İnşaat Malzemeleri

İMMİB Yapı Malzemeleri Sektör Komitesi'nden yeni strateji: Mercek Harekatı!

İMMİB Yapı Malzemeleri Sektör Komitesi, ihracatta farklı bir strateji izleyerek ‘mercek harekatı’na başladı. Mercek harekatında klasik alım heyetleri daveti yerine, doğrudan hedef pazarlardaki yetkili isimler Türkiye’ye getirildi..

İMMİB Yapı Malzemeleri Sektör Komitesi, ihracatta farklı bir strateji izleyerek ‘mercek harekatı’na başladı. Mercek harekatında klasik alım heyetleri daveti yerine, doğrudan hedef pazarlardaki yetkili isimler Türkiye’ye getirildi


Türkiye’nin yapı malzemeleri ihracatının artırılması için geleneksel alım heyetlerinin davet edilmesi yerine yeni bir strateji geliştirilerek ‘mercek harekatına’ başlanıldı. İhracatta mercek harekatının ilk uygulaması İstanbul’da 21-25 Nisan tarihleri arasında düzenlenen Turkey Build 38. Yapı Fuarı’nda gerçekleştirildi. Ekonomi Bakanlığı desteği ile İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri (İMMİB) Yapı Malzemeleri Sektör Komitesi tarafından uygulamaya konulan stratejiyle Venezüella, Katar, Özbekistan, Cezayir, Güney Afrika, Kanada ve Kenya’dan 11 kişilik heyet fuara davet edildi. Fuarda üreticilerle birebir iş görüşmesi yapan konuklar iş bağlantıları da gerçekleştirdiler. 


Dış cepheden, armatürlere on binlerce çeşit sergilendi 


Türkiye’nin yapı malzemeleri ihracatını artırmak için çalıştıklarını ifade eden İMMİB Yapı Malzemeleri Sektör Komitesi Başkanı Serdar Urfalılar, gelen heyetin fuara hayran kaldıklarını belirterek şöyle konuştu: “Türk Yapı Malzemeleri Sektör Komitesi olarak alışagelmişin dışında bir strateji ile hareket edelim istedik. Kendi ülkelerinde sektörlerinde karar alacılar ve sektörü etkileyecek temsilcileri ülkemize davet ettik. ‘İhracatta mercek harekatı’ dediğimiz bu stratejiyle kendi ülkelerinde önemli işlere imza atan ve kamuoyunu da bu konuda yönlendiren insanları fuar zamanı davet ettik. Bütün bir hafta boyunca bütün fuarı gezerek Türk firmaları ile tanışarak üretimlerini yerlerinde gördüler. Şaşkınlıklarını gizleyemediler. Çünkü böylesine kaliteli ve bol çeşitli bir yapı malzemelerini beklemiyorlarmış. Dış cephe kaplamasından, armatürlere kadar onbinlerce çeşit malzemeyi ve ürünü görünce fuara davet edildikleri için teşekkür ettiler.” 


Hedef, 100 milyar dolar yapı malzemesi ihracatı 


Urfalılar yapı malzemeleri ihracı için hedefl edikleri Afrika ülkelerine, Kanada’ya ve Latin Amerika ülkelerine ziyaretler yaptıklarını da kaydederek, “Gittiğimiz ülkelerde sektörün ilgili dernekleri, kurum ve kuruluşları ile bir araya geliyoruz. Bu temaslardan sonra VIP heyetleri ülkemize davet ediyoruz. 2023 yılında 100 milyar dolar yapı malzemeleri ihracatı hedefliyoruz. İMMİB Yapı Malzemeleri Sektör Komitesi olarak Rusya, Kenya, Çin, Cezayir, Kanada ve Irak’ta fuarlara katıldık. Güney Afrika, Meksika, Mısır, Fransa, Kanada ve Irak’taki fuarlara da katılacağız” dedi.


2014'te 22.6 milyar dolar ihracat, 9.3 milyar dolarlık ithalat yapıldı 


Türkiye’nin 60 bin ihracatçı firmasının 26 bininin İMMİB çatısı altında olduğunu ifade eden Urfalılar, 22 milyar dolarlık yapı malzemeleri ihracatının yüzde 65’inin İMMİB çatısı altında gerçekleştirildiğini söyledi. Yapı malzemeleri sektörünün Türkiye ihracatının lokomotif gücü olduğunu vurgulayan Urfalılar, sözlerine şöyle devam etti: “2023 yılı ihracat hedeflerimiz doğrultusunda, hedef ihracatın 5’de 1’ini karşılamasını bekliyoruz. Sektörümüz 2014 yılında 22.6 milyar dolarlık ihracat yaptı.

 2014 ithalatı bir önceki seneye göre yüzde 10.5 gerileyerek 9.3 milyar dolar oldu. Öte yandan iç piyasadaki büyümeye baktığımızda yüzde 3’lük reel bir büyüme görülüyor. 2013 senesinde iç pazar büyüklüğü 102 milyar TL olarak hesaplandı. 2014 senesinde yüzde 15 büyüme göstererek iç pazar büyüklüğü 117 milyar TL olarak kaydedildi. Sanayinin üretimi açısından değerlendirdiğimizde 2013 yılına göre yüzde 0.5 büyüme görülse de çimento, mermer ve metal inşaat aksamları imalatlarının gerilediğini daha çok cam ve plastik malzemelerin ön plana çıktığını görüyoruz. Yapı malzemeleri sektörü 2015 yılında ise Rusya’daki krizden etkilendi. Aynı şekilde Ortadoğu’da da yaşanan politik ve siyasi çatışmalar bu bölgeye ve komşu ülkelere olan ihracatı etkileyeceğini düşünüyoruz.”


Dünya