Genel

Homend, ihracat yaptığı ülkelere göre üretim yapacak!

Küçük ev aletleri markası Homend, ihracat yaptığı ülkelere göre üretim yapmayı planlıyor. İndex Grup çatısı altında faaliyet gösteren marka, ürün gamına Azeriler için pilav makinesi, İranlılar için de pres ütüyü ekleyecek...

Küçük ev aletleri markası Homend, ihracat yaptığı ülkelere göre üretim yapmayı planlıyor. İndex Grup çatısı altında faaliyet gösteren marka, ürün gamına Azeriler için pilav makinesi, İranlılar için de pres ütüyü ekleyecek.


Homend’in yeni Genel Müdürü Orkun Dizdar, markalarını Türkiye’ye benzer coğrafyalarda konumlandıracaklarını söyledi.

Dizdar, “Türkiye’de fritöz en çok küçülen kategoriyken İran ve Irak’tan çok talep alıyoruz. İran’dan pres ütü, Azerbaycan’dan pilav yapma makinesi talebi var. Bu ürünler üzerinde çalışıyoruz” dedi.

Bugüne dek Homend markasına 10 milyon doların üzerinde yatırım yapıldığını kaydeden Dizdar, “Hedef pazarlarımız için özel ürün geliştireceğiz. Üzerinde çalıştığımız kategoriler arasında bebek bakım ürünleri ve sağlık ürünleri var” diye konuştu.


Düzenli ticaret

Homend’in ihracat hedefleri hakkında bilgi veren Pazarlama Müdürü Remzi Özyalçın ise, “Şu anda Irak, İran, Azerbaycan ve Kıbrıs olmak üzere 4 ülkeye düzenli ticaretimiz var. 2015’te ise İskandinav ülkeleri öncelikli olmak üzere Avrupa pazarına da adım atmak istiyoruz. Hedeflediğimiz pazarlarda, markamıza yatırım yaparak büyümeyi arzu ediyoruz. 2016 bitmeden dünyada 10 ülkede faaliyette olma hedefimiz var” diye konuştu.

Özyalçın, markalarının 90’ın üzerinde ürünü olduğunu, Türkiye’de en çok dik süpürgenin satıldığını; çay ve tost makinesi ile meyve sıkacaklarının en çok satan diğer ürünler olduğunu anlattı.


‘Üç yılda Homend’i 100 milyon dolarlık bir şirket yapacağız’

İndex Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik ise, “Homend yola çıktığında hedefimiz yüzde üç pazar payıydı. Kurucu genel müdürümüz Hakan Koçer’in liderliğinde bu hedefe ulaştık” dedi.

Şimdi yeni ekipleriyle yola devam ettiklerini belirten Bilecik, “Önümüzdeki dönemdeki hedefimiz ise yüzde 5 oranında pazar payına ulaşmak. Biz dünya markası olmak istiyoruz. 3 yılda Homend’i 100 milyon dolarlık bir şirket yapmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Üretimi yüzde 50-50 yurtiçi ve yurtdışında yaptırdıklarını anlatan Bilecik, yabancılardan ortak üretim için bir talep geldiğinde bunu değerlendirebileceklerini anlattı.


Eylem Türk/ Milliyet