22 / 12 / 2024

İMSAD, 2011 yılında tüketici talebinin önemine dikkat çekti!

İMSAD, 2011 yılında tüketici talebinin önemine dikkat çekti!

İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği’nin (İMSAD) yayınladığı Türkiye’nin ilk detaylı aylık inşaat sektörü değerlendirme raporunda inşaat sektörünün 2010 yılı özet olarak değerlendirilirken, 2011 yılında t&uu



İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği’nin (İMSAD) yayınladığı Türkiye’nin ilk detaylı aylık inşaat sektörü değerlendirme raporunda inşaat sektörünün 2010 yılı özet olarak değerlendirilirken, 2011 yılında tüketici talebinin önemine dikkat çekildi.

2010 yılında inşaat sektörü üretici bazında parlak bir görünüm sergilemiştir. Yatırım projelerine devam edilmiş, üretim hızla artmıştır. Bununla birlikte gayrimenkul satışlarının aynı düzeyde seyretmediği görülmüştür. Burada daha önceki İMSAD Aylık Raporlarında belirtildiği üzere yatırımcının mevcut koşulların en uygun koşullar olduğuna henüz inanmaması etkili olmuştur. Borsa ve faizin mevcut seviyeler nedeniyle cazibesini yitirmesi yatırımcıların odaklandıkları alanın gayrimenkul olmasını sağlamıştır. Dolayısıyla oluşan bu ilginin gayrimenkul sektöründe patlama yaratması kaçınılmazdır. Bununla birlikte satıcıların da bu fırsatı görerek fiyatlama yaptıkları ve gayrimenkul piyasasında çok miktarda ‘tok satıcının’ bulunduğu görülmektedir. Dolayısıyla piyasanın denge fiyatının oluşum süreci gecikmektedir. Bu nedenle piyasanın şu anda istenen verimi sağlamadığı görülmektedir.

Bu durum göz önünde bulundurularak 2010 yılında inşaat sektöründe yaşanan yüksek büyüme bu açıdan değerlendirilmelidir. 2008 ve 2009 yılında daralan sektör, talep potansiyelini görerek harekete geçmiş 2010 yılını yatırım için kullanmıştır. Bu yatırımların kalıcı bir gelişim göstermesi için 2011 yılında talebin harekete geçirilmesi gerekmektedir. Aksi durumda biriken stokların bir sonucu olarak 2011 yılında inşaat sektöründe yatırımların yavaşladığı görülebilecektir. Bunun doğal uzantısı olarak sektörde ivme kaybı beraberinde gelebilecektir.

Bu nedenle özellikle tüketici talebini harekete geçirebilecek adımların 2011 yılının ilk çeyreğinde atılması gerekmektedir.
Türkiye’de İMSAD’ın liderliğinde inşaat malzemeleri sanayisi bir tarafta iç pazardaki gelişmeleri yakından izlerken, diğer taraftan ihracattaki başarının artarak sürdürülebilmesi için hedef dış pazarları takip etmektedir. İnşaat sektöründe arz ve talebin sektörün her alanında etkin ve verimli bir şekilde buluşmasının sağlanması içinde bulunduğumuz dönemde daha da kritik önem taşımakta.


Geri Dön