İMSAD: Türk inşaat malzemeleri dünyada markalaşmalı!
İnşaat Malzemecileri Derneği İMSAD, yaptığı açıklamada inşaat malzemesi sektörünün alt kalemlerinin bir çoğunda dünya sıralamasında ilk üçte yer alınmasına rağmen ihracatta bu sektörlerin markalaşamadığına değindi
İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD), inşaat malzemesi sektörünün alt kalemlerinin bir çoğunda dünya sıralamasında ilk üçte yer alan Türkiyenin, ihracatta bu sektörleri markalaşmak için değerlendirmesi gerektiğini kaydetti.
İMSADın yayınladığı aylık inşaat sektörü değerlendirme raporuna göre, inşaat malzemesi sektörünün ihracat verileri en yüksek düzeyine 2,53 milyar dolar ile 2008 yılının eylül ayında ulaştı.
Bu noktadan sonra düşüşe geçen sektör ihracatı 2011 yılında 1,46 milyar dolarlık ortalama ile seyrediyor. Sektör ihracatının ülke ihracatı içindeki payı ise ortalama yüzde 13,16 olarak gerçekleşiyor. Ağustos ayı rakamları dikkate alındığında inşaat malzemeleri arasında ihracatta lider konumda yüzde 20,3lük pay ve 298,7 milyon dolarlık ciro ile demir/çelik çubuklar bulunuyor.
İnşaat malzemesi sektörünün alt kalemlerinin bir çoğunda dünya sıralamasında ilk üçte yer alan Türkiyenin ihracatta bu sektörleri markalaşmak için değerlendirmesinin yerinde olacağı ifade edilen raporda, şu görüşlere yer verildi:
"TLnin değer kaybettiği bu dönem özellikle ihracat açısından bir fırsat olarak değerlendirilmelidir. Yine borç krizi ile boğuşan Avrupanın ihracattaki ağırlığı azaltılmalı, bölgesel çeşitleme yapılmalıdır. Arap Baharı sonrasında yeniden inşa sürecine girecek olan bu bölgenin özellikle inşaat sektörü temsilcileri tarafından yakın takibe alınması sağlıklı bir strateji olacaktır. Bu noktada özellikle inşaat malzemesi sektörünün markalaşmaya ağırlık vermesi, dünyada liderliğe oynadığımız demir-çelik gibi sektörlerde katma değerli ürünler yaratarak ihracat payının artırılması gerekmektedir."
AA