Genel

Home & Tex Fuarı sona erdi!

İstanbul bu hafta önemli bir organizasyona ev sahipliği yaptı. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Home&Tex; çarşamba günü başladı ve dün sona erdi.

Türkiye’nin en iddialı olduğu sektörlerden biri de ev tekstili. Çin, Hindistan ve Pakistan’ın ardından dünya dördüncüsü olan Türkiye, İran pazarındaki açılımla iki basamak yukarı çıkarak ikinciliğe oturmak istiyor. Bu hedefe büyük katkı veren Home&Tex, 67 ülkeden ziyaretçi çekti.


Ev tekstili ve dekorasyonu sektörü, Türkiye'nin küresel çapta rekabet ettiği ve iddialı olduğu alanların başında geliyor. Çin, Hindistan ve Pakistan'ın ardından bu sektörün dördüncü büyük oyuncusu olan Türkiye, yeni pazarlar ve yanı başımızdaki İran'ın etkisiyle iki basamak yukarı çıkmak istiyor. Bu hedefe ulaşma yolunda İstanbul bu hafta önemli bir organizasyona ev sahipliği yaptı. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Home&Tex; çarşamba günü başladı ve dün sona erdi.


67 ÜLKEDEN ZİYARETÇİ ÇEKTİ

Türkiye'nin ev tekstili sektöründeki gücünü, prestijini ve tecrübesini yansıtan fuar; 500'ün üzerinde firmaya ev sahipliği yaptı. Dünyanın dördüncü büyük ev tekstili fuarı olma özelliği taşıyan fuar; Almanya, Fransa, Rusya, İtalya, Kuzey Afrika, Türki Cumhuriyetler ve Orta Doğu ülkelerinin de içinde bulunduğu 67 ülkeden alıcı grubunu da ağırladı.


SEKTÖRE YÜZDE 25 DEĞER KATIYOR

Seçimin arifesinde olmasına rağmen, fuara ilgi çok büyük oldu. Geçtiğimizin yıl düzenlenen fuarın ilk gününe göre ziyaretçi sayısı yüzde 50 arttı. İlk gün 2 bin 400'ü yabancı olmak üzere 10 bin kişi tarafından ziyaret edilen fuarın sektörün toplam cirosuna yüzde 20-25 artı Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD) Başkanı Yaşar Küçükçalık ise ev tekstili sektörünün dünya sıralamasında Çin, Hindistan ve Pakistan'ın ardından dördüncü sırada yer aldığını söyledi. Kaçakçalık, “Yöneldiğimiz alternatif pazarların etkisiyle ve özellikle bakir İran piyasasında yapacağımız yeni anlaşmalarla dünya ev tekstili ihracatı sıralamasında Hindistan ve Pakistan'ı geçerek Çin'in arından 2'nciliğe yükselmek istiyoruz” dedi.


KUR OYNAKLIĞINI DENGELEYEN SÖKTÖRÜZ

Türkiye ev tekstili sektörünün 2014 yılında 3,5 milyar dolar ihracat yaptığını hatırlatan Küçükçalık, sektörün kurdaki dalgalanmayı kendi içinde dengelemeyi başardığını ifade etti. Türk ev tekstili sektörünün 2014 sonu itibarıyla 13 milyar dolarlık üretime ulaştığını anlatan Büyükçalık, “Ev tekstili sektörünün bavul ticareti ile 5,5 milyar dolar civarına ulaşan ihracat rakamını 2015'te istikrarlı şekilde yukarılara taşımak için tedbiri elden bırakmıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Yeni pazar tavsiyesi

 

TETSİAD Başkanı Küçükçalık, ihracatta hız kesmemek için bölgesel krizlerin büyümesi karşısında ihracatı AB ülkelerinden yeni pazarlara çevirmek gerektiğini kaydetti. Küçükçalık, Avrupa Birliği ülkelerindeki “ekonomik deliğin” gittikçe büyüdüğünü ifade etti. Küçükçalık, Avrupa ülkeleriyle ticaret yapmanın Türk ev tekstili firmalarını olumsuz etkileme ihtimaline karşı sektörün Uzak Doğu, Afrika ve Güney Amerika gibi yeni pazarlara yönelmesi tavsiyesinde bulundu. İran pazarına ambargoların kalkmasıyla bavul ticaretinin de eski potansiyeline ulaşacağının altını çizdi. Küçükçalık, şunları kaydetti: “Geçen yılın rakamlarına bakıldığında İran'a gerçekleştirdiğimiz ihracatın 87,5 milyon dolar seviyelerinde olduğu görülüyor. Bu rakam oransal olarak 2013 yılı ile kıyaslandığında yüzde 40 gibi önemli bir artış söz konusu. Yine 2015 yılının ilk 6 ayına bakıldığında, 2014 yılına kıyasla yüzde 10'un üzerinde bir artış göze çarpıyor. Sektörümüz için önem arz eden bu ticaretin, ambargoların da ortadan kalkması neticesi ile büyüyerek devam edeceği kanaatindeyiz.”


Yeni Şafak