İhale

İBB'den seçim yatırımı iddialarına yanıt

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şişhane-Taksim-Maslak AOS metro ulaşım sürelerinin uzun olduğu, yapılan yatırımların, show ve seçim yatırımı olduğu yönünde çıkan haberlere yanıt verdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Metro'su hakkında yaptığı açıklamada şu cümlelere yer verdi:

"Seneler önce yapılması gereken metro-raylı sistem bu dönemde büyük hız kazandı ve raylı toplu taşımada büyük mesafeler kat edildi. Çalışmalar hızla sürdürülmektedir. Yıl sonuna kadar da 28.5 Km. metro hattı daha hizmete alınacak. Seyahat süresinin uzaması, sinyalizasyon sisteminin modernize edilmesi ve yeni vagonların hatlara entegrasyonundan kaynaklanıyor. Bu tür çalışmalar, dünyanın tüm ülkelerinde aynı şekilde yapılıyor.

Metro hatlarında teknik nedenlerden dolayı 4 dk 30 sn.den daha sık tren çalıştırılması mümkün değil. Tren sıklığı projemizin entegrasyon süreci tamamlandığında, 70 - 80 saniyeye inecek. 2009 yılında her ay bu sürecin kısaldığını ve düzeldiğini, yolcularımız yaşayarak görecekler. Bu planlı sürecin ilk hedefi kademeli olarak 10 Mart 2009 tarihidir.

Bu dönüşüm, dünyadaki diğer örneklerde olduğu gibi bizde de yolculu başladı. (yolcusuz yaptığımız güvenlik testlerinden sonra) 10 Marttan sonra 2. aşamaya geçtiğimizde yolcularımız sürelerin kısaldığına tanık olacaklar."

TAKSİM-4.LEVENT HATTININ GÜNLÜK SEFER
ARALIKLARI ÇİZELGESİ (Hafta içi)

Saat : 06:15 - 07:10 arası : 9 dk.
Saat : 07:10 - 09:30 arası : 4 dk. 30 sn.
Saat : 09:30 - 17:00 arası : 5 dk. 36 sn.
Saat : 17:00 - 20:00 arası : 4 dk. 30 sn.
Saat : 20:00 - 21:00 arası : 5 dk. 36 sn.
Saat : 21:00 - 22:00 arası : 7 dk.
Saat : 22:00 - 00:30 arası : 9 dk.

4.LEVENT İSTASYONUNDA GERÇEKLEŞEN
AKTARMANIN FİİLİ YANSIMASI

4.Levent-Maslak hattında 22 dk. 24 sn.de bir tren çalışmakla birlikte, Taksim'den 4.Levent'e gelen her dört tren için maslak trenine transferde farklı bekleme süreleri oluyor. 4.Levent'e inen bütün yolcular 20 dakika beklemiyor.
Her 4 trenden birinden inenler 3 dk. 11 sn. sonra
Her 4 trenden birinden inenler 8 dk. 47 sn. sonra
Her 4 trenden birinden inenler 14 dk. 23 sn. sonra
Her 4 trenden birinden inenler 19dk. 59 sn. sonra kuzeye giden trene binebiliyor.
Yani tüm seferler dikkate alındığında ortalama bekleme süresi : 11 dk. 35 sn. olmakta.
Trenlerin hizmete girmesiyle birlikte, başlatılan dönüşüm sürecinin 2. ayında yani 10 Mart 2009'da hedeflenilen tablo; Kuzeyde işleyen trenlerin sefer süresini yarısına yani 11 dk. 12 sn.ye indirmek.
Bunun sonucunda;
4.Leventte en fazla bekleme süresi 10-11 dakikayı geçmeyecek, yolcular 2 dakika ile en fazla 10-11 dakika arasında bekleyecek ve ortalama bekleme 7 dk. civarına inecek. Teknik çalışmalar tamamlanana kadar yolcuların bekleme süreleri; 2,5 -5 veya 8 dakika. veya en kötü durumda 11 dakika olacak. Gün içinde çalışma süreleri, her ay 30 dakika -1 saat arttırılacak.

TAŞINAN YOLCU SAYILARI :

Sayılar sırasıyla C.tesi-Pazar-P.tesi-Salı verileridir.
ŞİŞHANE: 4 günde TOPLAM: 6.566
SANAYİ : 4 günde TOPLAM: 3.033
İTÜ-AYAZAĞA: 4 günde TOPLAM: 6.420
A.O.SANAYİ: 4 günde TOPLAM: 5.237
4 günde kuzey hattında TOPLAM: 14.690
4 günde Şişhane+Kuzey hattı TOPLAM: 21.256 kişi taşınmıştır.

Sinyal dönüşümü tüm dünyada yapılıyor

New York Metrosu, Madrid metrosu, Bangkok Metrosu, Honkong Metrosu bu tür dönüşümler yapılıyor.

Madrid Metrosu mevcut 6 numaralı hatta sinyal sistemini dönüştürmekte. 23,7 km.lik 49 trenle işletilmekte olan sistem geçtiğimiz Haziran ayından bu yana, yeni sinyal sistemin entegrasyon sürecine geçti. Yolculu işletme altında, zaman zaman sorunlar yaşanarak, bu geçiş sürdürülüyor. Örneğin; tren iki istasyon arasında durmakta, makinistin kumandasıyla (manüel) istasyona gelip kumanda merkezinin yardımıyla tekrar ilgili moda geçiyor. Bu durum hala devam ediyor. Madrid Metrosu 1. Hatta da mart ayında yolculu entegrasyon sürecine girecek.

Bangkok Metrosu'nda, 2009 yılı Mart ve Ekim aylarında entegrasyon süreçleri başlıyor.

New York Metrosu, 2 yıldır yolculu entegrasyon sürecinde sıkıntılı da olsa problemleri çözerek dönüşümü tamamlamaya çalışıyor.