Sektörel

İnşaat malzemeleri iç pazarında 18.5 milyar dolarlık kayıp!

Sadece 1 yılda turizm sektörü 22 milyar 500 milyon dolarlık gelir kaybına uğrarken, inşaat malzemelerinde iç pazardaki kayıp 18 milyar 500 milyon dolar oldu.  Tüm bunlara rağmen 2021 yılında Türkiye ekonomisi yüzde 1,8 büyüdü.

2021 yılında Türkiye'nin ekonomisinin yüzde 1,8 büyüdüğü açıklandı. Ancak bu büyümenin ardından önemli kayıplar bulunuyor. Dolar bazında genel görünüm değerlendirildiğinde bu kayıplar net olarak görülüyor. Capital Dergisi'nde yer alan habere göre; turizm sektöründe koronavirüsün de etkisiyle 22 milyar 500 milyon dolarlık gelir kaybı yaşanırken, inşaat malzemelerinde iç pazarda yaşanan kayıp 18 milyar 500 milyon dolar oldu. 

Giderler ödenecek

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, 2022 yılı öncesinde perakendede normalleşmenin başlayamayacağını düşünüyor. Üyelerinin ortalama cirolarının ocak ve şubat aylarında da önceki yıla göre yüzde 40-50 düzeyinin üzerinde seyretmediğini sözlerine ekleyen Öncel, bazı AVM'lerin bünyesinde bulunan mağazaların kiranın üstüne ayrıca aylık cironun yüzde 10'una ulaşan genel giderlerini ödeyeceklerini söyledi. Öncel, sektörde kayıpların karşılanmasına yardımcı olacak çözümü şu şekilde anlatıyor: "Zarar eden mağazalarda markalarıımıza bir defaya özel tazminatsız erken çıkış imkânı verilmesinin tek ve en adil çözüm olduğunu düşünüyoruz."

Çimentoda iç pazar 2022'de canlanacak

Çimento sektörü iç pazarda yaşanan kaybı ihracat ile telafi ediyor. Daha çok iç pazar odaklı çalışmalarda bulunan sektörde 2018 yılında yaşanan daralması sonrası 2019 yılında yüzde 29 oranında gerçekleştiğinden bahseden Nuh Çimento CEO'su Gökhan Bozkurt, şunları söyledi: “2020'de sektör iç pazarda bir önceki yıldaki kayıplarını kurtaramadı. Yaşanan daralmayla ihracat yapabilme imkanı olan şirketler ihracat odaklı çalışmaya başladı.'' Bozkurt'a göre iç pazarın yeniden hareketlenmesi 2022 ortalarından itibaren başlayacak.

İnşaat malzemeleri ihracatı Şubat'ta yüzde 22,3 arttı!