Genel

Hüseyin Doğan: Yeteri kadar meydan olmadığı için AVM'ler yapılıyor!

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Hüseyin Doğan, Türkiye’de AVM ihtiyacının devam ettiğinin altını çizerek, “Şehirlerde yeteri kadar meydan ve cadde olmadığı için AVM’ler yapılıyor” dedi...

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, bazı bölgeler doyuma ulaşmasına rağmen Türkiye genelinde alışveriş merkezi ihtiyacının devam ettiğini söyledi. Türkiye’de çok eleştirilen AVM’lerin ihtiyaçtan doğduğunu vurgulayan Doğan, ülke geliştikçe ve gelir düzeyi yükseldikçe taleplerin daha da arttığını ifade etti. Bu işin büyük yatırım gerektirdiğini belirten Doğan, bir AVM yatırımının 100 milyon dolardan başlayıp, 500milyon dolara kadar çıktığı bilgisini verdi.


Meydanlar yetersiz


AVM’leri sadece alışveriş açısından düşünmemek gerektiğini belirten Doğan, bunların artık sosyalleşme mekânı olduğunu söyledi. Doğan, “Şehirlerimizde geniş caddeler ve meydanlar olsa bu sosyalleşme oralarda olur, markalar olarak bunları tercih ederiz. Onlar daha değerli alanlar ama bu olmadığı için AVM ihtiyacı doğuyor” tespitini yaptı.


Doğan son günlerin önemli tartışma konusu kredi kartı düzenlemesine de değinerek, “Kontrollü bir sınırlamayı yanlış bulmuyorum ama düzenlemenin perakendeyi olumsuz etkilememesi gerekir” dedi.


Hükümetin ticari canlılığa önem verdiğini belirten Doğan, iç tüketimi negatif etkileyecek bir düzenleme beklemediklerini kaydetti. Türkiye’deki hazır giyim markalarının 15 - 20 yıllık geçmişi olduğunu hatırlatan Doğan, Batı’daki markaların ortalama 150 - 200 yıllık olduğunu söyledi.


Yurtdışında 3 bin mağaza


Mesafeyi kapatmak için markalaşmada hızlı yol almak gerektiğini vurgulayarak, “Tekstilde Türkiye’nin hem üretim gücü devam ediyor hem markalaşması sürüyor. Markalar ülke dışını da hedefliyor. 2012 sonu itibariyle Türk markalarının 91 ülkede 3 bin mağazası var. Hedef 2023’te 93 ülkede 20 bin mağaza” bilgisini verdi.


Türkiye’nin ilk global hazır giyim markasının tekstil sektöründen çıkacağını vurgulayan Doğan, hükümetin Turquality çalışmasını bu amaçla projelendirdiğini söyledi. Devletin markalaşmayı desteklemesinin önemine değinen Doğan, “Devlet artık bunun önemini biliyor” dedi. Türk markalarının Suriye ve Mısır gibi ülkelerdeki karışıklıklardan olumsuz etkilendiğini de hatırlatan Doğan, “Bunlar kısa vadeli stratejiler değil. Bu işler düzelecek ve markaların çalışması kaldığı yerden devam edecektir. Bu mağazalar o ülkelerden taleple açılıyor” dedi.


Liverpool çok sevdi


Ramsey bir süre önce ünlü İngiliz futbol takımı Liverpool’un sponsorluğu ile gündeme gelmişti. Oyuncuların ürünleri çok beğendiğini ve bu yüzden sponsorluğu 3 yıldır uzattıklarını belirten Doğan, “İnovasyon olmasa bu pazara giremezdik” dedi. Ramsey’in halen 18 ülkede 38mağazası bulunuyor. Yurt içi mağaza sayısı ise 60.


Takım elbise talebi her geçen gün azalıyor


Hüseyin Doğan, BMD şapkasının yanı sıra önde gelen erkek giyim markası Ramsey’in de İcra Kurulu Başkanı. Dolayısıyla giyim trendlerini yakından izliyor. Son 3 yılda bütün dünyada takım elbise giyenlerin azaldığına işaret eden Doğan, “Takım elbise yük gibi görülüyor. Takımı rahatlığın bir parçası haline getiriyorsanız tercih ediliyor. Rahatlık ve şıklığı bir arada sunabilmek önem kazandı” dedi.


Ar-Ge yapan kazanır


Sektörde Ar-Ge ve inovasyonun öne çıktığını belirten Doğan, Ramsey’in çok tutulan zero weight modelinin de 2 yıllık bir Ar-Ge çalışmasıyla doğduğunu belirtiyor. İnsanların artık sadece takım değil, mont ve gömlekte bile hem şık hem rahat ürünler tercih ettiği tespitini yapan Doğan, şunları söyledi: “İnsanlar şıklık ve rahatlık yanında ürünün kendilerini daha genç, daha zayıf, daha uzun ve daha dinamik göstermesini de istiyor. Zor da olsa bu mümkün, bu işin felsefesi ihtiyaç ve markalar talebe uygun şekilleniyor. Modelleri de buna göre çalışıyorsunuz. Böyle olunca Ar-Ge yatırımı kaçınılmaz oluyor.”

 

Zafer Özcan– Bugün Gazetesi