Genel

Hero, Türkiye’de fabrika kuracak!

Hindistan’ın dünyaca ünlü motosiklet markası Hero, Türkiye'de ilk defa motosikletlerde “5 yıl veya 50 bin kilometre garanti” dönemini başlattığını duyurdu. Avrupa’ya da satış yapacaklarının müjdesini vermek için İstanbul’a geldi.

Hindistan’ın dünyaca ünlü motosiklet markası Hero, Türkiye'de ilk defa motosikletlerde “5 yıl veya 50 bin kilometre garanti” dönemini başlattığını duyurdu. Şirketin Avrupa ve Ortadoğu Direktörü Pranchal Srıvastava, 5 yıl garanti ve Türkiye’de fabrika kurup buradan Avrupa’ya da satış yapacaklarının müjdesini vermek için İstanbul’a geldi.


Hintli direktör Pranchal Srıvastava’nın Hero Türkiye yetkilileri ile birlikte yaptığı açıklama, Wyndham Grand Levent Oteli’nde yapıldı. Hintli direktör, “5 yıl garanti” müjdesini verirken bu kuralı, Türk motosiklet pazarının bir devrimi olarak yorumladı ve satışları patlatacaklarını ileri sürdü. Srıvastava şöyle konuştu;


''Hero 2015 yılın sonunda global pazarlarda 55 milyon adetin üzerinde kullanıcıya ulaştı. Yıllık 7 milyon üretimimiz, Türkiye dâhil 29 ülkede satışımız var. Türkiye de kişi başına düşen motosiklet sayısı oldukça az. Ama Türkiye pazarının 2020 yılına kadar 500 bin adetlik satışa ulaşacağını öngörüyoruz. Türkiye, Avrupa pazarına girmek isteyen Hero için son derece önemli bir ülke. Hatta ülkenizi Avrupa pazarına giriş kapısı olarak görüyoruz. Türkiye'de bir üretim tesisi planlıyor ve üretilecek modellerle sadece Türkiye değil, Avrupa pazarını da hedefliyoruz. Çünkü Türkiye'nin Avrupa Birliği ile gümrük anlaşması olması büyük bir avantaj. Türkiye'deki ortağımız Soysal Grup ile yıllık 10 bin adetlik bir satış hedefimiz var. Türkiye'de planlanan üretim tesisini 2017 yılından itibaren hayata geçirmeyi planlıyoruz. Yatırım bedeli,  üretim kapasitesi ve hedef pazar yapısına göre bu yıl belirlenecek. Türkiye'de üretilen motorları Türkiye, Yunanistan, İtalya, İspanya, Fransa ve Balkanlarda satacağız.”


Hero’nun Türkiye temsilcisi Soysal Grup Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Soysal da 10 yıldır motosiklet sektöründe faaliyet gösterdiklerine değindi. Soysal “Aydın Nazilli'de 25 bin metrekarelik üretim tesisimiz var. Burada kendi markamız olan Asya adı ile 12 modelin montaj ağırlıklı üretimini yapıyoruz. Şu ana kadar Asya markası ile 100 binin üzerinde kullanıcıya ulaştık. Uzakdoğu menşeli üretim yapan bir firma olarak 2010 yılından bu yana global markalarla kalite ve teknoloji konusunda rekabet zorlaştı. Kullanıcılar kalite konusunda her yıl daha bilinçli oldu. Uzakdoğu menşeli ürünlerden uzaklaşmaya başlıyordu. Bu nedenle 2014 yılı başında Hero ile anlaştık. Anlaşmamızda Türk sürücülerinin talep ettiği, ülke coğrafyasına uyumlu modeller üretmesi şartını da koyduk. Tüm operasyon, ekip ve bayi ağımızla Hero'yu 2020 yılına kadar Türkiye'de bir numara yapma hedefine odaklandık. Hero'yu Türkiye'de sadece distribütör olarak değil üretici olarak da temsil etmek istiyoruz. Markanın kalitesini, 1,5 yıl gibi kısa zamanda Türkiye benimsedi.  Bu yıl satış hedefimiz 10 bin adet. Hero’nun Türkiye'de kuracağı üretim tesisi hayata geçtiği zaman maliyet fiyatları düşecek. Üretim tesisi kurulması sonrası 2020 yılı satış hedefimiz 75 bin adet olacak'' dedi.


KALİTEMİZİN TEMİNATI 5 YIL GARANTİ


Hero Türkiye Direktörü Sait Orhan da 5 yıl veya 50 bin kilometre garanti ile birlikte kalite konusunda Türk sürücülere en önemli mesajı en direkt vermiş olduklarını vurguladı. Orhan konuşmasında; “Bu karar Türkiye'de bir ilk. 5 yıl ile birlikte motosiklette kalite eşiği olacağız. Hero sadece kalitesi ile değil, yakıt ekonomisi ve güvenlik konusunda dünyada iyi bilinen lider bir marka. 5 yıl garanti, motosiklet ticari yapan ve motosiklet kullanan herkes için artık bir standart olacak. Araştırmalara göre Türkiye’de kullanıcı ortalama her 2-3 yılda bir motosikletini yeniliyor. Motosikletini kısa sürede değiştirmek zorunda kalan ve bu nedenle yenileme farkı, vergi, plaka ve sigorta masrafları ödeyenler için 5 yıl garanti, ekonomik bir çözüm. 5 yıllık garanti için Türkiye genelindeki 120 servis istasyonu kullanıcıların emrinde olacak” derken, üretim, vergi maliyetlerinin düşmesi gibi avantajlarla Hero’nun Türkiye pazarında pazar lideri olmayı planlığını söyledi.


Bu haber Hürriyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Hintli motosiklet devi Hero, 2 Türkiye pazarında hedeflediği satışlara ulaşırsa, Rajastan’daki çevreci fabrikanın benzerini Türkiye’de kuracak. Türkiye’ye 3 modelle girip yüzde 2.5 pazar payı elde eden şirket, bu yıl pazarda 10 modele çıkıp payını ikiye katlamayı hedefliyor.


MOTOSİKLETTE dünya devi Hintli Hero, Türkiye’deki pazar hedeflerine ulaşırsa belki de ülkemizin en çevreci fabrika yatırımlarından birini yapacak. Geçen yıl küresel çapta 6 milyon 630 bin motosiklet satan firma, yıllık 175 bin adetlik Türkiye pazarının tamamını elde etse bile bu bilançosunda kayda bir değer gelişme olmayacak. Bu neden de Hint devinin Türkiye’deki asıl hedefi, üretim yatırımı da yaparak Avrupa pazarında gücünü artırmak. 


RAJASTAN’DA ‘BAHÇE’ FABRİKA

Şirketin Hindistan’ın Rajastan eyaletinde 2014 sonunda 175 milyon dolarlık yatırımla açtığı fabrikasına, ‘bahçe fabrika’ deniyor. Elektriğinin yüzde 30’unu çatıya yerleştirilen panellerinden kullanan fabrikada, panellerin altında sebze seraları da bulunuyor. Personele pişirilen yemeklerdeki sebzeler çatıdan geliyor. Sebzeler klima sisteminin suyuyla besleniyor. Gün ışığıyla aydınlanan fabrikanın iç duvarları da oksijen sağlamaları için bitkilerle örtülü.


PATRON MUNJAL ÇEVRECİ

Hero’nun başkan ve CEO’su Pawan Munjal, fabrikanın yeşil özelliklerinin hem geliştiricisi hem de takipçisi. Munjal, “Enerji kaynaklarımız az o yüzden sürdürülebilir, yenilenebilir kaynaklar bulmak zorundayız” diyor. Makam aracının BMW ve Maybach olduğunu söyleyen Munjal, elektrikli Tesla’ya binebilmeyi bekliyor. Elektrikli motosiklet içinse bir süre daha akü maliyetlerinin düşmesini beklemek gerektiğini söylüyor. Şirket kısa süre önce Kolombiya’da aynı özelliklerde bir fabrika açtı. Bir diğeri de Bangladeş’te inşa halinde. Türkiye’ye de yatırım kararı alınırsa aynı yeşil standartların sağlanması bekleniyor. Düşük kaliteli Uzakdoğu ürünlerinden kaçılmaya başlanmasının kendileri için fırsat olduğunu söyleyen Munjal, “Birkaç yıl içinde daha yüksek pazar payına sahip olduktan sonra Türkiye’de yatırımı planlayabiliriz. Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatta vergi muafiyeti olması ciddi bir cazibe’’diye konuştu.


ÇOK BEKLETİRSEK YEDEK PARÇAYI HEDİYE EDİYORUZ


HERO Türkiye Direktörü Sait Orhan, “Türkiye’de 2 bin 700 kişi üzerinde yapılan anket ve araştırma ile pazardaki müşteri alışkanlıkları ve satın alma aşamasındaki öncelikleri belirledik. Satın alma aşamasında öne çıkan tercih nedenleri, ürüne güven, yakıt-bakım maliyetleri ve yedek parça temin süresiydi. Bu nedenle 5 yıl veya 50 bin kilometre garanti ile birlikte distribütöre bildirimden itibaren 72 saatte yedek parça temin garantisi başlattık. Bu süreyi geçen durumlarda ise yedek parçayı müşteriye hediye ediyoruz” dedi.


Hürriyet