Hızlı tren hattı inşaatı 24 ay sürecek, trene elveda!
Milliyet gazetesi yazarı Melih Aşık, "Trene elveda" başlıklı yazısında " Haydarpaşa ve çevresini ranta dönüştürmek isteyenler kolları sıvıyor" dedi
İşte o yazı; "Bu ayın sonundan itibaren Haydarpaşa’dan Anadolu’ya tren kalkmayacak... Anadolu ve Ankara’dan Haydarpaşa’ya tren gelmeyecek... Sebep, Köseköy Gebze arasında 24 ay sürecek olan hızlı tren hattı inşaatı... Haydarpaşa Pendik-Gebze hattında banliyö seferi bir süre devam edecek. Marmaray projesine bağlı hatların yapımı başlayınca banliyö seferleri de bitecek. Marmaray’ın açılışı inşaat programında en erken 2015 olarak görünüyor... O tarihten sonra da Haydarpaşa’ya tren girmeyecek... O yüzden Haydarpaşa ve çevresini ranta dönüştürmek isteyenler kolları sıvıyor . Birleşik Taşımacılık Sendikası sözü geçen inşaatların tren seferlerini tamamen askıya almadan yapılabileceğini söylüyor. Ama dinleyen kim Hatları kapatmak yöneticilerin daha kolayına geliyor. Bu arada İstanbul, İzmit ve Adapazarı arasında seferlerin kalkmasıyla öğrenciler, işçiler özetle dar gelirli kesim zor durumda kalacak... Tren dediğiniz zaten dar gelirlinin aracı. Bu hatta indirimli otobüs seferleri konulması gerekir. * * * Yüz yılı aşkın süredir hizmet veren Türkiye’nin en büyük garı Haydarpaşa bu ayın sonunda devreden çıkarken, Marmaray inşaatının başlamasıyla Sirkeci Garı da devreden çıkacak. Her iki gar ıssızlaşacak... Haydarpaşa Platformu, 30 Ocak 2012 tarihinde 17.00-23.00 saatleri arasinda Haydarpasa Garı’nda sanatçıların da katılacağı bir etkinlik düzenliyor. Parola “Yaşadığımız kentin ve tarihinin rantçılar, yani kentimizi paraya dönüştürmek isteyen açıkgözler tarafından darmaduman edilmesine karşı çıkalım. Haydarpaşa ve Sirkeci’nin kurban edilmesine izin vermeyelim.” Melih Aşık / MİLLİYET