İlk ev tapusu nasıl alınır? Ev tapusu almak için ne gerekiyor?
Ev alan kişiler, evi satan kişinin üzerindeki tapuyu kendi üzerine alır. Tapuyu almak için de Tapu Genel Müdürlüğü’nde yapılacak belli başlı işlemler bulunmaktadır. İşte o işlemlere dair detaylar!Gayrimenkul satışının hukuki bir dayanağının olması ve aynı zamanda da resmi bir niteliği bulunmalıdır
TAPUSU OLMAYAN EV SATILIR MI?
Tapu, bir ev ve arsanın yani bir mülkün ne kadarının kime, veya kimlere ait olduğunu ilan eden resmi bir belgedir. Gayrimenkul satışının hukuki bir dayanağının olması ve aynı zamanda da resmi bir niteliği bulunmalıdır. Yani ortada bir tapunun olması şart koşulur. Tapusuz gerçekleştirilen alım ve satışların ise herhangi hukuki bir dayanağı ve resmi bir geçerliliği yoktur.
İşte merak edilen diğer konular…
İLK EV TAPUSU NASIL ALINIR?
Tapu, Tapu Genel Müdürlüğü’nden alınmaktadır. E-Devlet sistemi üzerinden tapu başvurusu yapılıyor.
Son yapılan düzenleme ile TBMM’de yapılması planlanan düzenlemeler ile ev alım satımlarında tapu dairelerinde yapılan devir işlemleri artık noterlerde de yapılabilecek. Kimlikle beraber tapu genel müdürlüğüne gidilerek tapu başvurusunda bulunulur ve tapu çıkartılır. Tapu Genel Müdürlüğü’nden tapu harcı mesajı yollanmaktadır. Tapu başvuru sırasında alıcı ve satıcının telefon bilgileri girilerek her iki tarafa da bu mesaj gelir.
EV TAPUSU ALMAK İÇİN NE GEREKİYOR?
Ev tapusu için hem alıcı hem de satıcıdan bazı evraklar istenmektedir. Alıcıdan talep edilen evraklar şu şekildedir;
- 2 adet fotoğraf gerekmektedir,
- Tapu işlemleri ile emlakçı ilgileniyor ise vekaletname çıkarılmaktadır,
- Nüfus cüzdanının aslı ile fotokopisi gerekmektedir.
Satıcıdan talep edilen evraklar da şu şekildedir;
- Tapunun aslı ya da fotokopisi satıcının yanında olmalıdır.
- Tapu işlemleri emlakçı tarafından yapılıyorsa da vekaletname alınmalıdır,
- Nüfus cüzdanının aslı ile fotokopisi gerekmektedir,
- 1 adet fotoğraf istenmektedir,
- Vergi borcunun olmadığına dair de ilgili belediyeden alınmış belge gerekmektedir,
Taraflardan biri tüzel kişiliğe sahip olası durumunda da ayrıca şu evraklar talep edilir;
- Vergi levhasının aslı ve fotokopisi gerekmektedir,
- Gene ilgili belediyeden alınacak vergi borcu yoktur yazısı ile beraber harca tabi rayiç değer bilgisini gösteren belge gerekmektedir,
- Şirket yetkilisine ait imza sirküleri de olmalıdır,
- Bu evrakların yanında DASK süresi dolmuş ise yeniden sigorta yapılması ve bunun belgelenmesi isteniyor.
TOKİ ev çıkmadı paramı nasıl alabilirim?
DSİ’den yeni personel alımı! İlkokul mezunlarının beklediği fırsat geldi! İşte detaylar!
TOKİ başvurumun kabul edildiğini nasıl anlarım?