Turizm

Yanlış rekabet turizm fiyatlarını vuruyor!

Turizm gelirlerini artıracak çözüm genç girişimcilerden geldi. HotelRunner 'ın ortakları, " Fiyat değil sistem rekabetiyle gelirler artar " dedi.

Türkiye'de her yıl artan turist sayısına rağmen turizm gelirlerinde düşüş yaşanıyor. Bıınun nedenini artan yatak kapasitesine bağlayan birçok turizmci var. Online pazarlama platformu HotelRunner'ın Kumcu Ortakları Arden Agopyan, Ali Beklen ve Tolga Yalçınkaya ise sorunun otellerin yanlış pazarlama ve fiyatlama stratejisiyle ilgili olduğu görüşünde. "Oteller farkında olmadan birbirilerinin kuyularını kazıyorlar" diyen genç işadamları, bir tesisin fiyatını aşağı çekmesinin bütün bölgeyi etkilediği görüşünde. 

Ali Beklen, bu şekilde turist sayısı artsa da kârlılığın ortadan kalktığnı söyledi. 



PASTA BÜYÜMÜYOR

Bugüne kadar hiç kimsenin pastayı büyütmeye odaklanmadığını belirten Tolga Yalçınkaya ise, "Acente ya da otel bir ülkeye odaklanıyor. Orada sorun yaşandığında da hemen fiyat indiriyor. Fiyat düşürerek kâr etme stratejisi üzerinden yürümenin bir nedeni olan bu sistem, hem turizm gelirlerini ve hem de ülke değerini düşürüyor. Oysa alternatif pazarlar geliştirip farklı stratejilerle büyüyebilirler" şeklinde konuştu. 

Yalçınkaya, HotelRunner olarak sektör oyuncularını bir araya getiren bir pazaryeri olmayı hedeflediklerini ifade ederek kurdukları sistemde sadece otel ve acenteler değil, bilet satış ofisi gibi tüm sektör oyuncularının yer aldığını ifade etti. 


Arden Agopyan da oda satışını borsaya benzeterek hizmetlerini şöyle anlattı: "Platformumuz sayesinde belirli bölgelerdeki fiyatlar takip ediliyor. Otel, sistemin verdiği alarma göre fiyatlarını giincelleyebiliyor."


Sabah - Betül Alakent