İmar affı için nereye başvurulur?
İmar affına başvurularak, mevzuata aykırı yapıların imar sorunu çözülüyor. Peki, imar affı için nereye başvurulur?
İmar affına başvurularak, mevzuata aykırı yapıların imar sorunu çözülüyor. İmar affına başvurulan ve yapı kayıt belgesi alınan yapılara abonelikler alınabiliyor.
Yapı üzerinde varsa yıkım kararı ve tahsil edilemeyen para cezalarından vazgeçiliyor.
Ancak bu belge, yapı yıkılana kadar geçerli oluyor. Yapı yıkıldıktan sonra mevcut imar koşulları geçerli oluyor. Varsa fazladan kaçak çıkılan katlar, kentsel dönüşümde bu belge ile hak sahibi olamıyor.
İmar affına 31 Ekim 2018 tarihine kadar başvurulabiliyor. Peki, imar affı için nereye başvurulur?
İmar affı başvurusu E-devlet kapısından yapılabiliyor. Başvuru yapılabilmesi için vatandaşın e-devlet şifresinin olması gerekiyor. Şifresi olmayanlar PTT'den 2 TL ücret karşılığında e-devlet şifresini alabiliyor. Ayrıca interaktif bankacılık aracılığı ile de e-devlete ücretsiz bir şekilde giriş sağlanabiliyor.
Başvuru sürecinde doğru bilgi akışının sağlanabilmesi için, e-devlette cep telefonu bilgisinin doğru ve güncel olması gerekiyor. Ayrıca e-posta adresinin de sisteme kayıtlı olması durumunda daha detaylı bilgilendirmelerin de e-posta yolu ile iletilmesi mümkün oluyor.
Başvurunun başlatılabilmesi için e-devlet sistemine TC Kimlik No ve e-devlet şifresi ile giriş yapılması gerekiyor. Anasayfada yer alan imar barışı yönlendirmesini tıklayarak hizmete erişim sağlanabiliyor.
İmar affı için Bakanlığın yetkilendirdiği kurum ve kuruluşlara da müracaat ediliyor. İsteyenler kurumlara giderek başvurularını yetkililer aracılığı ile yapabiliyor.
Köylerde imar affı var mı?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com