Sektörel

İbrahim Çağlar: Bundan sonra Cannes bizden sorulur!

Cannes’daki MIPIM Fuarı’nda 96 metrekarelik İstanbul maketini sergileyen İTO’nun Başkanı İbrahim Çağlar “Fuarın en görkemli katılımcısıyız. O kadar ki bundan sonra Cannes bizden sorulur” dedi.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar “Nasıl ki Nuri Bilge, Cannes film festivalinin en görkemli filmlerini yapıyorsa, biz de Cannes MIPIM fuarının en görkemli katılımcısıyız. O kadar ki, bundan sonra Cannes bizden sorulur” dedi. Fransa’nın Cannes şehrinde 10-13 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek dünyanın en büyük gayrimenkul fuarı MIPIM’de sergilenecek İstanbul Çadırı ve içinde bulunan 96 metrekarelik İstanbul maketi, İstanbul Valisi Vasip Şahin, İTO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) Başkanı Ergün Turan, yerli ve yabancı çok sayıda davetli ve basın mensubunun katılımıyla açıldı.


600 bin konuta ihtiyaç var


Açılışta konuşan Çağlar, Türkiye’deki toplam konut satışlarının 5’te 1’inin, yabancılara yapılan satışların ise yüzde 30’unun İstanbul’da olduğunu vurguladı. Çağlar, şunları söyledi: “Bu yıl ve takip eden süreçte hem İstanbul’da hem de Türkiye genelinde sektörün bu dinamik yapısı ve gelişmesi devam edecek. Açık söylemek gerekirse, bu bir temenni değil. Yabancı ve yerli yatırımcının çok net biçimde gördüğü ekonomik bir gerçek. Birkaç başlık halinde bunun nedenlerini ifade edeyim. 2015’te inşaat alanında 100 milyar dolara yakın bir yatırım gerçekleşecek. Bunun 20 milyar dolarını kamu kesimi, 75 milyar dolarını da özel sektör yapacak. Kentsel dönüşüm çalışmaları başladı. Önümüzdeki 20 yıllık süre zarfında da 7 milyon bina yenilenecek. Bunun için yapılacak harcamaların toplam tutarı da 400 milyar dolar. Türkiye’de inşaat sektörünün geleceği parlak diyoruz. Deutsche Bank’ın 2014 raporunda da gördük. Konut piyasasında balon yok. Aksine Türkiye’de yıllık 600 bin yeni konuta ihtiyaç var.”


EN FAZLA İLGİ KANAL İSTANBUL’A


İTO Başkanı Çağlar, 1.5 milyon Euro’su 96 metrekarelik dev maket olmak üzere fuardaki tüm İstanbul tanıtımları için toplam 3.5 milyon Euro harcadıklarını söyledi. “İtibar ve icraatta tasarruf olmaz” diyerek, bütçeyi kısıtlamadıklarını ifade eden Çağlar, İstanbul’un yalnızca mega projelerle değil gecesi ve gündüzüyle yaşatıldığını belirtti. Yaşayan İstanbul Maketi ile daha ilk günden öne çıktıklarını kaydeden Çağlar “Daha maket açılmadan yatırımcıların ilgisiyle karşılaştık. 7-8 ülkeden yatırımcılar geldi. Projelerimizle ilgili bilgi veriyoruz. Gelin birlikte başka ülkelerde ya da Türkiye’de yatırım yapalım diyoruz” dedi. İstanbul Çadırı’nda yer alan projelerden en çok Kanal İstanbul’un ilgi çektiğini belirten Çağlar, şunları söyledi: “Kanal İstanbul’a yer veremedik ama çevresinde yeni bir şehir kurulacak olması nedeniyle yatırımcılar çok ilgi gösteriyor.”


Star