Genel

Hüseyin Doğan: 20 ülkede 51 mağaza açtık!

Hüseyin Doğan, œBiz sadece Türkiye"de güçlü bir marka değiliz. Yurtdışından yoğun ilgi görüyoruz. Yurtdışında büyümeye devam edeceğiz dedi

Erkek giyimin önde gelen yerli markalarından Ramsey"in (Gürmen Giyim) CEO"su Hüseyin Doğan, global kriz nedeni ile ara verdikleri batı Avrupa pazarlarında güçlenme stratejisini Türkiye"nin çevre ve komşu ülkelerine yönelerek sürdürdüklerini söyledi.

Doğan, œBiz sadece Türkiye"de güçlü bir marka değiliz. Yurtdışından yoğun ilgi görüyoruz. Yurtdışında büyümeye devam edeceğiz dedi.

çok mağaza stratejisi

Türkiye"de birçok hazır giyim markasının küresel hedeflerle yürüdüğünü belirten Doğan, şunları anlattı: œRamsey"in 20 ülkede 51 mağazası var. Yurtdışı operasyonlarımız gayet başarılı yürüyor. Batı Avrupa ülkelerindeki fırsatları sürekli olarak inceliyoruz. Bunun yanısıra Rusya, Kafkasya, Kuzey Afrika, Ortadoğu bizim için daha yakın ve kolay girebildiğimiz pazarlar. İngiltere"de daha önceki mağazacılık deneyimizden de yola çıkarak bir ülkeye girerken bir yada iki mağaza yerine daha çok sayıda mağaza ile girmeyi hedefliyoruz. Örneğin şu anda çek Cumhuriyeti"nde 5 mağazamız var, Bulgaristan"da yine aynı şekilde. Rusya"da 18 mağazamız var. Kendi markamızla girip, geliştiğimiz pazarlar bunlar.

İngiltere"ye ilgi sürüyor

Kriz öncesinde İngiltere"de Ramsey"in 20-25 mağazası bulunan bir şirket satın almak üzere görüşmeler yürüttüklerini kaydeden Doğan, şöyle konuştu: œAncak görüşmeler istediğimiz gibi gitmedi. şžirketi alıp mağazalarını kendi markamıza dönüştürecektik, olmadı. Vazgeçmiş değiliz, arayışımız sürüyor. Fırsat çıkarsa mutlaka değerlendireceğiz. Bu arada bizi çevre ve komşu ülkelerden davet edenler var, oralara da bakıyoruz.

2010"u ˜full" geçirdik

2009 yılında üretimde biraz kısmaya gitmek zorunda kaldıklarını söyleyen Doğan, şunları dile getirdi: œAma 2010"u full geçirdik. 2011"e geldiğimizde ise kapasitemizin yüzde 30-40 üstünde talep almaya başladık. Kapasite kullanımımız neredeyse yüzde 100. 2010"da yüzde 35 büyüyerek 100 milyon TL ciro elde ettik. Bu yıl ise 150 milyon TL ciro hedefliyoruz. 2010"da bir gömlek fabrikası açtık, bunun ikinci etabını da 2011"de başlatacağız. Mayıs haziran aylarında devreye alırız bu yeni bantı da. Böylekilke toplamda yeni gömlek fabrikamızda 350 kişilik istihdama ulaşacağız.

Takım elbiseyi ˜Zero Weight" ile hafiflettik

RAMSEY"in yeni bir teknoloji ile tüketicilerine yeni bir ürün sunduğunu söyleyen Hüseyin Doğan bu yeni ürün ile ilgili şu bilgileri verdi: œZero Weight adını verdiğimiz bu yeni ürünü yeni bir kumaşla yaptık. Bu kumaşla yaptığımız takım elbiselerimiz normal bir takım elbiseden yarı yarıya daha hafif. Hafiflik o kadar güzel bir duygu bırakıyor ki giyen bir daha çıkaramıyor. Ben de alıştım bir daha çıkaramıyorum. Artık eski ceketlerimi giyemiyorum.

Tunus"ta 5-10 mağaza için görüşüyorduk, erteledik

SICAK gelişmelerin yaşandığı Mısır ve Tunus"ta Ramsey"in mağazasının bulunmadığını belirten Hüseyin Doğan, şunları söyledi: œ2 ay önce Tunus"taydım. O bölgeden çok görüşme talebi geliyor. Ama biz bir ülkeye tek mağaza ile girmek istemiyoruz. O nedenle Tunus"ta da 5-10 mağazalı bir operasyon düşünüyorduk. Bu olaylar olmasaydı yıl sonuna doğru Tunus"ta mağaza açardık. O pazarlara orta vadeli bakıyoruz ama şimdilik erteledik.
Hürriyet