İETT'nin 2015 yılı bütçesi 1 milyar 700 milyon TL!
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, İETT Genel Müdürlüğü’nün 1 milyar 700 milyonluk 2015 Yılı Bütçesi'ni onaylandı. Genel Müdür Kahveci, geliştirdikleri “Alo 153 Bas-Konuş” sistemiyle yolcuların her an şikayet ve önerilerine kulak vereceklerini söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, İETT Genel Müdürlüğü’nün 2015 Bütçesi ile 2015 Yılı Performans Programı’nı onayladı. İETT Genel Müdürü Mümin Kahveci, Belediye Meclisi’ne İETT Bütçesi’ni sundu. Meclis Üyelerinin değerlendirmelerin ardından İETT’nin 2015 Yılı Bütçesi 157 kabul, 88 ret oyla kabul edildi.
İBB'nin 2015 yılı bütçesini öğrenmek için tıklayın!
Belediye Meclisi’nde konuşan İETT Genel Müdürü Mümin Kahveci, 2014 yılı itibariyle 3 bin 27 otobüsten oluşan yenilenmiş filosuyla 725 hatta hizmet verdiğini ve günde 4 milyon 250 bin yolcusu ile gidilmedik yer bırakmadığını söyledi. 2015 Yılı Bütçesi’nin 1 milyar 700 milyon lira olarak belirlediklerini ifade eden Mümin Kahveci, durak sayısını bu yıl 502 adet artırarak 7 bin 405’i açık, 4 bin 611’i kapalı olmak üzere 12 bin 16’ya çıkardıklarını kaydetti.
İSKİ'nin 2015 yılı bütçesini öğrenmek için tıklayın!
"Bas-Konuş" ile yolcular İETT’ye anında ulaşacak!
Akıllı duraklarda yolcuları hat ve zamanlama konusunda dijital ekranlar ile bilgilendirdiklerini, duraklarda “Alo 153 Bas-Konuş” sistemi ile her an yolcuların şikayet ve önerilerine kulak verecek bir sistem üzerinde de çalıştıklarını vurgulayan Kahveci, “Kalite standartlarımızı yükselterek EFQM Mükemmellik Modelinin kurum kültürü olarak benimsedik. Bugün itibariyle bağımsız kurumlar tarafından belgelenmiş 10 adet yönetim sistemine sahibiz. Hizmetlerin kalitesinin ölçülebilir olmasını mümkün kılan yol ve yöntemleri belirledik. Bu yıl Küresel Raporlama Girişimi’nden (GRI) kamuda bir ilk olan A Plus onayı aldık. Ve bu yıl yine EFQM ödülünü aldık” diye konuştu.
“Hizmet Kalitesi Ölçüm Modeli ile kurumumuza ait her noktada açık ve gizli denetimler yaparak hizmet kalitemizin seviyesini ölçüyor ve iyileştirmeye açık alanlarımızı tespit ediyoruz” diyen Kahveci, ETT Akademi’de toplu taşıma araçlarını kullanan şoförlere e-learning, güvenli sürüş pisti ve simülasyon merkezi ile teorik ve pratik eğitimler ile psikolojik danışmanlık hizmeti verdilerini dile getirdi.
Şoförlere işaret dili eğitimi!
Kahveci, otobüsleri engelli erişimine uygun hale getirdiklerini ve görme engelli yolcular için dış anons sistemini başlattıklarını ifade ederek, “Ayrıca, 3n.iett.gov.tr adresinden erişim sağlanabilen web sitemiz ile engelli yolcumuz evine en yakın duraktan geçen otobüsün kaç dakika sonra geleceğini ve engelli erişimine uygun olup olmadığını online olarak görebiliyor. Şoförlerimize de işaret dili eğitimleri veriyor, binalarımızı engellilerin erişebilirliğine uygun olarak tasarlıyoruz” şeklinde konuştu.
MOBİETT ile otobüsler cepte!
Geliştirdikleri akıllı araç konseptiyle İstanbullulara konforlu ve son teknoloji ile donatılmış bir yolculuk sunduklarını hatırlatan Kahveci, sözlerini şöyle sürdürdü; “Akıllı telefonların toplu ulaşımda da kullanılabilir olması için MOBİETT uygulamamızı hayata geçirdik. Yaptığımız iyileştirmeler ile MOBİETT’e farklı dillerde kullanım, araç durağa gelmeden alarm sistemi, otobüs özelliklerinin ve duraklardaki aktarma bilgilerinin görüntülenmesi gibi özellikler ekledik. MOBİETT 1 milyona yaklaşan kullanıcısıyla daha kolay iletişime geçebilmek için “Beyaz Masa” özelliğiyle de anlık iletişim imkanı veriyor. MOBİETT 6 bine yakın otobüsün durağa varış sürelerinin gerçek zamanlı olarak kullanıcılara verilebileceği bir altyapı sunuyor. Bu yıl geliştirdiğimiz “Nasıl Giderim” uygulaması ile de seyahat güzergahlarını belirliyoruz. İETT 14 farklı kanaldan yolcuları ile iletişime geçiyor. Böylece tanınırlık, beğenilirlik seviyesini doğru şekilde tespit ederek iyileştirmeye açık alanları belirlenmesini sağlıyor, toplum üzerindeki algıyı güçlendiriyoruz.”
Tüm İETT filosunu çevre dostu motorlu araçlardan oluşturduklarını, doğalgazlı araçlarımızla çevreci yönetim politikamızı desteklediklerini aktaran Kahveci, bu araçlar sayesinde bir yılda 2200 ton daha az karbon emisyonu salındığını söyledi. “Araç filomuzda gerçekleştirmek istediğimiz yeniliklerden bir tanesi de elektrikli otobüsler” diyen Kahveci, elektrikli otobüslerin değişik işletme şartlarında ve hatlarda kullanımının sağlanabilmesi için proje ve model çalışmaları yaptıklarını kaydetti.
İBB