İGA 3.Havalimanı için taşeron arıyor!
Tamamlandığında dünyanın en büyüğü olacak İstanbul 3. Havalimanı'nın inşaatında çalışmalar gece gündüz sürüyor. Kamyon, TIR ve şoför yetiştiremeyen İGA, gazetelere verdiği ilanlarla taşeron arıyor.
TÜM dünyanın gözü kulağı bittiğinde alanında dünyanın en büyük projesi olacak İstanbul 3. Havalimanı inşaatına çevrildi. Hakkında çıkan ‘Durdu mu? Duracak mı?’ haberlerine karşın inşaat tam gaz devam ederken, inşaata işçi ve TIR yetişmiyor. Bu nedenle İGA Havalimanı İşletmesi Anonim Şirketi (İGA), inşaatında çalışacak firmalar için gazetelere ilan vermeye başladı.
HEDEF 2 BİN KAMYON
‘İstanbul yeni havalimanı inşaatı şantiyesinde çalışacak hafriyat taşeronlarına ihtiyaç vardır’ yazılı ilan veren İGA, ayrıntıları ise şöyle sıradı: "Araçlar 6X4 20 m3 damper ölçüsünde kamyon veya hafriyat tırı olmalıdır. Araçlar 2012 model ve üstü olmalıdır. Firmaların araç sayısı minimum 25 adet olmalıdır. Çalışmalar, yer ölçümü m3 üzerinden hesaplanacaktır." Temeli 7 Haziran 2014'te atılan projenin ilk etabının 29 Ekim 2017'de hizmete girmesi hedefleniyor. Projeyi sıkıntıya sokacak hukuki bir durumun, alınmış bir kararın söz konusu olmadığını vurgulayan İGA Havalimanı İnşaat CEO’su Yusuf Akçayoğlu, inşaata planlandıkları şekilde hızla devam ettiklerinin altını çizdi. Akçaoğlu, “Projeyi değil durdurmak, daha da hızlandırmak için Türkiye genelindeki tüm hafriyat firmalarını davet ediyoruz. Mevcut 1.100 adet kamyon sayımızı 2.000’lere çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.
150 milyon yolcu hedefi
İhalesi 3 Mayıs 2013'te yapılan havalimanı için 22 milyar 152 milyon euroyla en yüksek teklifi Cengiz-Kolin-Limak-Kalyon-Mapa OGG vermişti. 3. havalimanı projesi, yılda 150 milyon yolcu kapasitesini karşılayabilecek şekilde ilerliyor.
VİETNAM'DAN İTHAL ŞOFÖR
Daha öncede projede çalışacak işçi yetersizliğinden yurtdışından kamyon şoförü getirtilmişti. 750 kamyon şoförü ihtiyacına karşın sadece 85 kişi iş için müracaat edince, Vietnam’dan kamyon şoförü getirebilmek için ilgili bakanlık ve kurumlardan izin alınmıştı. Bir süre daha bekleyip eğer Türkiye'den kamyon şoförü bulunamazsa, ilk etapta '50 ithal kamyon şoförü' getirilmesi planlanıyor.
Akşam