Ekonomi

Hububatçılar gözünü Afrika ve Uzakdoğu’ya dikti!

Güneydoğulu hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar ihracatçıları, geleneksel pazarlarının yanında ayrıca, Afrika ve Uzakdoğu pazarlarından aldığı payı artırmak amacıyla harekete geçti. İhracatçılar aynı zamanda, küresel pazarda pirince alternatif olarak bulgurun tanıtımına ağırlık verecek.

Güneydoğulu hububat ve yağlı tohum ihracatçıların gündeminde ana pazarlarında yoğunlaşma, Afrika ve Uzakdoğu gibi yeni pazarlara ağırlık verme ve ürünsel bazda tanıtım atağı bulunuyor.

Dünya gazetesinden Mehmet Hanifi Gülel’in haberine göre, fuarların tanıtım ve ihracatta büyük etkisinin olduğunu ifade eden Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, son zamanlarda özellikle Afrika’da gerçekleştirilen çalışmaların meyvesini almaya başladıklarını söyledi.

 

Afrika’da palm yağına olan ilginin sağlık nedenleri yüzünden düştüğünü kaydeden Kadooğlu, ‘’Başta Etiyopya gibi ülkelerden ciddi manada ayçiçeği yağına talep var. Güneydoğu’dan gerçekleştirilen ayçiçek yağı ihracatında Afrika’nın payı yüzde 30 seviyelerine kadar arttı. Aynı zamanda, dünyada pirinç üreticilerin ihracata kısıtlama getirmesi ile beraber alternatif pazarlarda bulguru tanıtmak amacıyla sektör dernekleri ve üreticileriyle ‘neler yapılabiliriz?’ temasında toplantılar gerçekleştiriyoruz. Bulguru dünyaya tanıtmak amacıyla önce pazar tespiti yapacağız. Gerekli şartları sağlayan pazarlara ilişkin tanıtım faaliyetleri yürüteceğiz. Daha sonra belirlediğimiz pazarlar için navlun desteği isteyeceğiz. Bu kapsamda, önümüzdeki süreçte hedef pazarımız Uzakdoğu.

Zira orada yoğun bir nüfus ve tüketim bulunuyor. Devamlı bir tanıtım çalışmasının neticesinde pazarlardan dönüş muhakkak olacak. Ocak 2024’te Güney Kore’ye sektörel ticaret heyeti gerçekleştireceğiz. Diğer taraftan, tüketim alışkanlıkları değişmesi ile beraber, pirinç tüketimin yüzde 10’u bulgura dönüşmesi bizim açımızdan yeterli olacak. Tüm tanıtım etkinlikleri de Türkiye’deki 6 hububat ve yağlı tohumcular birliğiyle beraber oluşturacağımız tanıtım bütçesiyle gerçekleştireceğiz” dedi.

 

8 AYDA İHRACAT MİKTAR BAZINDA YÜZDE 28,9 YÜKSELDİ

 Bölgenin ihracatına da vurgu yapan Kadooğlu, 2023’ün ilk 8 aylık döneminde hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün ihracatının 2.5 milyar doları bulduğunu aktardı. Sektörlerinin bölge ihracatının üçte birini yaparak bölgede ilk sırada yer aldığını ve yaklaşık 100 ülkeye ihracat yapıldığını belirten Kadooğlu, “Aylık olarak toplam 300 milyon dolar ihracat ortalamasına eriştik. 8 aylık süreçte ihracatını miktar bazında yüzde 28,9 oranında artıran üyelerimiz, bölgedeki döviz gelirlerini ise yüzde 9,1 yükseltti” ifadelerini kullandı.

İmar planları ertelendi, konut satışları düştü!

Faizsiz konut kredisi çekmek isteyenlere müjde! Bakanlıktan son dakika faizsiz konut kredisi desteği! Resmen açıklandı!

Emekli maaşına yüzde 50’ye yakın zam! 2024’te en düşük emekli maaşı tam bu kadar olacak! Kuruşu kuruşuna hesaplandı!