26 / 12 / 2024

İlkadım, Jumbo'nun 15 yıllık Türkiye distribütörü oldu!

İlkadım, Jumbo'nun 15 yıllık Türkiye distribütörü oldu!

Züccaciye sektöründe 52 yıllık bir deneyime sahip olan İlkadım, Jumbo’nun 15 yıllık Türkiye distribütörü oldu. Jumbo, 150 bayisini İlkadım’a devredecek ayrıca, İlkadım’ın 3000’i aşkın bayisini kullanacak. Böylece Jumbo üretecek, İlkadım satacak...



İlkadım Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şah Yağmur, 2013’ü yatırım yılı ilan ettiklerini açıklayarak, “Çin elektrikli ev aletleri üreticisi Donlim ile yapılan ortaklık neticesinde, Nisan 2013’te Hadımköy’de üretim fabrikamızı açıyoruz. Kendi fabrikamız Berf’e ve distribütörlüğünü yaptığımız Tefal, Braun, Moulinex ve Rowenta gibi markalara bu sayede katkı sağlayacağımıza inanıyoruz” dedi. 


Antalya’da gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan İlkadım Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şah Yağmur, Jumbo’nun 15 yıllığına distribütörlüğünü aldıklarını açıklayarak, “Jumbo, çelikte modayı yaratan markadır. Bu işbirliği ile Jumbo markasının ürettiği tüm ürünlerin satışını biz gerçekleştireceğiz” dedi. 


İlkadım olarak 2012 yılını yüzde 36 ciro artışı ile kapatmayı hedeflediklerini söyleyen Mehmet Şah Yağmur, 2013 yılında yapacakları atılımlarla önümüzdeki yıl bu artışın daha yüksek tutarlarda olacağını kaydetti. 


İlkadım Grup olarak, Jumbo Yönetim Kurulu Başkanı Minas Çolak ile anlaşarak, 1 Eylül 2012 tarihinde markanın Türkiye distribütörlüğünü üstlendiklerini dile getiren Yağmur, anlaşmanın 15 yıl olarak gerçekleştiğini anlattı. 


Jumbo markası ve yönetimi ile derin bir dostlukları bulunduğunu paylaşan Mehmet Şah Yağmur, “Türkiye’nin 81 il ve 764 ilçesine gidebilen İlkadım’ın bu gücünün yanında, elbette bu dostluk da anlaşma görüşmelerinin süresini kısaltmış ve her iki taraf da, yapılan anlaşmadan memnun bir şekilde masadan kalkmışlardır. Hedefimiz, ekonomik şartlara uygun, hayalci olmayan, gerçek hedeflerdir. Elinizde lider doğmuş, nadide ve kalitesini kanıtlamış bir marka var. Ufak hedefler üzerinden değerlendirme yapılamaz. Bizler de Jumbo ismine yakışır bir liderlik hedefini belirlemiş bulunuyoruz” şeklinde konuştu. 

 

İlkadım Grup olarak züccaciye sektöründe elektrikli ev aletleri ürünlerinde Tefal, Braun, Moulinex ve Rowenta gibi lider markaların distribütörlüğünü yaptıklarını söyleyen Yağmur, ayrıca züccaciye alanında Jumbo’nun yanında kendi markaları Berf’in de satışını yaptıklarını kaydetti. 


Hadımköy’deki fabrikada 1100 kişiyi istihdam edecek

2013 yılının İlkadım Grup için çok verimli bir yıl olacağına inandığını ifade eden Yağmur, “Bunun sebebi, artan satış kadrosunun gücü ve yine artan marka distribütörlükleri ile kendi fabrikamızın kuruluşudur. Çin elektrikli ev aletleri üreticisi Donlim ile yapılan ortaklık neticesinde, Hadımköy’de kendi tesislerimizi hazırlıyoruz. 25 bin çalışanı, 1,6 milyar dolar cirolu bir firmayı Türkiye’ye getirdik. Mart – Nisan 2013 tarihlerinde yüzde 100 kapasite ile üretime başlamış olacağız. Yapılan anlaşma ve buna bağlı olarak yapılan yatırım doğrudan üretim amaçlı. Bir montaj fabrikası değil, üretim fabrikası kuruyoruz. İlk aşamada 10 milyon dolarlık bir yatırım olacak. 100 kişilik bir istihdamla başlayıp 1100 kişilik bir istihdama çıkmayı hedefliyoruz” diye konuştu.  


Şirketler de kendini sorgulamalı

2012 yılının bazı nedenlerle ve bazı sektörler için zorluk dolu geçtiğini belirten Yağmur, şirketlerin bu konuda kendilerini sorgulamaları gerektiğine işaret etti.  İlkadım Grup olarak ekonomik, siyasi ve bölgesel gelişmeleri yakından takip eden bir ekibe sahip olduklarını aktaran Yağmur, Jumbo ile yapılan işbirliği hakkında da bilgi verdi. 

 

‘Kız beşikte, çeyiz eşikte’

Türkiye züccaciye pazarını da değerlendiren Yağmur, şunları söyledi: “Pazarın büyüklüğü hakkında net bir bilgi olmamakla birlikte, küçük elektrikli ev aletleriyle de birlikte 3,5 – 4 Milyar TL civarında bir büyüklüğü olduğunu söyleyebilirim. Bu miktara 1 Milyar Dolar civarındaki ihracat dahil değildir. Ülkemizde züccaciye kullanımı, kız çocuğunun doğumu ile başlar. Anadolu’da bir laf vardır: ‘Kız beşikte, çeyiz eşikte’ denir. Çeyize verilen önem ve yıllar içerisinde artan, gelişen ürün çeşitliliği bu sektörün büyümesine, gelişmesine yardımcı olmaktadır. Tefal’in mucize ürünü Acti-Fry, bundan çok değil 3 yıl evvel hayal bile edilemezdi. Gelişim durmaz; çok daha faydalı, zamanımızın değeri bilen birçok ürün daha gelecektir.”

 

Elektrikli ev aletlerine 1,

Zücaciyeye 2 marka daha ekleyebiliriz

İlkadım hakkında da bilgi veren Yağmur, elektrikli ve züccaciye grubu olarak iki ana satış kanalına sahip olduklarını aktardı. Elektrikli kanalında ellerindeki mevcut markaların sorumluluğunu taşıdıklarını belirten Yağmur, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bir marka daha olabilir, görüşmelerimiz sürmektedir. Züccaciye kanalında ise Türkiye’nin önde gelen markalarından 2’sini bünyemize kazandırma çalışmalarımız var. İsimlerini şu an vermemem ama bu markalar, bir züccaciye mağazasının yüzde 75’ini teşkil etmektedir. İlkadım, züccaciye mağazalarının güvenilir iş ortağı olmaya devam edecektir. 3000 civarında iş ortağına sahibiz. Tüm iş ortaklarının her zaman yanında olmak üzere lojistik, eğitim, satış destek departmanları hariç, sadece sahada 34 personelimiz bulunmaktadır. Berf markamızın porselen veya cam kırıklarını, 3 gün gibi kısa bir sürede temin etme gibi zor bir misyonumuz, sözümüz vardır.” 

 

 ‘İlkadım’ın 3000’i aşkın bayi ağını kullanacağız’

Jumbo Yönetim Kurulu Başkanı Minas Çolak ise, Türkiye’nin tüm noktalarına erişmek için İlkadım ile anlaştıklarını belirterek, “İlkadım 81 ile hakim olmuş. Çok güçlü bir bayi ağı var. Ayrıca çok iyi markaları temsil ediyorlar. Bizi de ancak İlkadım temsil edebilir diye düşündük. Jumbo’nun A sınıfı imajı var ve bu hep olacak, ama bizim müşteri portföyümüz geniş bir yelpazedir. Ulaşılmaz bir noktada değiliz. 150 adet bayimizi İlkadım’a devrettik. Bu bayileri 600’ çıkartmayı hedefliyoruz. Tüm bu bayiler, İlkadım’ın denetiminde olacak. İlkadım’ın 3000’in üzerindeki bayisinden de faydalanacağız” şeklinde konuştu. 


Geri Dön