27 / 11 / 2024

İETT'nin 2015 Bütçesi kabul edildi! İşte hedefler...

İETT'nin 2015 Bütçesi kabul edildi! İşte hedefler...

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde İETT Genel Müdürlüğü'nün 1 milyar 700 milyonluk liralık bütçesi oy çokluğuyla onaylandı. İETT Genel Müdürü Adnan Kahveci, hedeflerini ve projelerini anlattı




İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde İETT Genel Müdürlüğü'nün 1 milyar 700 milyonluk liralık 2015 Yılı Bütçesi oy çokluğuyla kabul edildi.


İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi Toplantısı, belediyenin Saraçhane'deki binasında yapıldı. 


İETT Genel Müdürü Mümin Kahveci, Belediye Meclisi'ne İETT Bütçesi'ni sundu. Meclis üyelerinin değerlendirmelerin ardından İETT'nin 2015 Yılı Bütçesi 157 kabul, 88 ret oyla kabul edildi.


Oylama sırasında söz hakkı isteyen CHP Grubu Belediye Meclis Üyesi Hakkı Sağlam'ın, kürsüde "İETT'nin bütçesini görüşüyoruz. Dün mücahiddiniz belediye otobüsleriyle seyahat ediyordunuz, bugün müteahhit oldunuz, artık belediye otobüsleriyle seyahat etmiyorsunuz" ifadeleri üzerinde tartışma çıktı. Meclis Başkanvekili Göksel Gümüşdağ, Sağlam'ın sözlerini düzeltmesini istedi. Bunun üzerine Hakkı Sağlam, sözlerinin arkasında olduğunu belirtti. Gümüşdağ, sözünü geri almadığı için Sağlam'ın mikrofonunu kapatarak, söz hakkı vermeyeceğini dile getirdi. Olayın ardından oylama devam etti.


Belediye Meclisi'nde konuşan Kahveci, İETT'nin, 2014 yılı itibarıyla 3 bin 27 otobüsten oluşan yenilenmiş filosuyla 725 hatta hizmet verdiğini ve günde 4 milyon 250 bin yolcusu ile gidilmedik yer bırakmadığını söyledi. Bütçeyi 1 milyar 700 milyon lira olarak belirlediklerini ifade eden Mümin Kahveci, durak sayısını bu yıl 502 artırarak 7 bin 405’i açık, 4 bin 611'i kapalı olmak üzere 12 bin 16'ya çıkardıklarını belirtti.


Akıllı duraklarda yolcuları hat ve zamanlama konusunda dijital ekranlar ile bilgilendirdiklerini, duraklarda "Alo 153 Bas-Konuş" sistemi ile her an yolcuların şikayet ve önerilerine kulak verecek bir sistem üzerinde çalıştıklarını anlatan Kahveci, şöyle konuştu:


 "Kalite standartlarımızı yükselterek EFQM Mükemmellik Modeli'ni kurum kültürü olarak benimsedik. Bugün itibarıyla bağımsız kurumlar tarafından belgelenmiş 10 yönetim sistemine sahibiz. Hizmetlerin kalitesinin ölçülebilir olmasını mümkün kılan yol ve yöntemleri belirledik. Bu yıl Küresel Raporlama Girişimi'nden (GRI) kamuda bir ilk olan A Plus onayı aldık. Bu yıl yine EFQM ödülünü aldık. Hizmet Kalitesi Ölçüm Modeli ile kurumumuza ait her noktada açık ve gizli denetimler yaparak hizmet kalitemizin seviyesini ölçüyor ve iyileştirmeye açık alanlarımızı tespit ediyoruz."


 Kahveci, İETT Akademi'de toplu taşıma araçlarını kullanan şoförlere elearning, güvenli sürüş pisti ve simülasyon merkezi ile teorik ve pratik eğitimler ile psikolojik danışmanlık hizmeti verdiklerini vurguladı.

 


- Otobüslerdeki yenilikler


 

İETT Genel Müdürü Adnan Kahveci, otobüsleri engelli erişimine uygun hale getirdiklerini ve görme engelli yolcular için dış anons sistemini başlattıklarını ifade ederek, şu bilgileri verdi:


"Ayrıca, '3n.iett.gov.tr' adresinden erişim sağlanabilen web sitemiz ile engelli yolcumuz evine en yakın duraktan geçen otobüsün kaç dakika sonra geleceğini ve engelli erişimine uygun olup olmadığını online görebiliyor. Şoförlerimize de işaret dili eğitimleri veriyor, binalarımızı engellilerin erişebilirliğine uygun olarak tasarlıyoruz.


Akıllı araç konseptiyle İstanbullulara konforlu ve son teknoloji ile donatılmış bir yolculuk sunduk. Akıllı telefonların toplu ulaşımda da kullanılabilir olması için MOBİETT uygulamamızı hayata geçirdik. Yaptığımız iyileştirmeler ile MOBİETT'e farklı dillerde kullanım, araç durağa gelmeden alarm sistemi, otobüs özelliklerinin ve duraklardaki aktarma bilgilerinin görüntülenmesi gibi özellikler ekledik. MOBİETT 1 milyona yaklaşan kullanıcısıyla daha kolay iletişime geçebilmek için 'Beyaz Masa' özelliğiyle de anlık iletişim imkanı veriyor. MOBİETT 6 bine yakın otobüsün durağa varış sürelerinin gerçek zamanlı olarak kullanıcılara verilebileceği bir altyapı sunuyor. Bu yıl geliştirdiğimiz 'Nasıl Giderim' uygulaması ile de seyahat güzergahlarını belirliyoruz. İETT, 14 farklı kanaldan yolcuları ile iletişime geçiyor. Böylece tanınırlık, beğenilirlik seviyesini doğru şekilde tespit ederek iyileştirmeye açık alanları belirlenmesini sağlıyor, toplum üzerindeki algıyı güçlendiriyoruz."


İETT filosunu çevre dostu motorlu araçlardan oluşturduklarını, doğalgazlı araçlarla çevreci yönetim politikasını desteklediklerini aktaran Kahveci, bu araçlar sayesinde bir yılda 2200 ton daha az karbon emisyonu salındığını söyledi.  


"Araç filomuzda gerçekleştirmek istediğimiz yeniliklerden bir tanesi de elektrikli otobüsler" diyen Kahveci, elektrikli otobüslerin değişik işletme şartlarında ve hatlarda kullanımının sağlanabilmesi için proje ve model çalışmaları yaptıklarını kaydetti.


AA




Geri Dön