yönetmelikte belirtilen en az ölçülerdeki; park alanı, park etme düzeni, dönüş çapı, manevra alanı ve servis yolu alanlarının, taşıt asansörü veya mekanik otopark sistemleri de kullanılmasına rağmen tamamen veya kısmen, bodrum katlarda veya parselinde karşılanamadığının bir teknik raporla idarece tespit edilmesi,

2) 21/7/1983 tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında korunması gerekli tescilli taşınmaz kültür varlığı parselinde bulunup, ilgili mevzuat uyarınca otopark yapılamaması,

3) Arazinin jeolojik ve topoğrafik yapısı, yer altı su seviyesinin yüksekliği gibi nedenlerle, tüm teknik tedbirler alınmasına rağmen, bodrum kat yapılamadığının ve taşıt asansörü veya mekanik otopark sistemleri de kullanılmasına rağmen parselinde otopark tesisinin mümkün olmadığının idarece tespit edilmesi,

4) Parselin, meskûn alanlarda yaya yollarından veya merpenli yollardan ya da araç trafiğine kapatılmış yol veya yaya bölgelerinde kalan ve Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) ya da yerel trafik/ulaşım komisyonu tarafından otopark giriş-çıkışına izin verilmeyen yollardan cephe alması ve başka yollardan araç giriş ve çıkışının mümkün olmaması,

5) Taşıt asansörü veya mekanik otopark sistemleri de kullanılmasına rağmen, binanın bodrum katında ve parselinde otopark yapımına engel olabilecek teknik bir zaruretin ilgili kamu kuruluşu ya da üniversitelerce düzenlenecek rapor dikkate alınarak idaresince tespit edilmesi.

 
Otopark Yönetmeliği ile trafik problemi çözülecek!


Otopark Yönetmeliğinde Değişiklik Yönetmeliği tam metni 2018!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com

 


Geri Dön