İngiltere'de yüksek gıda fiyatları tüketici harcamalarındaki büyümeyi baskıladı!
İngiltere'de tüketici harcamalarındaki büyüme, yüksek seyreden gıda fiyatları sebebiyle bu yılın Mayıs ayında son 6 ayın en düşük seviyeleri gerçekleşti.Söz konusu bu oran geçen senenin aynı döneminde yüzde 1,1 şeklinde olmuştu
İngiliz Perakendeciler Birliği (BRC) ve KPMG tarafından düzenliolarak yayımlanan aylık perakende verilerine göre, ülkede toplam perakende satışları yüzde 3,9 artış gösterdi. Söz konusu bu oran geçen senenin aynı döneminde yüzde 1,1 şeklinde olmuştu.
Perakende satışlarındaki büyüme, artan gıda fiyatları sebebiyle Mayıs ayında son 6 ayın en düşük seviyelerinde gerçekleşti. Diğer bir taraftan, perakende satışlarında son 12 ayda ortalama yüzde 3,4'lük büyüme görüldü.
Yüksek fiyatlara rağmen gıda satışları da yüzde 9,6 oranında artış gösterdi. Söz konusu bu oran son üç ayın ortalamasında yüzde 9,8 şeklinde hesaplandı.
BRC İcra Kurulu Başkanı Helen Dickinson söz konusu verilere ilişkin olarak yaptığı değerlendirmede Mayıs ayındaki resmi tatillerin tüketici harcamalarını artırmak için yeterli olmadığını kaydederek, "Tüketici harcamalarındaki büyüme son 6 ayın en düşük seviyelerine geriledi. Kral 3. Charles'ın taç giyme töreninin gerçekleştirildiği hafta sonu gıda satışları artmış olsa da mayısın geri kalanında bu eğilim sürdürülemedi. Hayat pahalılığı hane halkı üzerinde baskı oluşturmayı sürdürürken, isteğe bağlı harcamalardaki büyüme de geriledi." dedi.
Diğer bir taraftan da havaların ısınmasıyla yaz modası ve bahçecilik ürünlerindeki satışların toparlanmayı desteklediğini dile getiren BRC İcra Kurulu Başkanı Helen Dickinson, şunları kaydetti: "Tüketici güveni dip seviyesinden ancak toparlanırken ve hane halkı gelirinde yaşanan daralmanın sürmesiyle önümüzdeki aylarda önemli satış büyümesi görmemiz pek olası değil. Fakat enflasyonun artık zirveye gelmiş olduğuna yönelik işaretlerle perakendeciler, tüketici güveninin artacağından umutlu. Şu anda hükümet için iş dünyasına daha fazla düzenleme ve vergi uygulamasının zamanı değil çünkü bu perakendecilerin maliyetlerini ve tüketiciler için de fiyatları artıracak."
KMPG'nin İngiltere Perakende Birimi Yöneticisi Paul Martin de Mayıs ayında tüketici harcamalarındaki büyümenin nisandaki yüzde 5 seviyesine göre düşük kaldığını kaydetti.
Verilen detaylara göre, internetten toplam satışların da yüzde 3 gerilediğini kaydeden KMPG'nin İngiltere Perakende Birimi Yöneticisi Paul Martin, söz konusu bu durumun özellikle tüketicilerin mağazalarda pazarlık yapma eğiliminin artmasından kaynaklandığını kaydetti.
KMPG'nin İngiltere Perakende Birimi Yöneticisi Paul Martin açıklamasında inatçı enflasyon ve artmaya devam etmesi beklenen faiz oranları sebebiyle perakende sektörü açısından yaz aylarının çok iyi geçmesini öngörmediklerini sözlerine ekledi.