Sektörel

İbrahim Çağlar: İnşaata yeni strateji gerek!

İTO, inşaat sektörünün 10 yıllık vizyon ve stratejisini belirlemek için çalışma başlattı. Fransa’da düzenlenecek gayrimenkul fuarında sektöre destek verilecek. İşte İTO Başkanı İbrahim Çağlar'ın konuşmasından satır başları...


İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, son dönemde inşaat ile sanayi arasında bir çelişki varmış gibi tartışma çıktığını belirterek bunun yanlış olduğunu söyledi. İnşaat sektörünün sanayide çok sayıda sektörü harekete geçiren ve ekonomideki büyümede çok önemli payı olan bir sektör olduğunu vurgulayan Çağlar, “İnşaat sektörümüz, dünya çapında rekabet gücüne sahip. İTO olarak, cumhuriyetimizin 100’üncü yılı olan 2023 yılı için inşaat ve gayrimenkul sektörümüzün vizyonunu ve stratejisini belirlemek amacıyla geniş katılımlı çalışma başlattık. Sektörle elele çalışacağız” dedi.


İSTANBUL TANITILACAK


Antalya’da Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir’in ev sahipliğinde düzenlenen ‘İTO İnşaat ve Gayrimenkul Çalıştayında’ konuşan Başkan Çağlar, sektörün, küresel çapta kurumsal ve bireysel yatırımcılarla buluşmasını sağlamak için de Fransa’nın Cannes kentinde 10-13 Mart tarihlerinde düzenlenecek MIPIM Fuarı’na güçlü bir katılım planladıklarını anlattı. Çağlar, “MIPIM’de İstanbul çadırımız ve İstanbul maketlerimizle bu yıl çok büyük tanıtım yapacağız ve proje sahibi işadamlarımızla yatırımcılar arasında birebir görüşmelere önderlik edeceğiz. Gala (açılış) gecesinin de sponsoru olduk. Biz prefinansmanı sağladık firmalarımızı bu imkânlardan yararlanmaya markalarını iyi tanıtmaya davet ediyoruz” dedi.


LOBİ GÜCÜMÜZ ZAYIF


İTO Başkanvekili Murat Kalsın ise, “Sektör olarak ekonomideki gücümüzle, lobi gücümüz arasında ciddi fark var. Lobi gücümüz çok yetersiz. Bunu çözmek için İTO önderliğinde birlikte çalışmaya hazırız. Sektörümüz sağlıklı bir finansman imkânına da sahip değil. Bizler ülkemizi adeta parasız kalkındırıyoruz. Artık yeni ve alternatif finansman modellerini oluşturmalıyız. Bankaların artık bu sektöre dönük ihtisaslaşması gerekiyor. Neden bir ‘inşaat bankası’ yok. Bakın; Çin’in en büyük bankalarından biri inşaat bankasıdır. Çin bu modelle ABD’deki kadar otoyol ağını çok kısa sürede inşa etmeyi başardı” dedi.



Hürriyet