Yeni Projeler

Hürriyetkiyasla.com konut kredisi kullanmak isteyenler için yayında

'Hangi bankadan ne koşulda konut kredisi alacağım' derdine düşenlere portal

'Hürriyetkiyasla.com' kredi almayı ya da yatırım yapmayı düşünen tüketiciye yol gösteriyor. Tüketici, portala, kredi amacını, miktarını ve istediği vadeyi yazıyor, sistem en uygun bankaları gösteriyor. Sırada telekomünikasyon ve seyahat var

Tüketiciye başta mortgage, konut ve otomotiv gibi kredi verme yarışına giren bankalar, tüketicilerin kıyaslama yaparken zorlanabileceği oranlar kullanıyor ya da cazip olduğunu söylediği rakamlarla kafa karıştırabiliyor. Kredi alırken dosya masrafı konusu da hâlâ tüketicinin tam anlayamadığı bir diğer sorun.
Bu noktada tüketicinin imdadına Hürriyet İnternet Grubu tarafından oluşturulan ve ‘Kıyaslamadan karar verme!' sloganıyla yola çıkan www.hurriyetkiyasla.com yetişiyor. Bu portal, kredi almayı veya yatırım yapmayı hedefleyen tüketicilere yol gösteriyor.

Kullanımı ücretsiz
www.hurriyetkiyasla.com Portal Müdürü Nuray Kentli, “Sitemize giriş yapmak ve kullanmak ücretsiz. Örneğin bankacılık ürünü almak isteyen bir tüketici siteye girdiği zaman kredi kullanım amacı,  para birimi, gayrimenkul değeri, kredi miktarı, geri ödeme süresi ve faiz türü gibi boşlukları dolduracak. Sonuçlar en uygundan başlayarak sıralanacak.
Hurriyetkiyasla.com'un yayına aldığı ilk ürün grubu ise mortgage/konut, ihtiyaç ve taşıt gibi bireysel kredilerle kredi kartlarını kapsıyor. Portal, 2010 yılında da sigorta, telekomünikasyon ve seyahat konularına yönelik hizmetler sunmayı hedefliyor. Portalde ayrıca, uzman görüşlerine ve bireysel finansman konusunda tüketicilere yol gösterecek önemli ipuçlarına da yer veriliyor.”

Vatandaş bilmiyor
Yine Nuray Kentli'nin verdiği bilgiye göre, portal, kullanıcılarına, pazardaki ürün ve hizmetler arasında kıyaslama yapma fırsatı sunmayı ve bu sayede de onları bilinçlendirmeyi hedefliyor. Kentli, “Türkiye'nin en çok ziyaret edilen haber portali hurriyet.com.tr'de yapılan bir anket ise katılımcıların yaklaşık yüzde 90'ının kredilerin masraflar dahil gerçek maliyetlerini hesaplayamadığını gösteriyor. Bu ve benzeri pekçok soruna en etkili çözümü ise hurriyetkiyasla.com sunuyor” dedi.
Türkiye'de tüketici kredisi kullanımı tarihin en yüksek seviyelerine ulaşırken hurriyet.com.tr'de yapılan bir anket, katılımcıların yaklaşık yüzde 90'ının masraflar dahil kredi faiz oranlarının (YMO) nasıl hesaplanacağını bilmediğini gösteriyor.
Yüzde 76.6'lık bir kesim ise gelecek bir yıl içinde banka kredisi kullanmayı düşünüyor. Banka kredisi alırken faiz oranlarına bakanların oranı yüzde 49.6'da, masraflara bakanların oranı ise yüzde 41.7'de kalıyor.

Masraf dahil hesaplıyor
Nuray Kentli, şöyle devam etti: “Hurriyetkiyasla.com olarak ülkemizdeki tüketicilerin satın alırken zorlandıkları ve maliyetlerini hesaplamakta güçlük çektikleri hizmet ve tarifelere yönelik online bilgilendirme, objektif karşılaştırma ve başvuru imkânı sağlamayı hedefliyoruz. Tüketicilerin doğru kararlar vererek kendilerine en uygun ürünü bulmaları ve bunu evlerinin konforunda yapabilmeleri en büyük amacımız. Aralık 2009 itibarıyla hurriyetkiyasla.com adresine giren herkes Türkiye'de aktif olarak faaliyet gösteren tüm bankaların kredileriyle kredi kartları arasından istediği ürün hakkında bilgiye ulaşabiliyor.
Ayrıca her ürünle ilgili faiz oranlarını, masrafları ve diğer ayrıntıları da görme ve tüm bankalar bazında ‘Masraf Dahil Yıllık Faiz Oranı'na (MDFO /YMO) göre karşılaştırıp gerçek maliyetleri öğrenme fırsatı da buluyor. Doğru sonuca vardığına inanan kullanıcılar ise sistem aracılığıyla vakit kaybetmeden online başvuru yapabiliyorlar. Hurriyetkiyasla.com, bankalara da ucuz ve etkin bir ‘alternatif satış kanalı' sunuyor. Online başvurular sayesinde bireysel pazarlamacıların yüklerinin büyük ölçüde hafifleyeceğine ve satışların daha düşük maliyetlerle, daha hızlı ve etkin bir şekilde gerçekleştirileceğine inanıyoruz.”

Gençlere bilinç yarışması
Site içinde gerçekleştirecekleri bir gençlik projesinden de söz eden Kentli, şunları söyledi:
“Gençlerin bilinçli tüketici olması için bir yarışma düzenleyeğiz. Bu yarışma da sistem üzerinden olacak. Para harcama ve kazanma üzerine vakalar oluşturacağız. Örneğin üniversite okumaya gelmiş bir öğrencinin, kirası, yurt parası, harcı, harçlığı tüm bunların yönetimi daha sonra hayata hazırlanışı, geleceğini planlaması gibi evreler olacak. Biri çözüldükçe diğer vaka ortaya çıkacak. Tüm gençlere açık bir proje. Hurriyetkiyasla ekibi içeriğini hazırlıyor ve  öğretim üyelerinden oluşan bir düzenleme kurulu var. Bu projeye sürekli geliştirerek devam edeceğiz. Amacımız gençlerin tüketim bilincinin gelişimine katkı sağlamak.”

‘Referans portalı olacağız'
Hurriyetkiyasla.com'un gelişime açık ve yeni ürünlerin eklenmesine elverişli bir teknolojik altyapısı olduğunun da altını çizen Nuray Kentli, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Sahip olduğumuz altyapı sayesinde, tüketici olarak hepimizin günlük hayatını ilgilendiren ‘sigorta', ‘tatil', ‘ADSL' ve ‘cep telefonu' gibi pek çok hizmet ve tarife için kıyaslama ve başvuru olanaklarını da önümüzdeki aylarda sitemize ekleyeceğiz. Piyasadaki en uygun ürünü bulmak için birebir karşılaştırma imkânı sağlayan www.hurriyetkiyasla.com ise ‘Kıyaslamadan karar verme!' sloganıyla yola çıkarak tüketicileri bilgilendirmeyi ve bilinçlendirmeyi hedefliyoruz. Bunun yanında referans portalı da olmak istiyoruz. İçerik konusunda medya için de bir referans olmak istiyoruz. Yani bir anlamda arşiv görevi de göreceğiz.”
Çağrı Bilgin/Radikal