Genel

İnkılap Vapuru'nun çürümeye terk edildiği iddiası!

2009 ’da İstanbul Deniz  Otobüsleri A.şž ’den (İDO), Yalova Belediyesince müze,  restoran ve nikah salonu olarak kullanılmak üzere   satın alınarak özel bir şirkete kiralanan İnkılap  Vapuru ’nun 'gemi tescil belgesi' olmadığı için çürümeye terk edildiği

                Yalova Belediye Başkan Yardımcısı Ahmet Özsümer, AA muhabirine yaptığı
 açıklamada, eski Belediye Başkanı Barbaros Binicioğlu döneminde İDO 'dan satın
 alınarak kente getirilen İnkılap Vapuru için gemi tescil belgesi alınması
 gerektiğini söyledi.

                Özsümer, vapuru belediyeden ihaleyle kiralayan firma tarafından vapurda
 yapılan restorasyon çalışmaları konusunda savcılığa ve İçişleri Bakanlığına
 şikayetler olduğunu kaydederek, 'Biz de geldiği günden bu yana nelerin
 yapıldığına dair rapor hazırladık. Dolgu planında gemi olarak işaretlenmiş. Firma
 ikinci katı çıkınca gerekli işlemi yaptık. Ondan sonra mührü söktüler. Bunun için
 savcılığa suç duyurusunda bulunduk. Yani üzerimize düşen görevi yaptık'  ifadelerini kullandı.

                -'ALTINA BETON DÖKMÜşžLER'-

                Yasal sıkıntılar konusunda firma ile de görüştüklerini belirten Özsümer,
 şunları kaydetti:
                'Denizcilik Müsteşarlığı 'ndan onaylatması halinde bir sıkıntının
 olmayacağını dile getirdiler. Buna yapı muamelesi yapılamayacağını iddia ettiler.
 Bunun üzerine bizim Hukuk Müdürümüz Murat Kuleli, Denizcilik Müsteşarlığı Liman
 Başkanlığına görüşmeye gitti. Bir baktık altına beton dökmüşler. Yalova
 Belediyesi adına tescili alınmamış. Tescili alınmamış gemiye 1 milyon 200 bin
 lira da harcamışlar. 'Kıyı kenarda yükseklik 5,5 metre ' deniliyor. Bu geminin
 orijinal gelişi zaten 7,5 metre. 'Bulunduğu onaylı alanın yüzde 3 'ünü aşmayacak '
 diyor. Bu gemi de bunu aşıyor, 2 bin metre kapalı alanı var. Bir suç varsa bu
 gemi getirilip karaya oturtulduğunda var. O zaman İmar Kanunu, Kıyı Kenar
 Mevzuatı 'na aykırı bir hareket yapıldı.'

                Yaşanan sorunla ilgili firmaya süre verdiklerine dikkati çeken Özsümer,
 şöyle devam etti:
                'Firma en son Tersaneler Genel Müdürlüğünden geminin yerinde tadilatının
 yapılması için izin aldı. Orada şunu da söylemişler: 'Her ne yaparsanız yapın,
 geminin motorları sökülmüş, dibine beton dökülmüş, sabitlenmiş, kesinlikle onay
 alamaz '. Bu gemi şu anda suya indiğinde direkt batar. Gemiyi eski haline
 getirmelerini istedik, ama bu da kurtarmıyor. Özel bir izin almak için
 uğraşıyorlar. 2 ay içinde ya bu gemiyi yasal hale getirecekler ya da biz bu
 gemiyi söküp atacağız. 'Atsan atılmıyor, satsan satılmıyor '. Ben bunun kalmasını
 isterim. Nihayetinde getirilmiş, para verilmiş. İçinde devletin, Yalova 'nın 1
 milyon 200 bin TL 'si var. Ortada karışık bir durum var. Bir deli kuyuya taş atmış
 çıkarmaya çalışıyoruz.'

                -İNKILAP VAPURU-

                Dünyanın son dört buharlı gemisinden biri olarak bilinen tarihi vapur,
 1961 yılında İskoçya 'nın Glasgow kentinde inşa edildi. O tarihten sonra İstanbul
 Boğazı 'nda şehir hatları vapuru olarak çalışan İnkılap Vapuru 'nun adı İstanbul
 ile özdeşleşti. 2009 yılında İDO 'dan satın alınarak Yalova 'ya getirilen tarihi
 vapurda başlatılan restorasyon işlemleri belediye yönetiminin değişmesi ve
 firmaya olan borçlar nedeniyle durdu.

                Yeniden yapılan ihaleyi kazanan Atalaylar firması, vapurun üzerine kat
 çıkınca belediye tarafından çalışmalar durdurulmuştu.
AA