Genel

Hızlı trenin Medine-Mekke arası deneme seferi başlıyor!

Geçen yıl Ramazan ayın­dan hemen sonra başlayan çalışmalar kapsamında Mescid-i Haram’ın zemin katında 200 bin kişinin namaz kılabileceği yer açıl­dı. Mekke’de tren ve toplu taşı­mayla ilgili de birçok proje yürütü­lüyor...


Geçen yıl Ramazan ayın­dan hemen sonra başlayan çalışmalar kapsamında Mescid-i Haram’ın zemin katında 200 bin kişinin namaz kılabileceği yer açıl­dı. Mekke’de tren ve toplu taşı­mayla ilgili de birçok proje yürütü­lüyor. ‘Harameyn Hızlı Treni’ ola­rak adlandırılan hattın altyapı ha­zırlıktan tamamlandı. Medine’den başlayan raylar, Rabig bölgesin­den geçip Cidde’ye ulaşacak. Ora­dan da Mekke istasyonuna gide­cek. 2 ay içerisinde deneme se­ferlerinin başlaması planlanıyor. Mekke’de şehir içi ulaşımını ko­laylaştırmak için de yerel tren ağ­lan söz konusu. Bu kapsamda 182 kilometrelik tren ağı inşa edilecek. Bu ağ, 2 yıl önce Mina-Müzdelife ve Arafat arasından açılan tren hattına bağlanacak. Yaklaşık 26 milyar dolar maliyeti olan yeni tren hattı aynı zamanda Mescid-i Haram ve Harameyn hızlı tren hatlarını birbirine bağlayacak.



İslam tarihinde Mescid-i Haram’ın bilinen en eski genişlet­me faaliyeti Hz. Ömer dönemin­de gerçekleşti. Daha sonra Hz. Os­man, Mescid-i Haram’m alanı­nı yaklaşık 4 bin 500 metrekareye çıkardı. İlk revaklann inşası da bu dönemde gerçekleşti. Daha sonra Abbasiler, Selçuklular, Eyyübilerve Memluklu dönemlerinde Kâbe’ye hizmet devam etti. Mescid-i Ha­ram, mimari açıdan klasik şeklini Osmanlı döneminde Sultan 2. Se­lim ve 3. Murad zamanında aldı. Günümüzde ise Osmanlı çizgile­rinin yerini ağırlıklı olarak Kuzey Afrika ve Endülüs mimari üslubu aldı. Mevcut genişletme çalışmaları sırasında kaldırılan Osmanlı re- vaklan da proje bittiğinde yeniden yerine yerleştirilecek.



Zaman Gazetesi