Kent Haberleri

İETT ile kültür turları başlıyor!

İETT, Tarihi Yarımada'da faaliyete geçecek elektrikli otobüslerle İstanbul'u açık hava müzesine çevirecek. Turistler cep telefonlarından geçtikleri yerle ilgili bilgi alacak. Proje, zamanla diğer bölgelere de yayılacak

Bir yıl gibi bir süre içinde bin 700 araç siparişiyle filo yaş ortalamasını 3'e çekmeye hazırlanan İETT'nin İstanbullulara başka sürprizleri de var. Akıllı kart uygulamalarıyla İstanbul'da hayata dokunan her yerde var olmayı planlayan kurumun bir diğer hedefi de çevreye duyarlı elektrikli araçlar ve turizmle ilgili. Yakın zamanda Tarihi Yarımada'da faaliyete geçecek elektrikli otobüsler bölgeyi bir açık hava müzesine dönüştürecek. Otobüse binen yolcular ve turistler cep telefonlarından, seyahat ettikleri güzergâha ilişkin tarihi ve turistik bilgi alabilecekler. Proje zamanla diğer bölgelere de yayılacak. Aynı zamanda Yıldız Teknik Üniversitesi'nde akademisyen olan ve kurumda hızlı bir dönüşüme imza atan İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı ile konuşmaya devam ediyoruz. 

Toplu ulaşımda dijital çağ ve konfora odaklandığınızı ifade ediyorsunuz. Bu konuda İstanbulluları ne gibi yenilikler bekliyor? 

Milli gelir arttıkça, konforu da kaliteyi de artırmanız gerekiyor. Biz de teknolojiyi çok yakından takip ediyor ve her alanda kullanmaya çalışıyoruz. Örneğin Elektronikkart, akıllı şehir kartı. Şehir içinde başta toplu taşıma araçlarında olmak üzere birçok alanda kullanılabiliyor. Çoklu uygulama desteği sayesinde, elektronik bilet, taksi-dolmuş ve otopark ücreti ödeme, sinema-tiyatro girişleri, e-sağlık hizmetler gibi farklı alanlarda kullanılabiliyor. Şu anda bu kartın otoparklarda, müze, sinema ve tiyatro gibi alanlarda da daha yaygın kullanılmasını sağlayacak şekilde çalışmalar yapıyoruz. 

Bu sistemler İstanbulluların hayatını kolaylaştırıyor. Ancak iş çıkış saatlerinde özellikle metrobüslerde izdiham yaşanıyor. Bu sorunu nasıl çözeceksiniz? 

Dünyanın her ülkesinde iş çıkış saatlerinde yoğunluk yaşanıyor. Bunun tamamen çözülmesi kolay değil. Metrobüs hattında sabah ve akşam saatlerinde 15 saniyede bir araç kaldırıyoruz. Daha fazla araç kaldırmamız da teknik olarak mümkün değil. Metrobüslerdeki yoğunluğun azalmasını devreye girecek yeni projeler çözecek. Bakırköy-Beylikdüzü metro hattı bunlardan biri. 


Filoya elektrikli araçlar geliyor

Elektrikli otobüsler de İETT'nin gündeminde. Bu konuda gelinen nokta nedir? 

Dünyanın az yakıt tüketen ve çevreci olan hibrit ve elektrikli araç kullanımına yöneldiği bir zamanda İETT olarak filomuza elektrikli otobüs katmayı düşünüyoruz. Elektrikli otobüslerin, Tarihi Yarımada'ya hizmet vermesi planlanıyoruz. 


Cep'e tarihi bilgi servisi

Hedefimizde Tarihi Yarımada'daki seferlerimizi bir kültür turu haline getirmek var. Bu nedenle otobüs içi bilgilendirme sistemi kuracağız. Turistler dilerlerse cep telefonlarından her durdukları durağın tarihi ve kültürel özelliklerine ilişkin bilgiler alabilecek. Bu projeyi başka noktalara da kaydırabiliriz. İstanbul'u açık hava müzesine dönüştüreceğiz.


'Kurumsal rengimiz sarı'

Otobüslerin rengi konusunda bir farklılık göze çarpıyor. İETT'nin kurumsal rengi nedir? 

İETT'nin artık kurumsal rengi sarı. Yeşil ve kırmızı otobüsler yok artık. Bütün otobüsler sarı olacak. Metrobüsler ise ayrı. Orası gri olarak devam edecek.


Sabah