Sektörel

İlhan İl: Mobilya harcaması ivme kazanacak!

Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan il, " Mobilya harcaması şehirleşme ve gelir seviyesindeki artış ile birlikte yukarıya doğru bir ivme kazanacak " dedi...

Türkiye'de kişi başına düşen mobilya harcamasının üretici fiyatlarıyla 70-80 dolar civarında olduğunu söyleyen Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, "Kanada'da kişi başına yıllık mobilya tüketimi 372, Almanya'da 281, İngiltere ve Amerika'da ise 210 dolar civarında. Bu rakamlara bakıldığında da ülkemizde de kişi başına mobilya harcaması şehirleşme ve gelir seviyesindeki aruşla birlikte yukarıya doğru bir ivme kazanacak" dedi. 

Özellikle konut ve ofis sektöründeki gelişmelerle kentsel dönüşüm çalışmalarının mobilya ve ev perakende pazarının olumlu yönde etkileyeceğini kaydeden İl, "Bu doğrultuda pazardaki büyümenin devam edeceğini tahmin ediyoruz" diye konuştu. 


TÜKETİCİ TERCİHLERİ 


Sektörün ve pazarın gelişimini teknoloji, dünya trendleri ve tüketici satın alma alışkanlıklarının belirleyeceğini ifade eden İl, "Günümüzde, web siteleri, sosyal paylaşım ağları ve e-ticaret ile yeni satış ve pazarlama anlayışı tüketici tercihlerini ciddi biçimde değiştiriyor. Bununla birlikte marka bilinci gelişiyor. Bu nedenle şirketlerin web siteleri giderek önem kazanıyor" dedi. 

Halen Türkiye'de ortalama mobilya yenileme sıklığının 8 yıl civarında olduğunu anlatan İl, şöyle devam etti: "Daha küçük yaşam alanlarına olan eğilimden ve modüler yapının tercih edilmesinden dolayı mobilya değiştirme güdüsü, ihtiyaçtan çok yenileme ve markalı ürünlere geçiş gibi nedenlere doğru kayıyor." 'Yüzde 10 ciro büyümesi gerçekleştirdik' Tepe Home'un mağazalaşma anlamında hedefinin Türkiye'nin bütün illerinde mevcudiyet sağlamak olduğunu belirten İlhan İl, "Bu doğrultuda; 2013 yılında Nevşehir, Batman, İzmit, Van ve Uşak illerimizde birer, İstanbul'da ise 2 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayımızı 33'e çıkardık. Aralık ayının son haftasında Ordu'da 6 bin metrekare büyüklüğünde bir mağaza daha açıyoruz. 

Böylelikle yalnızca 2013 yılında satış alanımıza 20 bin metrekarenin üzerinde alan ekleyerek toplam 34 mağazada satış alanımızı 125 bin metrekarenin üzerine taşıdık" dedi. 

2013 yılında hedefleri doğrultusunda bir önceki yıla oranla yüzde 10 ciro büyümesi gerçekleştirdiklerini kaydeden İlhan İl, şu bilgileri verdi: "Antakya, Çanakkale, Mersin, Erzurum ve İstanbul Beylikdiizü'nde mağaza açmak üzere sözleşmelerimizi imzalamış bulunmaktayız. Bu mağazalar ile sayımızı 39'a ve satış alanımızı da 140 bin metrekarenin üzerine çıkarıyoruz. 2014 sonunda bu sayıya 7 mağaza daha eklemeyi hedefliyoruz. Fabrika, depo ve mağazalarımızda toplam 1.250 personel çalışıyor. Ayrıca her bir mağaza açılışı ile 15 ila 20 kişiye istihdam sağlamış olacağız." 


Milliyet Finans