Her yıl 3 bin turist evlilik için Türkiye'ye geliyor!
Turistler Türkiye’ye daha çok tatil için geliyor. Ancak son zamanlar dizilerin etkisi ve İstanbul’un cazibesiyle birlikte, turistler artık sadece tatil değil evlenmek için de Türkiye’yi tercih ediyor...
Turistler Türkiye’ye daha çok tatil için geliyor. Ancak son zamanlar dizilerin etkisi ve İstanbul’un cazibesiyle birlikte, turistler artık sadece tatil değil evlenmek için de Türkiye’yi tercih ediyor.
Düğünlerini veya düğün alışverişlerini Türkiye’de yapmak isteyen yabancı turistler, son yıllarda İstanbul’u tercih ediyor.Düğün organizasyonu yapan ve kıyafet tedarik eden şirketlere göre yılda en az 3 bin turist çift, Türkiye’de evleniyor. Bu rakama, düğün alışverişlerini Türkiye’de yapıp giden, turist sayısı da eklenince rakam iki katına çıkıyor.
450 milyon dolarlık sektör
Genellikle yüksek gelir grubunda yer alan müşterilere hizmet verdikleri için düğün turizmine olan talebin ciddi oranda arttığını belirten Meltem Bayazıt, düğün turizmi sektörünün cirosal bazda 250450 milyon dolar arasında olduğunu söyledi. Bayazıt, “Bir yabancı çiftin Türkiye’de evlenmesi demek, beraberinde 150-600 kişinin 3 gün 3 gece Türkiye’ye gelerek para harcaması demek. Gelen davetlilerin belli bir ekonomik konumda olduğu düşünülecek olursa, Türkiye’nin düğün turizmine ciddi olarak yatırım yapması gerektiğini düşünüyorum” dedi.
Bayazıt diğer düğün ülkelere göre Türkiye’nin daha ucuz olduğunu da vurguladı. Er Yatırım ve Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat ise yabancılara yapılan bir düğün organizasyonunun en az 50 bin lira olduğunu kaydetti.
İstanbul çok cazip
Düğün organizasyonu yapan KM Event’in sahibi Meltem Bayazıt Tepeler, sadece yabancılara yılda 60 düğün yaptıklarını belirterek, Türkiye’de düğün turizmindeki pastaya şöyle dikkat çekiyor: “Rusya, Azerbaycan, İran, Suudi Arabistan ve Yunanistan gibi ülkelerden yoğun talep görüyoruz. Türkiye, özellikle de İstanbul bulunduğu coğrafi bölge özellikleri açısından, her yönüyle cazip bir düğün destinasyonu. Özellikle Kapalıçarşı ve İstinye Park, Arap müşterilerimizin vazgeçilmezleri arasında.”
Sümeyra Kırca/ Bugün