Genel

İETT işletmeleri deneyimi olmayan şirketlere veriliyor!

İstanbul Özel Halk Otobüs İşletmecileri Esnaf Odası, 'otobüs taşımacılığının, özelleştirme adı altında, bu alanda deneyimi ve geçmişi olmayan bir şirket aracılığıyla pazarlandığını' iddia etti  

 Oda"dan yapılan açıklamada, 2006"da 3645 sayılı İETT İşletmeleri kuruluş
 kanuna getirilen değişiklik doğrultusunda, geçen yıl UKOME önerisiyle Büyükşehir
 Belediye Meclisinde alınan 1500 otobüsün ihale yoluyla sisteme katılması kararına
 dayandırılarak kent içi toplu taşımada yeni özel sektör aktörleri yaratıldığı öne
 sürüldü.
                Açıklamada, İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü İdari Encümeni kararıyla,
 2009"a kadar İstanbul Konut Hizmet ve Yönetim İşletmeciliği A.şž olarak faaliyet
 gösteren İstanbul Otobüs İşletmeleri A.şž"ye 172 adet otobüs hattı işletme
 hakkının sessiz sedasız tahsis edildiği ve bu durumun yasaya aykırı olduğu
 savunuldu.
                İETT kanunundaki değişiklik özel sektörden hizmet alınmasını amaçlamakta
 ise de bunun yöntem ve usullerinin ihalesiz olacağına işaret etmediği, belediye
 meclisi kararında da ihalenin vurgulandığı aktarılan açıklamada, şöyle denildi:
                'Bu yasal değişikliğe dayanarak özel sektörden hizmet alınması işlemi
 bizzat İETT İşletmelerince yapılabilecekken devreye Otobüs A.şž"nin alınması neye
 hizmet etmektedir Yaklaşık bir ay önce İETT tarafından 52 adet çift katlı
 otobüsün özel kişilerce işletilmesi, havaalanı seferleriyle ilgili 24 otobüslük
 ve 10 otobüslük turistik hat ihaleleri sonuçlandırılmıştır. Bugün de aynı
 yöntemle 172 aracın İETT tarafından ihalesinin yapılması mümkün olup yasaya da
 uygun olacaktır. Ulaşımın yeni aktörü olarak ortaya atılan Otobüs A.şž, hizmete
 yönelik tüm işlemleri ihale şartnamesine göre İETT altyapısını ve personelini
 kullanarak yapacaktır. Her açıdan deneyimsiz olan bu yeni aktör, 140 yıllık bir
 kurum olan İETT"yi nasıl yönlendirecektir Hizmete yönelik altyapıyı İETT
 sağlarken parasal işlemler her aşamada Otobüs A.şž"ye aktarılmaktadır. Burada mali
 denetimden kaçınma gibi bir durum mu söz konusudur'
                Toplu taşımacılığın gelişiminin otobüs filosunun artırımı yoluyla
 olmayacağı, mevcut filonun verimli ve akılcı bir biçimde kullanılması gerektiği
 vurgulanan açıklamada, 'Otobüs A.şž tarafından 25 Ocak 2011"de yapılacak ihaleye
 ilişkin idari-özel-teknik şartnamelerle, sözleşme tasarısı, performans kriterleri
 gibi dokümanlarda da ilginçlik ve yetersizlikler gözlenmektedir. İstanbul"un
 otobüs taşımacılığı, özelleştirme adı altında, bu alanda deneyimi ve geçmişi
 olmayan bir şirket aracılığıyla pazarlanıyor. Bu girişim bazı karanlık noktalar
 içeriyor. Bunların aydınlatılmaması nedeniyle 25 Ocak"ta yetkisi ve rolü belli
 olmayan İstanbul Otobüs İşletmeleri A.şž tarafından yapılacak ihalenin
 durdurulması gerektiğini Büyükşehir Belediyesine iletmeyi görev sayıyoruz'
 denildi.
AA