H&M'in, Türkiye piyasasına hızlı girişi rekabeti artırdı!
Türkiye perakende sektöründeki yüksek ritmin, dünyada bu işe yön veren şirketlerin gözünden kaçmayacağı belliydi. Nitekim 15 yıl içinde Türkiye'ye neredeyse gelmeyen şirket kalmadı
Türkiye perakende sektöründeki yüksek ritmin, dünyada bu işe yön veren şirketlerin gözünden kaçmayacağı belliydi. Nitekim 15 yıl içinde Türkiye'ye neredeyse gelmeyen şirket kalmadı. Lüksün sembol markalarından Prada da yerini aldı bu pazarda, Avrupa orta direğinin can simidi C&A de.
Son olarak bir başka dünya devi H&M büyük ümiüerle geldi Türkiye'ye. H&M'in gelişi büyük sükse yarattı. Zaten onlar da iddialı hedefler açıkladı. Dünya devinin Türkiye'ye gelişi Türk rakipleri arasında farklı yorumlara yol açü. Türkiye'nin iki oyuncusuna isveçli dev ile birlikte yabancı rekabetini sorduk.
Koton, Türkiye'nin son yıllarda hızlı büyüme gösteren hazır giyim markalanndan biri. Yurt içinde 185, yurt dışında 74 olmak üzere toplam 259 mağazası ile faaliyet gösteren marka, bu yılı 520 milyon lira ciro ile kapatacak. 2011 yılında ise yüzde 45 büyüme ile vurtiçinde 40, yurt dışında 25 yeni mağaza açmayı planlayan Koton, 750 milyon dolarlık ciro hedefliyor.
H&M'in Türkiye'de üzerinde en hassasiyetle durması gereken rakiplerinden Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, H&M ile Koton'un 24 ülkede aynı alışveriş merkezinde yer aldıklarını ve H&M ile rekabet etme konusunda sıkıntı yaşamadıklannı söylüyor. Türkiye'ye gelişinden büyük memnuniyet duyduklannı ifade ediyor.
Sun Tekstil tarafından 1997 yılında kurulan ve izmir'den tüm Türkiye'ye yayılan Jimmy Key, 2011'de mağazalaşma konusunda yurt dışına odaklanma kararı aldı. Bugün Türkiye'de 35 mağazası bulunan Jimmy Key'in bu stratejik karan almasının en büyük nedenlerinden biri dünyaca ün H&M ve C&A markalarının Türkiye'ye gelişi. Sun Tektstil Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sabri Ünlütürk, 2011 itibariyle yurt dışına, özellikle de komş ülkelere odaklanacaklarını ve buralar mağazalaşacaklanm belirtiyor.
Ekonomist