Otomobil

İkinci el araçlara Rusya etkisi! Otomobil fiyatları...

Son zamanlarda sık sık gündeme gelen ikinci el araç pazarı Rusya-Ukrayna savaşından olumsuz olarak etkilendi. Peki 2. el araç fiyatları ne oldu? İşte detaylar...Konuyla ilgili olarak aktarılan detaylara göre, parça tedariğindeki sorunlar sebebiyle birçok şirket üretime ara vermek zorunda kaldı

Son zamanlarda gündemden düşmeyen ikinci el araç pazarı Rusya-Ukrayna savaşından da olumsuz olarak etkilendi. Konuyla ilgili olarak aktarılan detaylara göre, parça tedariğindeki sorunlar sebebiyle birçok şirket üretime ara vermek zorunda kaldı. Peki Rusya-Ukrayna savaşı 2. el araç fiyatlarını nasıl etkiledi? 

2. ARABA FİYATLARI ARTACAK MI?

Uzun süredir yaşanılan çip kriziyle gündemden düşmeyen otomotiv sektöründe son durum ne? Otomobil fiyatları artacak mı? Otomobil fiyatlarında son durum ne oldu? Merak edilen soruların yanıtlarını sektör temsilcileri verdi. İşte o merak edilen soruların yanıtları...

 

Uzun süredir çip kriziyle uğraşan otomotiv sektörüne bir darbe de Rusya-Ukrayna savaşından geldi.  Bir çok kişinin aklında "Çipler için Rusya'dan hammadde geliyor mu?" sorusu geldi.

SEKTÖR TEMSİLCİLERİ NE DİYOR?

Milliyet'ten Fazilet Şenol'un aktardığına göre, son zamanlarda sık sık gündeme gelen çip üretiminde yaşanan krizlerin hali hazırda devam ettiği belirtildi. Sektör temsilcisi Saim Aşçı konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada önde gelen çip üreticilerinin kapasite artırımı için temelini attığı yeni fabrikalar ve tesislerle arzı dengeleme stratejisini yürürlüğe koyduğunu söylerek şöyle konuştu: "Asya pazarındaki çip üreticileri alternatiflerle neon ve C4F6 gibi çip üretiminde hayati öneme sahip gazları tedarik edebiliyor. Ukrayna’ya bu alanda bağımlılığı yok denecek kadar az fakat ABD neon gazı ihtiyacının yaklaşık yüzde 80’ini Ukrayna’dan karşılıyor" 
 

RUSYA-UKRAYNA SAVAŞI ARABA FİYATLARINI NASIL ETKİLEYECEK?

Konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada Ukrayna'ya saldıran Rusya'nın çelik üretiminde önemli rol oynayan kilit oyuncular arasında yer aldığını bildiren Aşçı, "Bu üretim süreçlerinde ortaya çıkan gazları komşusu Ukrayna’ya ihraç ediyor. Ukrayna’daki şirketler liman kentlerindeki özel tesislerde ayrıştırıp saflaştırarak neon ve benzer gazları elde ediyor. 2014'te Kırım'ın ilhakı zamanlarında da benzer bir kriz yaşanmış ve çip sektörü sorunlar yaşamıştı. Rusya’nın buradaki tesislere, altyapıya vereceği bir zarar veya üretimi durduracak potansiyel bir hamlede bulunması çip krizini derinleştirebilir" şeklinde konuştu.

Saim Aşçı konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada böyle bir durumda da dünyanın önde gelen çip üreticilerinin krizle karşılaşacağını söylerken, yine konuyla ilgili açıklamalar yapan sektör temsilcisi Ziya Alp Gülan da Rusya-Ukrayna savaşının çip krizinden daha çok nikel ve paladyum sıkıntısı yarattığını kaydetti. Yaptığı açıklamada nikelin elektrikli motorlarda, paladyumun içten yanmalı motorlarda kullanıldığını dile getiren Ziya Alp Gülan, maliyet artışına da değindi. Konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada bir otomobilde bin ila 2 bin arası çip olduğunu kaydeden Ziya Alp Gülan sözlerini şu şekilde tamamladı: "Bütün elektronik parçaları ve elektronik güvenlik paketlerini kapsıyor. Savaşın, savaş silahları için de çip gereksinimi yaratmasından kaynaklı talep fazlasını henüz kestiremiyoruz. Yurt dışında ve ülkemizde bazı araçlar güvenlik sistemlerinin dışındaki aksesuara yönelik bazı özelliklerinden -start/stop gibi- vazgeçmeye başladı" 

Şubat ayının en çok tercih edilen otomotiv markaları belirlendi!