Ekonomi

Hububat ve bakliyat ihracatı 3,8 milyar dolara ulaştı!

Hububat sektörünün Türkiye geneli 4 aylık ihracatı, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 7,37 artışla 3,8 milyar doları buldu.Bu kapsamda, İHBİR’in nisan ayı ihracatı 279 milyon dolar olarak kayıtlara geçti

İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) nisan ve ocak-nisan dönemi ihracat rakamlarını duyurdu.

Bu kapsamda, İHBİR’in nisan ayı ihracatı 279 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Hububat sektörünün ülke geneli nisan ayı ihracatı ise geçen senenin aynı ayına oranla yüzde 6,93 artışla 867,8 milyon dolar oldu.

Böylece, hububat sektörünün Türkiye geneli ocak-nisan ihracatı geçtiğimiz senenin aynı dönemine göre yüzde 7,37 artışla 3,8 milyar dolar oldu. İHBİR'in ocak-nisan ihracatı ise geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 15 artışla 1 milyar 211 milyon doları buldu.

Nisanda, hububat sektörünün en fazla ihracat gerçekleştirdiği ilk üç ülke sırasıyla söyle oldu; Irak, ABD ve Suriye.

Irak'a ihracat geçen senenin aynı ayına oranla yüzde 13,3 artışla 157,9 milyon dolar olurken, ikinci sıradaki ABD'ye ihracat yüzde 62,9 yükselişle 73,8 milyon dolara çıktı.

İşte detaylar...

Suriye'ye ise nisanda yüzde 18 düşüşle 36,5 milyon dolar ihracat gerçekleşti. Mal grupları olarak baz alındığında en çok ihracat, 199,7 milyon dolarla pastacılık ürünleri olurken, değirmencilik ürünleri 140,3 milyon dolarla 2. sırada, 133,7 milyon dolarla bitkisel yağlar 3. sırada yer aldı.

Söz konusu açıklamada görüşlerine yer verilen İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, Moskova’da 30'uncusu düzenlenen PRODEXPO 2023, Dubai'de kapılarını açan Gulfood 2023 Gıda Fuarı ve son olarak Almanya'da yapılan Bisküvi, Çikolata ve Şekerleme Fuarı ISM 2023 fuarlarıyla ihracattaki artışa ivme kazandırdıklarını ifade etti.

Gerçekleştirilen fuarlarda Türk stantlarına yoğun ilgi olduğuna vurgu yapılırken Taycı, kaliteli üretim yapan ve fiyatları uygun olan bir üretici ülke konumunda olduğunu söyledi.

Taycı, "Dolayısıyla, birbirinden farklı birçok sektör ile fuarda yer alan Türk pavilyonlarına yoğun bir ilgi var. Türk firmaları olarak fuarlara bir hareketlilik katıyoruz." diye değerlendirdi.

Rusya pazarında çok ciddi fırsatların olduğunu kaydeden Taycı, gelinen noktada Rusya'nın dünyaya açılan en önemli kapılarından biri durumunda olduğumuzu ve hububat, bakliyat ve yağlı tohumların altındaki altı sektör de Rusya'da rahatlıkla pazar bulabileceği açıklamasını yaptı.

PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİ ARTMAYA DEVAM EDİYOR!

Sektörün ihracatının, her ay olduğu gibi nisanda da iyi bir performans gösterdiğini ifade eden Taycı, Ticaret Bakanlığı’nın koyduğu hedef doğrultusunda 2023 senesinde uzak ülkelere ihracat stratejisine hız vererek, özellikle Güney Amerika ve Uzak Doğu ülkeleriyle yakın temas halinde olduklarına vurgu yaptı.

Taycı, "İHBİR olarak her geçen gün yurt dışındaki ve raflardaki pazar çeşitliliğimizi artırmaya devam ediyoruz." dedi.

2023 yılı için 15 milyar dolar hedef koyduklarını tekrarlayan Taycı, 6-9 Eylül tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde yapılacak WorldFood İstanbul Fuarı için yoğun katılım beklediklerini de aktardı.

Depremzedeler için yapılacak 9 bin konuttan 3 bininin ihalesi tamamlandı!

DASK'ın tazminat ödeme tutarı 24 milyar liraya yaklaştı! 519 bin 851 adet hasar ihbarı yapıldı!

Türkiye Petrolleri Adıyaman'da 2 bin 230 ailenin kalacağı konteyner kent kuruyor!