AVM

Hulusi Belgü: 2014 sonuna kadar toplam 7 AVM daha açılacak!

AYD Başkanı Hulusi Belgü: 2014 yılı içinde tamamlanmış AVM yatırımlarına baktığımızda büyük ölçekli projelerin açılmış olduğunu görüyoruz. Bu yıl sektöre yapılan toplam yatırım ortalama 2.5 milyar dolara ulaştı. Yıl sonuna kadar 7 AVM daha açılarak toplam

AYD Başkanı Hulusi Belgü: 2014 yılı içinde tamamlanmış AVM yatırımlarına baktığımızda büyük ölçekli projelerin açılmış olduğunu görüyoruz. Bu yıl sektöre yapılan toplam yatırım ortalama 2.5 milyar dolara ulaştı. Yıl sonuna kadar 7 AVM daha açılarak toplam sayı 345'e ulaşacak 


Yurtçapında AVM'lerin sayısı yıl sonuna kadar 345 'e çıkacak. Alışveriş Merkezleri ve Yatınmcıları Demeği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü'ye göre, insanlar AVM'lere sadece alışveriş yapmak için değil aynı zamanda eş, aile ve dostlanyla buluşup kaliteli vakit geçimıek ve sosyalleşmek için de gidiyor. 

Özellikle Anadolu'da AVM talepleri hızla artıyor. Belgü, AVM gerçeğini anlattı. 




Şu anda Türkiye'de kaç AVM var? 

Yeni devreye girecek AVM'lerle bu sayı kaça ulaşacak? Metrekare olarak da bilgi verebilir misiniz? 

Türkiye'de mevcut aktif alışveriş merkezi (AVM) sayısı 338 adet ve bu AVM'lerin toplam kiralanabilir alanı 9 milyon 737 bin 668 metrekare. 2014 yılı sonuna kadar 7 AVM'nin daha açılarak toplam AVM sayısının 345 ve toplam kiralanabilir alanın 9.9 milyon metrekaraye ulaşacağını tahmin ediyoruz. 


İstanbul'da AVM sayısı kaç? 

Planlanan, ya da yapımı devam eden AVM'ler hakkında bilgi verir misiniz? 

İstanbul'daki mevcut AVM sayısı 100 ve bu AVM'lerin toplam kiralanabilir alanı 3 milyon 817 bin 112 metrekare. Sektörde hem İstanbul hem de Anadolu'da yapımı devam eden Forum Çanakkale, Forum Diyarbakır, Emaar Square, Venezia, Agora Adapazan, Novada Konya, Novada Outlet Keşan, Kilia AVM Şile, Point Bornova, Symbol 262 Kocaeli gibi projeler var. 


Anadolu'da AVM'si olmayan kaç tane il kaldı? Anadolu'da AVM'lere ilgi nasıl? Hangi şehirler AVM yatırımları için sırada bekliyor? 

Anadolu'da AVM'si olmayan 24 ilimiz var. Anadolu'da AVM'lere olan ilgi devam ediyor. İstanbul'la karşılaştırıldığında sosyal imkanlann nispeten sınırlı olduğu Anadolu'da AVM'ler insanlann sosyalleşebildiği, kültür sanat aktivitelerinden de yararlanabildiği mekanlar haline geliyor. AVM'ler bulunduğu bölgelere değer katan yapılar olduğundan dolayı Anadolu'daki şehirlerimiz için AVM yatırımı talebi devam ediyor. 



Türk perakende sektörü, AVM'lerle birlikte yükseliş dönemine girdi. AVM'lerin organize perakende sektörüne bu kadar katkı sağlamasının nedenleri neler? 

AVM'leri perakende sektöründen ayrı düşünmek mümkün değil. Bu iki sektör birbirini tamamlayan ve birlikte büyüyen sektörler. AVM'ler organize perakendenin büyümesinde ve markalarımızın ulusal pazarda ve giderek uluslararası pazarlarda başarılı birer marka olmaları yolunda son derece pozitif katkı sağlayan yapılar. AVM'ler bulunduğu bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel ihtiyaçları belirlenerek hayata geçirilir. 

Organize perakende markalan da belirlenmiş ihtiyaçlar doğrultusunda inşa edilmiş AVM'lerde yer alarak hem çok yüksek yatının riski taşımazlar hem de hedef kitlelerine hızlı bir şekilde ulaşabilirler. Bu da markaların yayılmasına ve gelişmesine katkı sağlar. 


Bu yılki AVM yatırımları kaç liraya ulaştı, bugüne kadar yapılan yatırımların toplam tutarı nedir? 

2014 yılı içinde tamamlanmış yatınmlara baktığımızda büyük ölçekli projelerin açılmış olduğunu görüyoruz. Bu yıl sektöre yapılan toplam yatınmın ortalama 2.5 milyar dolara ulaştığını düşünüyoruz. 

Bugüne kadar AVM sektörüne yapılan yatınmlarsa 47.5 milyar dolar seviyesinde. 


Tüketiciler nasıl AVM'ler hayal ediyor? Yeni nesil AVM'lerin farkını anlatır mısınız? 

Tüketiciler ferah, kendilerini güvende hissettikleri, modem, insana değer verildiğinin hissedildiği, çevreye duyarlı AVM'ler istiyor. AVM'ııin özellikle büyükşehirlerde toplu taşımayla kolay ulaşımı veya kendi aracıyla gelenler için park yeri bulabilme kolaylığı gibi faktörler de bir AVM'yi tüketicinin gözünde değerli kılan faktörler. Bunun yanı sıra alışveriş merkezleri günümüzde sadece alışveriş yapmak için gidilen yerler olmanın ötesine geçmiş durumda. Tüketiciler tercihlerine uygun kalite ve fiyat karşılaştırması yapabilecekleri çeşitlilikte mağaza karmasına sahip AVM'leri tercih ediyor. 

Günümüzde insanlar alışveriş merkezlerine sadece alışveriş yapmak için değil aynı zamanda eş, aile ve dostlanyla buluşup kaliteli vakit geçirmek ve sosyalleşmek için de gidiyor. 



Posta