Genel

H&M, 180 yeni mağaza açıyor!

Satışları düşen H&M, 180 yeni mağaza ile atağa kalkıyor

Türkiye'ye gelişi yılan hikâyesine dönen ve sonunda eylül ayında İstanbul'da ilk mağaza açılışının yapılacağı açıklanan dev fast-fashion mağazalar zinciri H&M yılın ikinci çeyreğinde düşüş yaşadı.
 
Moda dünyasına birkaç yıl öce giren `fast-fashion' olgusunun liderlerinden İsveç markası H&M (Hennes&Mauritz) 2010 yılının ikinci trimester'inde dünyadaki global satışlarında düşüş kaydetti. Yılbaşından bu yana dünyanın çeşitli ülkelerinde 86 yeni mağaza açılışı yapan, aralık, ocak ve şubat aylarında yüzde 9 oranında artış kaydederek sevinen moda devinin düşüşe geçmesi endişe yarattı.

H&M'den yapılan açıklamaya göre, AB ülkelerinde 30 Haziran'a çekilen indirim günlerine, öngörülenin üstünde kalan stokla gidiliyor. Ancak H&M sözcüleri, Avrupa'da havaların geç ısınmasının bu düşüşe neden olduğunu ileri sürdüler.

Yılın ilk üç aylık diliminde yüzde 32 oranındaki artışla (1.25 milyar euro) H&M dünyanın en büyük moda devlerinden biri olma konumunu koruyor.
 
180 yeni mağaza açacak
Temmuz-Aralık 2010'u içeren altı aylık dilimde 180 yeni mağaza açılışı öngören moda devi, buna karşılık 14 mağazasını kapatacak. Markanın satış grafiğinde başı çeken Almanya dışında İngiltere, Fransa, İtalya, Amerika, Çin ve nihayet Türkiye'de mağazalar açacak.

Türkiye'ye gelmesi yıllardan beri yılan hikâyesine dönen dev mağazalar zinciri, sonunda distribütör olmadan kendi operasyonu ile gelme kararını açıkladı. İstanbul'daki her AVM açılışı öncesinde `geliyor' söylentileri çıkan H&M'nin ilk mağazasını görmeden inanmayacağım!

Daha önceleri Cevahir, Kanyon, İstinyePark gibi AVM'lere geleceği dedikoduları yayılan ve en son İstiklal Caddesi'ndeki Anadolu Han'da açılacağına kesin gözle bakılan H&M'nin eylül ayında açılacak olan Saphire'de yer alacağı söylentileri önem kazanmıştı. Ancak gazetemizin 02.06.2010 tarihindeki haberinde de belirtilmiş olduğu gibi Bayrampaşa'daki Forum'a geleceği kesinlik kazanmış gibi görünüyor.
 
Ünlüler özel koleksiyon hazırladı

Güncel trendlerden esinlenen, mağazalarını devamlı yeni ürünlerle besleyen ve ucuz olma kriterini ön planda tutan H&M, Zara ve Mango gibi mağazalar zincirleri ile birlikte fast-fashion sektörünün önemli aktörlerinden biri olarak tüm dünyada tanınıyor. Birkaç yıldan beri ünlülerle işbirliği yapmasıyla dikkat çeken dev İsveç markası, M by Madonna koleksiyonu ile rekor kırmış ve 1 günde tüm ürünler tükenmişti. Kylie Minogue, Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Matthew Williamsone, Sonia Rykiel gibi tasarımcı ve sanatçılar dev markaya özel koleksiyonlar tasarlayan isimler arasında yer alıyor.

H&M'nin hikâyesi 1940 yılında başlıyor. Erling Persson, ABD'ye yaptığı geziden İsveç'e döndüğünde `kaliteli ama fiyatta rekabet tanımayacak ucuzlukta' bir koleksiyon yaratmaya karar verir. 1947 yılında Vosteras kentinde İsveççe `kadınlar için' anlamına gelen Hennes mağazasını açar. Mauritz Widforss, Erling'in projesine inanır ve 1968 yılında H&M adı altında bu kez erkek ürünlerinin de yer aldığı mağaza açılır.
1990 yılında şirketin başına geçen oğul Stefan Persson markayı bugünlere getirir.
Anlatmayı sevdiğim tarzda bir başarı öyküsü.
Türkiye'ye gelişi yılan hikâyesine dönen ve sonunda eylül ayında İstanbul'da ilk mağaza açılışının yapılacağı açıklanan dev fast-fashion mağazal...
Referans-Alex Akimoğlu