İkinci el online araç pazarında Ağustos'ta en çok satılan markalar açıklandı!
İkinci el online araç pazarında Ağustos'ta en çok satılan markalar belli oldu. Türkiye 2.el online araç pazarında geçen ay Volkswagen en çok tercih edilen marka olurken, model bazında binekte en çok Clio, hafif ticaride de Doblo satıldı.
Anadolu Ajansı muhabirinin Indicata'nın 2. el online pazar raporundan derlemiş olduğu bilgilere göre, Türkiye 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar, geçen ay 2022 yılının aynı ayına göre satışlar yüzde 1 artış göstererek, 125 bin 935 şeklinde oldu. Konu ile ilgili olarak aktarılan detaylara göre, söz konusu satışlarda otomobillerin payı yüzde 82 ve hafif ticari araçların payı yüzde 18 şeklinde belirlendi.
Söz konusu rapordan derlenen bilgilere göre, Ocak-Ağustos 2023 dönemine yani 8 aylık toplam rakamlara bakıldığında, geçen senenin aynı dönemine göre ilan adedinde yüzde 5, satış adetlerinde ise yüzde 13 artış görüldü.
EN ÇOK SATILAN 10 MARKA PAZARDAN YÜZDE 76 PAY ALDI
Konu ile ilgili olarak verilen detaylara göre, 2. el online pazarda Ağustos ayında en çok tercih edilen otomotiv markası (binek ve hafif ticari) 16 bin 728 Volkswagen olurken, Volkswagen'i 15 bin 735 adetle Renault ve 14 bin 64 adetle Fiat izledi.
Paylaşılan detaylara göre, söz konusu satış sıralamasında 12 bin 4 adetle Ford, 7 bin 642 ile BMW, 6 bin 616 adetle Opel, 6 bin 411 adetle Mercedes-Benz, 5 bin 898 adetle Peugeot, 5 bin 629 adetle Hyundai ve 4 bin 871 adetle Toyota da ilk 10 içerisinde yer alan markalar oldu.
Ayrıca yine açıklanan rakamlara göre, 2023 yılının Ağustos ayında 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 125 bin 935 adet aracın yüzde 76'sını söz konusu ilk 10 marka gerçekleştirdi.
Diğer bir taraftan ocak-ağustos döneminde de en çok satışı gerçekleşen marka sıralaması Volkswagen, Renault ve Fiat olarak kayıtlara geçti.
İLK SIRADA CLİO VAR
Merakla beklenen rapordan derlenen bilgilere göre, 2. el online binek araç pazarında Ağustos ayında toplam 103 bin 717 adet binek araç satışı yapıldı. Renault Clio 4 bin 911 adetle Ağustos'un en çok tercih edilen modeli oldu.
Söz konusu rakamlara göre, Renault Clio'yu, 4 bin 818 adetle Passat, 4 bin 565 satışla Egea, 4 bin 539 adetle Megane, 3 bin 136 adetle Focus, 3 bin 123'le Corolla, 2 bin 654 adetle Astra, 2 bin 643'le BMW 5 Serisi, 2 bin 605 satışla BMW 3 Serisi ve 2 bin 537 satışla da VW Polo izledi.
Bu 10 model, toplam binek satışlarının da yüzde 34,3'lük kısmını oluşturdu.
Paylaşılan detaylara göre, 2023 yılının 8 aylık döneminde de en çok tercih edilen modeller, Egea, Clio ve Passat şeklinde oldu.
EN ÇOK HANGİ HAFİF TİCARİLER TERCİH EDİLDİ?
Açıklanan son dakika rakamlarına göre, online pazarda geçen ay 22 bin 218 adet hafif ticari araç satışı yapıldı. Fiat Doblo toplamda 3 bin 164 adetle Ağustos'ta en çok tercih edilen model oldu.
Ayrıca yine paylaşılan detaylara göre, Ford Transit/Tourneo Courier, 3 bin 154 adetle 2. ve Fiat Fiorino da 2 bin 701 satışla 3. sırada yer aldı. Söz konusu bu modelleri, 1.323 satışla VW Cady, 1.292 adetle Ford Transit/Tourneo Connect, 1.206 satışla VW Transporter, 1.073 satışla Ford Transit, 940 satışla Renault Kangoo, 727 adetle Citroen Berlingo ve 705 adetle Peugeot Partner takip etti.
Bu 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 73,3'lük kısmını oluşturdu.
2023 yılının Ocak-ağustos dönemine bakıldığında da en çok satışı gerçekleştirilen hafif ticari araç modelleri Doblo, Fiorino ve Ford Transit/Tourneo Courier olarak sıralandı.
Ayrıca Türkiye pazarı satış hızı, 2023 yılının Ağustos ayında ortalama 57 gün şeklinde olurken, en hızlı satılan marka 48 gün ile Fiat oldu. En yavaş satılan marka da 69 günlük satış hızıyla BMW şeklinde belirlendi.
GÜNLÜK 450 BİNDEN FAZLA 2. EL ARAÇ DATASI ANALİZ EDİLİYOR
Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük verinin birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, ülkemizdeki 2. el online araç pazarını tarayarak günlük 450 binden daha fazla 2. el araç datasını analiz ediyor.
Söz konusu bu rapordaki satış verileri, 2. el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda vermiş oldukları ilan verilerine dayanıyor. Ayrıca aktarılan detaylara göre, bunlar arasında Arabam, Sahibinden, Letgo, VavaCars gibi listeleme sitelerinin dışında OEM'lerin kurumsal 2. el web siteleri, Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi yüksek adetli satışların yapıldığı kurum ve platformlar yer bulunuyor.
Resmi olarak açıklanan rakamlar içinde bireysel araç ilanlarına ait veriler yer almıyor. Ayrıca online platformda 2. el ticareti yapan kurumlar, iki nedenle satışa çıkardıkları araçların ilanlarını geri çekiyor. 1.'si değişen pazar koşullarına göre söz konusu ilandaki araçların fiyatını revize ederek ilanı yeniden yayınlıyor. Ayrıca bu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından da takip ediliyor.
2. olarak da ticaret yapan kurum, aracını satmış olduğu için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Bu 2.grup araç ilanları da ilandan tamamen kaldırılan araçlar yani "satış" şeklinde kabul ediliyor.
Volkswagen Polo'nun tek tek açıklanan yeni fiyatları bayilerde kuyruk oluşturacak!
Kia'dan Cerato için eylül müjdesi! Cerato’ya zam yok!
Fiat Doblo'ya zam yerine indirim geldi! İşte Doblo'nun son dakika Eylül 2023 fiyatları!