Hilti Grup 2013’te net gelirini yüzde 63 artırdı!
Hilti Grup 2013’te net gelirini yüzde 63 artırdı. Bir dünya şirketi olan Hilti Grup, 1941 yılında Martin Hilti tarafından Schaan, Lihtenştayn Prensliği’nde küçük bir aile şirketi olarak kuruldu.
160 kilometrekarelik yüzölçümü ile dünyanın en küçük ülkelerinden biri olan ve İsviçre ile Avusturya arasında yer alan yaklaşık 35 bin nüfuslu bir prenslikten doğup global bir marka haline gelen Hilti Grup, bugün global inşaat endüstrisine ileri teknoloji ürünü çözümler sunuyor.
Marka taahhüdü “Hilti. Üstün Performans. Üstün Dayanıklılık.” olan Hilti’nin genel olarak kaba inşaat, ince işler, mekanik, elektrik, mühendislik yapıları, enerji ve endüstri, çelik ve metal işkollarında ürünleri bulunuyor. Ürün gamı içinde; akülü sistemler, direkt tespit sistemleri, delici-kırıcılar, dübel sistemleri, elmaslı delme-kesme sistemleri, barutlu ve gazlı çivi çakma sistemleri, kesme ve taşlama, vidalama çözümleri ve lazerli ölçme sistemleri, yapılarda yangın güvenliği amacıyla kullanılan pasif yangın durdurucu ürünler yer alıyor.
6 kıtada 120’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor…
Hilti Grup bugün dünya genelinde yaklaşık 21 bin çalışanıyla, Avrupa, Güney Amerika ve Asya’da üretim tesisleri ve Ar-Ge yatırımları ile 6 kıtada 120’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Kısacası inşaatın olduğu her yerde Hilti’yi görmek mümkün. Hilti’nin çalışanlarının üçte ikisi, satış organizasyonlarında ve mühendislik alanlarında doğrudan müşteri için çalışıyor. Bu, her gün müşteriyle toplamda 200 binden fazla temasta bulunmak anlamına geliyor. Hilti’de global bir şirketin yansıması olarak birçok farklı kültürden insan aynı takımda çalışıyor. Hilti’nin genel merkezinde ise 60 farklı ulustan 1.800 çalışan bulunuyor.
Hilti Grup 2013’te net gelirini yüzde 63 artırdı
Avrupa ve Asya’da kendi üretim tesislerine, araştırma ve geliştirme merkezlerine sahip olan Hilti, 2013 yılı içinde satışlarını yüzde 3,2 büyüterek 4,3 milyar İsviçre Frangı (CHF) (10 milyar TL1) ciro gerçekleştirdi. Bu büyüme ile Hilti Grup net gelirini yüzde 63 büyütürken, faaliyet sonucunu ise yüzde 40 oranında artırdı.
Grubun 2011 yılı sonunda başlatılan kârlılık ve sermaye etkinliği geliştirme programının disiplinli bir şekilde uygulanması sayesinde, sonuçta beklenen iyileşmeye hedeflenenin öncesinde ulaşıldı. Net gelir yüzde 63 yükselerek 187 milyon CHF’den (434 milyon TL) 304 milyon CHF’ye (707 milyon TL) ulaştı. Faaliyet sonucu ise yüzde 40 büyüyerek 301 milyon CHF’den (700 miyon TL) 421 milyon CHF’ye (980 milyon TL) ulaştı. Serbest nakit akışı 354 milyon CHF’lik (823 milyon TL) düzeyde gerçekleşti. Kullanılan sermayenin getirisi yüzde 9,4'ten yüzde 12,8'e yükseldi. Araştırma ve geliştirme yatırımı yüzde 8 yükselişle 189 milyon CHF (440 milyon TL) oldu. Grubun küresel bordrolu çalışan sayısı 2013 sonuna göre yüzde 1,5 büyüyerek 21 bin 456 oldu.
Martin Hilti Aile Vakfı (Martin Hilti Family Trust) 2000 yılından beri Hilti Corporation hisselerinin tamamını ve Ocak 2008’den bu yana bütün ortaklık sertifikalarını elinde bulunduruyor. Bu sayede şirket kurucusu Martin Hilti’nin hayatını adadığı işin uzun vadede gelişimi güvence altında.
“Tutku ile coşkulu müşteriler ve daha iyi bir gelecek yaratmak” misyonu...
Misyonu “Tutku ile coşkulu müşteriler ve daha iyi bir gelecek yaratmak” olan Hilti, kurumsal stratejileri ile sürdürülebilir değer yaratmayı hedefliyor. Bu da takım üyelerine, müşterilerine, ortaklarına, tedarikçilerine, topluma ve çevreye karşı geleneksel olarak sergilediği yüksek sorumluluk duygusunu ifade ediyor.
Hilti, göze çarpan yenilikleri, üstün kalitesi, doğrudan müşteri ilişkileri ve etkin pazarlamasıyla müşterilerine çözüm ortaklığı sunuyor. Global düşünmek, yerel hareket etmek ve her zaman ‘Yenilik ve Kültür Yolculuğu’ çerçevesinde kalarak ortak değerleri, vizyon ve hedefleri paylaşmak Hilti kültürünün bir parçası. Hilti’nin kurumsal kültürü dürüstlük, cesaret, takım çalışması ve adanmışlık değerleri üzerine kurulu.
Hilti Türkiye: Distribütörlükten bölgesel yönetime
Hilti, Türkiye pazarına ilk kez 1982 yılında girdi. Türkiye’de 1997 yılına kadar distribütörlük olarak temsil edilen Hilti, 1997 yılından bu yana yüzde 100 yabancı sermayeli bir firma olarak faaliyet gösteriyor. Kaba inşaat, ince işler, mekanik, elektrik, enerji ve endüstri sektöründe çalışan profesyonellere yönelik ürün ve hizmetler sunan Hilti Türkiye, tüm ürün ve hizmetlerini, sektör bazında uzmanlaşmış satış temsilcileri, mağazaları, müşteri hizmetleri yetkilileri, web sitesi ve mühendislik ekibi aracılığıyla sunuyor.
Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Hilti Türkiye; İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa ve Adana Bölge Müdürlükleri’nde görev yapan 180’in üzerinde çalışanı ile faaliyetlerini sürdürüyor.
Hilti Türkiye 2011’de 10 ülkenin bağlı olduğu bir bölge konumuna geldi
Hilti Türkiye, son yıllarda göstermiş olduğu gelişimle 2011 yılı başından bu yana 10 ülkenin (Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Moğolistan, Kırgızistan, Ermenistan, Gürcistan, Tacikistan, Moldova ve K.Irak) bağlı olduğu bir bölge konumunda.
Hilti Türkiye “Yetenek Yönetimi” konusunda özellikle son yıllarda etkin olarak uyguladığı “Performans Yönetimi” ve “Stratejik İnsan Gücü Yönetimi” prosesleri ile mevcut çalışanlarını geliştirme ve bünyesine yeni yetenekler katmak üzerine çalışıyor. Bu çalışmalar sonucu yetenekli çalışanlarının META Bölgesi (Middle East, Turkey and Africa / Ortadoğu, Türkiye ve Afrika) içindeki diğer Hilti organizasyonlarına atamalarına başlandı. Bu sayede Hilti Türkiye, Hilti Global için bir yetenek havuzu haline gelmeyi hedefliyor.
2013’te yüzde 34 büyüyen Hilti Türkiye, 2014’te yüzde 36 büyüme hedefliyor
Geçtiğimiz 5 yıl içinde yıllık ortalama yüzde 29 oranında büyüme kaydeden Hilti Türkiye, 2013 yılını ise yüzde 34’lük bir büyüme ile kapattı. Bu büyüme oranı ile META Bölgesi’nde (Middle East, Turkey and Africa / Ortadoğu, Türkiye ve Afrika) en fazla büyüyen ülke oldu. 2013 yılında inşaat sektörü yüzde 7,1 büyürken böyle bir büyüme oranı elde eden Hilti Türkiye, pazar payını ciddi oranda artırmış oldu. Hilti Türkiye 2014 yılında yüzde 36’lık bir büyüme hedefliyor.
Hilti Türkiye Champion 2020 Stratejisi kapsamında satış ekibi yüzde 25 artırıldı ve iş kollarına göre segmente edildi
Hilti Global olarak müşterilerinin çözüm ortağı olmak ve sürdürülebilir değer yaratmak amacı ile 2013 yılında “Hilti Champion 2020 Stratejisi”ni geliştiren şirket, 2014 yılı itibariyle bu stratejiyi hayata geçirdi. Hilti Türkiye bu kapsamda bölge stratejisini geliştirdi ve bu stratejisinin önemli unsurlarından biri olarak satış ekibinin sayısını arttırarak iş kolları bazında tekrar organize etti. Buna göre mevcut satış ekibi yüzde 25 oranında artırıldıktan sonra Kaba İnşaat, Çelik Metal, İnce İşler, Mekanik-Elektrik iş kollarında segmente edildi. Hilti Türkiye, 2014 yılı başında hayata geçirilen bu yapı ile müşterilerine, doğru ürün ve hizmeti sunabilmeyi ve müşterilerinin taleplerini en iyi şekilde karşılamayı hedefliyor.