Sektörel

Hilti Türkiye inşaatlarda kaza riskini azaltıyor!

Kentsel dönüşüm, yeni konut projeleri ve zorunlu hale getirilen izolasyon-yalıtım uygulamaları konusunda Hilti Türkiye'nin Genel Müdürü Mehmetçik Kalay ile yapılan röportaj, Para Dergisi Emlak Editörü Ersan Çıplak'ın yazısında yer alıyor.

Kentsel dönüşüm, yeni konut projeleri ve zorunlu hale getirilen izolasyon-yalıtım uygulamaları sayesinde inşaat sektörü hızla büyüyor. Konuta yönelik talep azalmıyor tam tersine sürekli artıyor. 


İşte, bu talebe yetişmek isteyen firmalar adeta zamanla yarışıyor. Bu noktada tedarikçi firmalar yenilikçi ürün ve teknolojileriyle inşaatçıların imdadına yetişiyor. Hilti’de bunlardan biri...


ÖDÜLLÜ ÜRÜNLER


Hilti Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Mehmetçik Kalay, “El aletlerinin iş güvenliği açısından ileri teknolojik şartlara uyumlu, ergonomik ve çalışanların kendi inisiyatifine bırakılmaksızın kaynağında önlem prensiplerine uygun olması gerekiyor. Biz bu kriterlere uygun ürünler geliştiriyoruz” diyor. Şirketin sekiz ürün kategorisi var. Kırıcı grubu ve yangın durdurucu esnek tuğla gibi ürünlerde pazar lideri. Kullanıma hazır, genleşme esaslı yangın durdurucu esnek tuğla, dört saate kadar yangın dayanımı sağlıyor.


Aynı zamanda duman ve akustik yalıtımı sağlayarak yapının performansını artırıyor. Bu ürün Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri kapsamında En İyi Yangın Yalıtım Ürünü 2013 Ödülü’nü almış.


Hilti, her yıl ortalama 30 ürün lansmanı yapıyor ve satışlarının yüzde 30’unu yeni ürünlerinden sağlıyor. Kullanıcıların sağlık ve güvenliğini korumak için sürekli yeni teknolojiler geliştirdiklerini belirten Kalay, bugüne kadar ekstra güvenlik ve kullanıcının daha uzun süre konforlu bir şekilde çalışmasını sağlayan birçok patentli sistem geliştirdiklerini söylüyor. Hilti, 2014’te Ar-Ge çalışmaları için 569 milyon TL yatırım gerçekleştirmiş. Şirket bu yatırımı her yıl yüzde 5 oranında artırıyor. 



YÜZDE 35 BÜYÜDÜ  


Hilti Türkiye’nin büyüme planları sadece yenilikçi ürünlerle sınırlı değil. Şirket son yıllarda yetenek, performans ve stratejik insan gücü yönetimi prosesleri uygulayarak sıra dışı bir büyüme sergiliyor. Hilti Türkiye, 2014’te satış ekibinin sayısmı artırdı. İş kolları bazmda tekrar organize etti. Buna göre mevcut satış ekibi yüzde 25 oranmda artırıldıktan sonra kaba inşaat, çelik metal, ince işler, mekanik-elektrik iş kollarında seg-mente edildi. Şirket bu stratejisiyle yüksek bir büyüme oranı yakaladı ve 2014’te yüzde 35 büyüdü. Firma geçtiğimiz beş yıl içinde yıllık ortalama yüzde 29 oranmda büyüme başarısı gösterdi. Şirket bu büyüme oranı ile META Bölgesi’nde (Middle East, Turkey and Africa / Ortadoğu, Türkiye ve Afrika) en fazla büyüyen ülke oldu.


Great Place to Work Institute tarafından açıklanan Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2015 listesinde üçüncü olan Hilti Türkiye, geçtiğimiz yıla göre altı basamak birden yükseldi. 2014’te İstanbul Ataşehir’deki yeni ofisine taşınan firma, çalışanlarına alışılmışın ötesinde, yepyeni bir ofis deneyimi sunuyor.



120 ülkede 22 bin çalışanı var


•Hilti Grup, 120 ülkede faaliyet gösteriyor. Avrupa, Güney Amerika ve Asya'da üretim tesisleri bulunuyor.


•Dünya genelinde yaklaşık 22 bin çalışanı var.


•Çalışanlarının üçte ikisi, satış organizasyonlarında ve mühendislik alanlarında doğrudan müşteri için çalışıyor.


•Türkiye pazarına 1982'de girdi. 1997 yılına kadar distribütörlük olarak temsil edildi. 1997’den bu yana yüzde 100 yabancı sermayeli bir firma olarak faaliyet gösteriyor. Hilti Türkiye 2011’de 10 ülkenin bağlı olduğu bir bölge konumuna geldi.


•Merkez ofisi İstanbul'da bulunan firmanın İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa ve Adana Bölge Müdürlükleri'nde görev yapan 200 çalışanı var. Bu yıl içinde 40 kişiye daha istihdam sağlanması hedefleniyor.


•En son Antalya’da altıncı mağazasını açtı. Şirket Türkiye genelinde yeni mağazalar açacak.


Para