Perakende

H&M, Tokat ve Sakarya'da mağaza açtı!

H&M, Tokat ve Sakarya gibi rakiplerinin henüz giriş yapmadığı illerde mağaza açtı. H&M Türkiye Ülke Müdürü Thomas Coellner, “Kimsenin tahmin edemeyeceği pek çok şehri yakından araştırıyoruz” dedi...

Bundan dört yıl önce Türkiye pazarına gelen H&M, Tokat ve Sakarya gibi rakiplerinin henüz giriş yapmadığı illerde mağaza açtı. H&M Türkiye Ülke Müdürü Thomas Coellner, “Kimsenin tahmin edemeyeceği pek çok şehri yakından araştırıyoruz” dedi.


Türkiye’ye 2010 yılında giren global perakende devi İsveçli Hennes&Mauritz (H&M) pazarda farklı bir büyüme stratejisi uyguluyor.


Global rakiplerine göre belki çoğu markanın henüz giriş yapmadığı yeni şehirlere yatırım yapan firmanın Tokat ve Sakarya’da mağaza açması bu stratejisinin de ilk adımları oldu.


H&M Türkiye Ülke Müdürü Thomas Coellner, bu stratejinin nedenini, “Kimsenin tahmin edemeyeceği pek çok şehri yakından araştırıyoruz. Hedefimiz pek çok mağaza ile yeni şehirlerde daha geniş kitlelere ulaşmak” diyerek açıkladı.


Türkiye’nin her bir noktasının farklı alım gücüne ve potansiyele sahip olduğunu söyleyen Coellner, “Ülkenin pek çok farklı noktasında yer alacağız. Gerek Tokat gerekse Sakarya’da karşılaştığımız ilgi ne kadar doğru yerlerde mağazalar açtığımızı gösterdi” diye konuştu.


‘Konsepte uygun’

Türkiye pazarının çok dinamik ve H&M’in iş konseptine çok uygun olduğunu belirten Coellner, “Her kesimden farklı alıcı kitlesine sahibiz. Türkiye pazarı çok büyük, birbirinden farklı alım gücü, potansiyeli ve nüfusu ile büyük bir coğrafyaya sahip ve konumu gereği de H&M’in Türkiye pazarına inancı ve yatırımları da hızla devam ediyor olacak” dedi.


Global olarak yeni mağaza açma hedefi ile yılda yüzde 10-15 oranında genişleme planımızı Türkiye pazarında da uyguladıklarını ifade eden Coellner, “Önümüzdeki yıllar için Türkiye pazarında agresif olarak büyümemize hızla devam edeceğiz. Mevcut şehirlerin yanı sıra tahmin edemeyeceğiniz pek çok yeni ilde de mağaza açılışımız olacak” diye konuştu.


Bu ay açılışını gerçekleştirdikleri beş yeni mağazayla toplam 8 farklı ilde 28 mağazaya ulaştıklarını kaydeden Coellner, “28 Ekim’de Ankara’da Park Vera AVM’de açacağımız mağaza ile de Ankara’da yedi mağazaya ulaşmış olacağız ve Türkiye’deki toplam mağaza sayımız da 29’a ulaşacak” dedi.


 


‘Türkiye pazarından hiç pişmanlık duymadık’

Türkiye pazarına girmekten hiçbir zaman pişmanlık duymadıklarını söyleyen Thomas Coellner, “Sergilediğimiz performanstan, yeni mağazalarımızı farklı yeni iller de ekleyerek yatırımlarımızı sürdürmekten büyük memnuniyet duyuyoruz” dedi.


Türkiye’de pek çok global ve lokal markanın olmasının heyecan verici olduğunu kaydeden Coellner, şöyle devam etti:

“Sektörde pek çok global ve lokal markanın olması her zaman daha iyiye ulaşmak adına bizleri motive ediyor, açıkçası herhangi bir zorlanma durumu yaşamıyoruz. Markaların neler yaptıklarını tabii ki gözlemliyoruz ama bizim için esas olan kendi değerlerimiz ve iş prensiplerimizle modayı, ilham veren tasarımlarımızı daha geniş kitlelere ulaştırmak.”


 


‘Bağdat, 10 flagship mağazadan biri olacak’

Yıl sonuna kadarki en büyük heyecanlarının aralık ayında gerçekleşecek ilk flagship mağazalarının açılışı olacağını anlatan Thomas Coellner, şu bilgileri verdi: “Dünyadaki on konsept mağazadan biri olacak H&M Bağdat Caddesi mağazamız için pek çok sürprizin yer alacağı çok özel bir açılış planlıyoruz. Tüm ekip olarak bu büyük açılışa odaklanmış durumdayız. H&M’in dünya genelinde son Dekorasyon konseptiyle açacağı 10 flagship mağazadan bir tanesi de bu mağazamız olacak.”


Türkiye’de güçlü bir potansiyel olduğunu vurgulayan Thomas Coellner, Türkiye pazarının önemli üç özelliğini şöyle sıraladı: “Güçlü bir genç nüfusa sahip olması, farklı dinamiklerin aynı pazar içinde bulunmasına olanak sağlaması, modaya ilgi gösteren bir tüketiciye sahip olması.”


Milliyet