İnkılap Vapuru'nun çürümeye terk edildiği iddiası!
2009 'da İstanbul Deniz Otobüsleri A.ş 'den (İDO), Yalova Belediyesince müze, restoran ve nikah salonu olarak kullanılmak üzere satın alınarak özel bir şirkete kiralanan İnkılap Vapuru 'nun 'gemi tescil belgesi' olmadığı için çürümeye terk edildiği
Yalova Belediye Başkan Yardımcısı Ahmet Özsümer, AA muhabirine yaptığı
açıklamada, eski Belediye Başkanı Barbaros Binicioğlu döneminde İDO 'dan satın
alınarak kente getirilen İnkılap Vapuru için gemi tescil belgesi alınması
gerektiğini söyledi.
Özsümer, vapuru belediyeden ihaleyle kiralayan firma tarafından vapurda
yapılan restorasyon çalışmaları konusunda savcılığa ve İçişleri Bakanlığına
şikayetler olduğunu kaydederek, 'Biz de geldiği günden bu yana nelerin
yapıldığına dair rapor hazırladık. Dolgu planında gemi olarak işaretlenmiş. Firma
ikinci katı çıkınca gerekli işlemi yaptık. Ondan sonra mührü söktüler. Bunun için
savcılığa suç duyurusunda bulunduk. Yani üzerimize düşen görevi yaptık' ifadelerini kullandı.
-'ALTINA BETON DÖKMÜşLER'-
Yasal sıkıntılar konusunda firma ile de görüştüklerini belirten Özsümer,
şunları kaydetti:
'Denizcilik Müsteşarlığı 'ndan onaylatması halinde bir sıkıntının
olmayacağını dile getirdiler. Buna yapı muamelesi yapılamayacağını iddia ettiler.
Bunun üzerine bizim Hukuk Müdürümüz Murat Kuleli, Denizcilik Müsteşarlığı Liman
Başkanlığına görüşmeye gitti. Bir baktık altına beton dökmüşler. Yalova
Belediyesi adına tescili alınmamış. Tescili alınmamış gemiye 1 milyon 200 bin
lira da harcamışlar. 'Kıyı kenarda yükseklik 5,5 metre ' deniliyor. Bu geminin
orijinal gelişi zaten 7,5 metre. 'Bulunduğu onaylı alanın yüzde 3 'ünü aşmayacak '
diyor. Bu gemi de bunu aşıyor, 2 bin metre kapalı alanı var. Bir suç varsa bu
gemi getirilip karaya oturtulduğunda var. O zaman İmar Kanunu, Kıyı Kenar
Mevzuatı 'na aykırı bir hareket yapıldı.'
Yaşanan sorunla ilgili firmaya süre verdiklerine dikkati çeken Özsümer,
şöyle devam etti:
'Firma en son Tersaneler Genel Müdürlüğünden geminin yerinde tadilatının
yapılması için izin aldı. Orada şunu da söylemişler: 'Her ne yaparsanız yapın,
geminin motorları sökülmüş, dibine beton dökülmüş, sabitlenmiş, kesinlikle onay
alamaz '. Bu gemi şu anda suya indiğinde direkt batar. Gemiyi eski haline
getirmelerini istedik, ama bu da kurtarmıyor. Özel bir izin almak için
uğraşıyorlar. 2 ay içinde ya bu gemiyi yasal hale getirecekler ya da biz bu
gemiyi söküp atacağız. 'Atsan atılmıyor, satsan satılmıyor '. Ben bunun kalmasını
isterim. Nihayetinde getirilmiş, para verilmiş. İçinde devletin, Yalova 'nın 1
milyon 200 bin TL 'si var. Ortada karışık bir durum var. Bir deli kuyuya taş atmış
çıkarmaya çalışıyoruz.'
-İNKILAP VAPURU-
Dünyanın son dört buharlı gemisinden biri olarak bilinen tarihi vapur,
1961 yılında İskoçya 'nın Glasgow kentinde inşa edildi. O tarihten sonra İstanbul
Boğazı 'nda şehir hatları vapuru olarak çalışan İnkılap Vapuru 'nun adı İstanbul
ile özdeşleşti. 2009 yılında İDO 'dan satın alınarak Yalova 'ya getirilen tarihi
vapurda başlatılan restorasyon işlemleri belediye yönetiminin değişmesi ve
firmaya olan borçlar nedeniyle durdu.
Yeniden yapılan ihaleyi kazanan Atalaylar firması, vapurun üzerine kat
çıkınca belediye tarafından çalışmalar durdurulmuştu.
AA