Ekonomi

İkinci el otomobil pazarı daralıyor!

İkinci el otomobil pazarı Eylül ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 daralma yaşadı. Veriler, pazar daralmasının Eylül ayında da devam ettiğini, ardından Temmuz ve Ağustos aylarında devam ettiğini gösteriyor

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Ocak-Eylül dönemi için motorlu taşıt istatistiklerini yayınladı. Veriler, pazar daralmasının Eylül ayında da devam ettiğini, ardından Temmuz ve Ağustos aylarında devam ettiğini gösteriyor. Eylül 2021'de gerçekleşen 596.392 adetlik pazar, bu yılın aynı döneminde yüzde 20 düşüşle 476.502 adete geriledi.

Bloomberg HT'de yer alan habere göre; konu hakkında açıklamalar yapan Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Genel Başkanı Aydın Erkoç, piyasanın durma noktasına geldiğini bildirdi. Bu durumun pek çok nedeni olduğunu dile getiren Erkoç, şu ifadeleri kullandı:

‘’Geçen senenin ilk 9 ayında 3 milyon 958 bin 557 adet olarak gerçekleşen Pazar, bu yılın Ocak – Eylül döneminde yüzde 15’e yakın yukarı yönlü bir değişimle 4 milyon 550 bin 896 adet olarak gerçekleşti. 2021 yılının Eylül ayı sonrası 9 ay boyunca büyüyen pazar, Temmuz ayından itibaren daralmasını sürdürüyor. Bu durumun birçok sebebi var; yüksek faiz, finansmana ulaşmada yaşanan zorluklar, enflasyon ve alım gücünün gün geçtikçe düşmesi pazarın durmasına sebep oldu. Sektörü canlandırmak ve vatandaşların ihtiyaçlarını karşılamasının önünü açmak için kalıcı çözümler şart.’’

10 YAŞ VE ÜZERİ ARAÇLARA TALEP ÇOĞALIYOR!

Verilere göre satılan ikinci el otomobillerin yüzde 25’inin 5 yaş ve üzeri, yüzde 60’ının ise 10 yaş ve üzeri araçlardan oluştuğunu aktaran Erkoç, ‘’ 0 – 4 yaş payının ise yüzde 15,48 olduğunu görüyoruz. Enflasyon, maliyet artışları, döviz kurunun dalgalı seyri ve arz talep dengesizliği sebebiyle fiyatlar sürekli yükselirken, alım gücü düştüğü için vatandaşların eski, 10 yaş ve üzeri araçlara talebi artıyor’’ dedi.

ARAÇ SATIŞINDA 6 AY 6 BİN KİLOMETRE SINIRLAMASI SON BULMALI!

Ticaret Bakanlığı'nın çıkarılan 6 ay 6 bin kilometre sınırlamasını işaret eden Erkoç, ‘’Aracın ilk tescil tarihinden itibaren 6 ay ve 6 bin kilometre geçmedikçe 01.07.2023 tarihinden önce satılamaması kararı fiyatların bir miktar geri gelmesini sağladı. Ancak fahiş fiyat artışının önüne geçmek, fiyatları düşürmek amacıyla yapılan bu düzenleme artık amacına ulaştı diyebiliriz. Şu an piyasada araç sıkıntısı yok, vatandaş araç bulmakta zorluk yaşamıyor. Sektör olarak ortak görüşümüz Temmuz ayından önce bu geçici maddenin kaldırılması yönünde…’’ ifadelerini kullandı.

ÖTV İNDİRİMİ BEKLENTİSİ DEVAM EDİYOR!

ÖTV indirimi beklentisinin de devam ettiğini hatırlatan Erkoç, ‘’ÖTV indirimi belirsizliğinin artık çözülmesi, bu konunun açıklığa kavuşturulması gerekiyor. Beklenti içerisine giren vatandaş satın alma kararını erteleyerek beklemede kalmayı tercih ediyor. Sektör de, tüketici de bu konuda bir açıklama bekliyor’’ şeklinde konuştu.

Erkoç, sektör olarak devam eden süreçte de daralmanın devam edeceğini öngördüklerine dikkat çekerek son olarak şunları söyledi:

‘’Sektörün canlanması için banka kredilerine ulaşmada yaşanan zorlukların çözülmesi, faiz oranlarının düşmesi, vade sayılarının arttırılması ve ÖTV indirimi konusunda bir açıklama yapılması gerekiyor. Yaşanan tüketici mağduriyetlerinin yanı sıra motorlu araç satıcıları da bu belirsiz durumdan ciddi şekilde etkilendi. Türkiye’de 70 bin kayıtlı işletme var. Bu işletmelerde çalışanları ve ailelerini de göz önünde bulundurulduğunda binlerce kişi mağdur olmuş durumda. Sektördeki bu durgunluk devam ederse ticaretini gerçekleştiremeyen birçok işletme zor durumda kalırken yanlarında çalışan personeller de işsiz kalma tehdidi ile karşı karşıya kalacaktır ’’

Kanada Merkez Bankası faiz artırdı!
Dolar 25 TL oluyor! Analistler açıkladı!
Bitcoin'den 3 hafta sonra bir ilk!