Genel

İBB Marmaray'ın işletmesine talip oldu!

İstanbul'un iki yakasını boğazın altından birbirine bağlayacak Marmaray'ın işletmesine sürpriz bir rakip çıktı. Marmaray'a TCDD dışında İstanbul Büyükşehir Belediyesi de talip oldu

 İstanbul'un iki yakasını boğazın altından birbirine bağlayacak Marmaray'ın inşaatının bitimine 3 yıl kala işletme tartışması başladı. Marmaray'ın işletmesinin verilmesini bekleyen TCDD'ye sürpriz bir rakip çıktı. Marmaray'ın işletmesine, metrolar geçeceği için İstanbul Büyükşehir Belediyesi de talip oldu. "Asrın projesi" olarak adlandırılan Marmaray'ın inşaatı 2004 yılından bu yana sürüyor. 2013 yılında bitirilmesi beklenen projeyle İstanbul Boğazı'nın iki yakası demiryoluyla denizin altından birleşecek. Marmaray'ın tünelleri hem TCDD'nin trenleri hem de şehir içi ulaşımda metrolar tarafından kullanılacak. 13 kilometresi tünel, 1.4 kilometresi deniz altında olan toplam 76 kil o m e t r e l i k Marmaray'ın işletmesi özel olarak gerçekleştirilecek.

TRAFİK RİSKİ VAR
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, işletmenin hangi kurum tarafından yapılacağına Hükümet'in karar vereceğini kaydetti. Karaman, şunları söyledi: "Marmaray'da işletmenin kim tarafından yapılacağı tartışmalı. Bizim isteğimiz işletmeciliğin TCDD tarafından yapılması. İşletme olmasa bile trafik kontrolünün her şartta TCDD'nin olması gerekiyor. Trafiğin kontrolünü vermeyiz. Trafiği İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne verdiğimiz takdirde, Ankara da ister, İzmir de ister, her şehir istemeye başlar. O zaman biz ulusal trafiği idare etmekte zorlanırız ve bu durum kazalara neden olabilir." Gebze ile Halkalı arasında 4 tur tren işleteceklerini kaydeden Karaman, "Bunların trafiğini ben ayarlamak zorundayım. Çünkü oradan hem yük treni hem YHT geçecek. Trafiği ben onlara verirsem, bana burada banliyö çalıştırılmasına izin vermeyebilir" diye konuştu. İşletmenin ortak yapılabileceğini ifade eden Karaman, İzmir metrosunu örnek gösterdi. İzmir metrosu için TCDD ve belediyenin ortak şirket kurduğuna dikkat çeken Karaman, Marmaray'ın işletmesinin de benzer formülle yapılabileceğini ifade etti. Karaman, "Belediye çok istiyorsa işletir ancak bize altyapı parası öder. İzmir Metrosu için belediye ile TCDD ortak şirket kurdu. Bu şirket metroyu işletiyor, TCDD'ye altyapı parası ödüyor. Sinyale, elektrifikasyona, alt yapıya trafiğe biz bakıyoruz. İyi de gidiyor" dedi.
HAMDİ ATEŞ / Sabah