Ticari

Home Store, Antakya, Mersin, Samsun ve Eskişehir'de şube açacak!

Önemli kadın giyim markaları arasında yer alan Home Store, franchising vererek Türkiye genelinde büyümeyi hedefliyor

 

Yıl sonuna kadar toplam 30 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Home Store CEO’su Devrim Acar, “İlk etap; Antakya, Mersin, Samsun ve Eskişehir’e franehising vermeyi planlıyoruz” diyor.   Kadın giyim markası Home Store, hızlı bir büyüme atağına girdi. Zira Türkiye’de 21 mağazaya ulaşan Home Store, ilk yurt dışı atılımını ise Azerbaycan’ın Bakü şehrinde mağaza açarak gerçekleştirdi. Marka, franchising vererek Türkiye ve yurt dışında büyümeyi hedefliyor.   Bundan bir süre önce mali sıkıntılar yaşayan Home Store’un yönetimle ilgili yanlış alınan kararlar nedeniyle zor zamanlar geçirdiğini söyleyen Home Store CEO’su Devrim Acar, “Ancak grup başkanımız Erdal Acar’ın desteğiyle bu sıkıntıları aştık, hızla büyüyoruz” diyor.   Bundan sonraki yurt dışı hedefleri arasında Doğu Avrupa, Rusya, Lübnan, Dubai, Ürdün gibi ülkeler olduğunu belirten Acar, ilk etapta ise Kazakistan’a master franchising vermeyi planladıklarını ifade ediyor.   30 MAĞAZAYA ULAŞACAK   Türkiye genelindeki 21 mağazanın 4’ünün franchising olduğuna dikkat çeken Acar, franchising için oldukça yoğun talep aldıklarını vurguluyor. Anadolu’da ilk etapta birkaç ilde olmak istediklerini söyleyen Acar, şöyle devam ediyor:   “İlk etapta Antakya, Mersin, Samsun ve Eskişehir’e franchising vermeyi planlıyoruz. 2012 yılı sonunda yaklaşık 30 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Franchise giriş bedeli almıyoruz. Mağazaların büyüklüğünün minimum 200 metrekare olması gerekiyor. Metrekare başına yatırım bedeli ise ortalama bin TL. Yani 200 metrekarelik bir mağaza için minimum 200 bin TL yatırım yapılması gerekiyor.”   İKİ FARKLI SEÇENEK   Franchising verilirken, franchise’a iki seçenek sunuluyor. Bunlardan ilki konsinye sistemi. Bu franchise modelinde peşin paraya gerek yok. Bankadan 250 ile 300 bin TL teminat mektubu göstermek yeterli. Peşin ürün alımı yapılmıyor. Franchise gerçekleştirdiği cironun yüzde 60’ını Home Store’a veriyor. Acar. 'Yani yüzde 60’a yüzde 40 sistemiyle çalışıyoruz. 100 bin TL ciro yaptığında bunun 60 bin TL’sini Home Store’a ödüyor” diyor.   Diğer yöntem ise peşin ürün sistemi. Burada franchise peşin ürün alımı yaptığı için Home Store’a herhangi bir bedel ödemiyor. Franchise'larda markayı en iyi şekilde temsil edebilmesi önemsenirken, perakendeciliği ve tekstil sektörünü tanıması da bir avantaj olarak görülüyor.   HEDEF KİTLE GENİŞLEDİ   AVM ve caddelerde yeni mağazalar açacaklarını ifade eden Acar öncelikle İstanbul’da kendilerinin mağaza açacaklarını kaydediyor. İstanbul'da Akasya, Zorlu Çenter ve Akvaryum AVM’lerinde yer almak istediklerini belirten Acar, şu bilgileri veriyor: “Hedef kitlemizi genişleterek ürünlerimizi daha çok kadına ulaştırıyoruz.A ve A plus müşteriyi koruyayarak, B Plus’a da hitap etmek istiyoruz. Aynı zamanda fiyat politikalarında da değişim söz konusu. Fiyatlarımızı yüzde 50-60 geriye çektik. İnsanlar artık bizim mağazalarımıza girmekten çekinmiyor."   İŞİN AYNASI   Uygun yer: Antakya, Mersin, Samsun ve Eskişehir. İlk sermaye: Metrekare başına bin TL Ciro hedefi: Aylık minimum 100 bin TL. Kâr marjı: Yüzde 15. Bayilerde aranan özellikler: Franchise'larda markayı en iyi şekilde temsil edebilmesi önemsenirken, perakendeciliği ve tekstil sektörünü tanıması da bir avantaj olarak görülüyor. Başvuru için: 0216 485 60 90   Burcu Tuvay / EKONOMİST