Turizm

İge Pırnar: İzmir bir türlü markalaşamadı!

İzmir'e gelen turist sayısında yüzde 31.5 düşüş yaşanırken Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İge Pırnar, bu düşüşün ardında uzun yıllardır yaşanan tanıtım ve markalaşamama sorunlarının yattığını kaydetti.


Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü'nün geçtiğimiz Ağustos ayı verilerine göre, İzmir'e gelen turist sayısında yüzde 31.5 düşüş yaşanırken Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İge Pırnar, bu düşüşün ardında uzun yıllardır yaşanan tanıtım ve markalaşamama sorunlarının yattığını kaydetti. İzmir turizminin 4 aydır ortalama yüzde 6.5 düşüş trendi yaşandığını söyleyen Pırnar, "Kentin potansiyelini etkin olarak kullanabilmesi için acilen tanıtım çalışmalarına, sağlık, termal, kültür, müze, gastronomi turizmi gibi alanlarda kümelenme yaklaşımının benimsenmesi şart" dedi. Tanıtım çalışmalarının yetersiz olduğunun altını çizen Pırnar şunları söyledi: "Turiste sahip olduğu farklılığı vurgulayarak, kalite, dayanıklılık, performans benzeri bir fayda sunup 'yaşam boyu hatırlanacak bir tecrübe' ve 'eşsiz bir anı' sözü verilmesi gerekiyor. Ancak İzmir markasında yaşanılan karmaşa ve imaj, tanıtım çalışmalarındaki yetersizlik, dünyanın en önemli sektörleri arasında bulunan destinasyon ve kent turizminde İzmir'i gerilerde bırakıyor." 


Yeni Asır